Die politieagenten zijn Democraten?
Dat kan, dat weet je niet
Maar goed, als je een schuldige wilt dan moet je dat zoeken bij het politieapparaat, en het systeem dat hen decennialang geen strobreed in de weg legt, waardoor hevige incompetentie in stand wordt gehouden.
Niemand geeft Trump hiervan schuld, er wordt alleen gezegd dat de man als leider geen handige uitspraken heeft gedaan ( de looting en shooting riedel ). Maar het is verkiezingsjaar en de man kiest er voor om president te zijn voor slechts een bepaald deel van de VS. Fair enough. Noem het vernuftig, noem het consequent...maar dat er daarmee flink wat olie op het vuur werd gegooid is ook een waarheid.
Er zijn meer ongewapende blanke slachtoffers gemaakt door de politie, 44 dit jaar tegenover 33 zwarte en 13 hispanics. Als Aziaat kom je dus het beste weg. En inderdaad de African- Americans zijn een behoorlijk kleine minderheidsgroep eigenlijk, nog geen 14 % van de totale bevolking meen ik, dus ja...naar verhouding zijn zij behoorlijk vaak de lul.
En dat sommige politie-agenten waarschijnlijk ooit hun KKK pakje hebben ingeruild voor een poliie-uniform zou bij wijze van spreken nog best kunnen ook. Maar de politie staat in de complexere buurten en bij aanhoudingen ook heel snel onder druk, en dan is het wie blijft er assertief onder en wie wordt er nerveus of agressief van. Oftewel onder druk competent blijven, en zo niet ingrijpen van bovenaf. De Minneanapolis agent had al weet ik niet hoeveel klachten op zak. En daar wordt dus niks mee gedaan, en dat is eigenlijk het probleem.
( Ik ken dit nog van Frankrijk, waarvan trouwens sommige delen vd banlieu ook in de fik stonden pas geleden maar dat werd heel weinig bericht ).