Buitenlands nieuws

Eef de Kip

Well-known member
Verder geloof ik dat er in Europa toch ook wel wat vraagtekens worden gezet bij het beleid van de WHO. Ik kan iig niet geloven dat ze blind achter het WHO aan rennen.
 

gevegt

Well-known member
Verder geloof ik dat er in Europa toch ook wel wat vraagtekens worden gezet bij het beleid van de WHO. Ik kan iig niet geloven dat ze blind achter het WHO aan rennen.

Dat is ook zo. Er is aardig wat kritiek over de tijdslijn die er is geweest mbt corona. Ook waren er veel vragen over de aanstelling van de nieuwe chef.
Het WHO is al jaren een politieke speelbal. China krijgt steeds meer invloed terwijl Amerika de grootste bijdrage levert. Wat de dreiging van Trump weer heel discutabel maakt.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ok, ja dat hij een dubbele agenda heeft zal ongetwijfeld (maar goed, wie heeft dat niet), het gaat mij er nu even om dat er iets gebeurt want het lijkt me duidelijk dat er op z'n zachtst gezegd wel wat vraagtekens zijn te plaatsen bij het huidige beleid van de WHO.
Dat Trump dat op zijn bekende olifant door de porseleinkast manier doet neem ik maar voor lief.
 

Atreides

Well-known member
Dat is in Nederland niet minder, ook vol op kritiek op het beleid.

Toch van totaal andere proporties? Om nog maar te zwijgen van het feit dat de provinciebestuurders in Brabant zich iets anders uitlaten over onze premier dan de gouverneurs van onafhankelijke staten in de VS over Trump.
 

SanMark.

Well-known member
Toch van totaal andere proporties? Om nog maar te zwijgen van het feit dat de provinciebestuurders in Brabant zich iets anders uitlaten over onze premier dan de gouverneurs van onafhankelijke staten in de VS over Trump.

Wat is daar anders aan ? Rivm dat met totaal verkeerde cijfers komt. Je bent in het ov verplicht om niet werkende maskers te dragen. Werkende masker mogen niet. Nederland heeft 1 van de hoogste sterfte van Europa.

Nee wij gaan lekker.
 

Atreides

Well-known member
Wat is daar anders aan ?

De epische proporties qua mismanagement van ´The Donald´. Ik ga het niet overtikken, maar wel mooi leesvoer: https://www.ft.com/content/97dc7de6-940b-11ea-abcd-371e24b679ed

Vergeet ook niet dat de VS dermate groot is dat er zelfs in fucking Drenthe 6 keer zoveel inwoners bij km2 wonen en in heel Nederland zelfs >14 keer zoveel.

Rivm dat met totaal verkeerde cijfers komt.

Verkeerd lijkt me gewoon dat je zélf niet hebt opgelet. RIVM is buitengewoon transparant hoe ze de doden meten en hebben expliciet aangegeven dat de ´oversterfte´ een betere indicator is om het werkelijk aantal te meten.

Je bent in het ov verplicht om niet werkende maskers te dragen. Werkende masker mogen niet. .

Los van de wat bijzondere uitspraak is dit precies waar je voor zou moeten zijn. Maskers wel op, maar geen medische maskers om medici in de wind te zetten. Verder natuurlijk mooi dat het kabinet toch divergeert van het RIVM advies.


Nee wij gaan lekker.

Je vergelijkt een mug met een olifant.
 

SanMark.

Well-known member
Zolang het niet benoemd mag worden omdat het de rechterkant in de kaart speelt zal dit probleem nooit worden opgelost.
 
Bovenaan