Buitenlands nieuws

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat er ook besmette mensen in Nederland opduiken. Maar goed, van wat ik ervan begrepen heb is het net zo dodelijk als een normale griep. Dus als je oud en/of ziek bent dan kan het virus de spreekwoordelijke druppel zijn. Maar voor de gezonde mens is er weinig aan de hand.
 

JMD

Well-known member
Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat er ook besmette mensen in Nederland opduiken. Maar goed, van wat ik ervan begrepen heb is het net zo dodelijk als een normale griep. Dus als je oud en/of ziek bent dan kan het virus de spreekwoordelijke druppel zijn. Maar voor de gezonde mens is er weinig aan de hand.
Het is idd een kwestie van tijd voor dat hier ook opduikt, zeker met alle vakantievierders deze en vorige week die ook zijn wezen skiëen in Italië.

En verder eens met wat je zegt.

In 2009 zou de Mexicaanse griep flink huis houden, bleek uiteindelijk ook redelijk mee te vallen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat er ook besmette mensen in Nederland opduiken. Maar goed, van wat ik ervan begrepen heb is het net zo dodelijk als een normale griep. Dus als je oud en/of ziek bent dan kan het virus de spreekwoordelijke druppel zijn. Maar voor de gezonde mens is er weinig aan de hand.
Ik vraag mij dan weer wel af waarom je hele steden in lockdown zet voor iets wat net zo dodelijk als een normale griep is. Proberen ze ons weer prikken aan te smeren zoals bij die Mexicaanse griep?
 

gevegt

Well-known member
Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat er ook besmette mensen in Nederland opduiken. Maar goed, van wat ik ervan begrepen heb is het net zo dodelijk als een normale griep. Dus als je oud en/of ziek bent dan kan het virus de spreekwoordelijke druppel zijn. Maar voor de gezonde mens is er weinig aan de hand.

Zo is het.
Het enige wat er gedaan moet worden is alle Chinezen en aanverwanten ( lees: vooral MAX natuurlijk ) in een kamp opsluiten en voor de zekerheid een jaar of 7.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vraag mij dan weer wel af waarom je hele steden in lockdown zet voor iets wat net zo dodelijk als een normale griep is. Proberen ze ons weer prikken aan te smeren zoals bij die Mexicaanse griep?

Ik weet het niet. Ik las dat alleen ergens laatst.
 

Batigoal

Well-known member
Ik weet het niet. Ik las dat alleen ergens laatst.

Ik denk dat ze de vergelijking met griep maken zodat het voor het grote publiek begrijpelijk is, want verder lijkt het een onzinnige vergelijking. Het virus verspreidt zich gemakkelijker, ontwikkelt zich anders, het sterftecijfer fluctueert nogal en het wordt anders behandeld dan de griep. Kortom, het lijkt totaal niet op griep, maar laten we het maar griep noemen dan begrijpen de mensen het tenminste. Zoiets denk ik.
 
Bovenaan