Buitenlands nieuws

SanMark.

Well-known member
Amerika in de fik en de NOS noemt het nog protesten en dat komt omdat de mensen geen uitweg zien. Er werd een deur van het stads/provinciehuis van Groningen gesloopt en die boeren waren relschoppers.

Zwarte Piet Jerry die het heeft over onze mensen en deze rellen vergelijkt met het vluchten van de slaven in Amerika.

Dat die mensen allemaal even Corona mogen krijgen in de zwaarste vorm. Ruimt mooi op.
 

Batigoal

Well-known member
Elke 2 jaar is het toch weer zoiets daar.

Klopt. Daarom is het ook oprecht raar dat ze maar niets weten te veranderen. Wat bezielt zo'n agent nou bij dit laatste incident? De man was aangehouden vanwege gebruik van een vals briefje van 20 (waar hébben we het over?) en dan ga je met zijn drieën minutenlang op hem zitten tot hij dood gaat. Zit er dan niks in de hersens dat je op een eerder moment denkt: oké, nu zal hij zich niet meer verzetten. Over excessief geweld gebruiken gesproken.
 

zwammy

Well-known member
Ja, is ook gewoon moord. Zo'n vent moet je ook niet pas na 3 dagen aanhouden maar gelijk. Ook gewoon zwaar straffen. Dat blijft ook gewoon achter daar.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Klopt. Daarom is het ook oprecht raar dat ze maar niets weten te veranderen. Wat bezielt zo'n agent nou bij dit laatste incident? De man was aangehouden vanwege gebruik van een vals briefje van 20 (waar hébben we het over?) en dan ga je met zijn drieën minutenlang op hem zitten tot hij dood gaat. Zit er dan niks in de hersens dat je op een eerder moment denkt: oké, nu zal hij zich niet meer verzetten. Over excessief geweld gebruiken gesproken.

Derksen (ja, echt) verwoorde het goed, vond ik. Etnisch profileren, met name door politieagenten, is in het zuiden van Amerika gewoon een heel groot probleem. Deze moord staat niet op zichzelf, maar is helaas de volgende in een lange reeks van zeer kwalijke incidenten. Dat de bevolking daar nu eens goed tegen in opstand komt, kan ik alleen maar toejuichen. Het is alleen verdomde jammer dat kwaadwillenden de situatie misbruiken door te gaan plunderen en rellen. Zoals je helaas vrijwel altijd ziet bij dit soort massale bijeenkomsten. Ze maken gebruik van de chaos. En de gemiddelde protestant, met zijn zeer goede boodschap, komt daardoor enkel in een negatief daglicht te staan.
 

SanMark.

Well-known member
Alle verantwoordelijken op het hoogste niveau zijn democraten en Trump krijgt de schuld. En Mineanopolis kun je ook niet het zuiden noemen.

daarnaast worden er meer blanken dan negers gedood door de politie in Amerika.
 

U.G.

Well-known member
Die politieagenten zijn Democraten?

Dat kan, dat weet je niet :D

Maar goed, als je een schuldige wilt dan moet je dat zoeken bij het politieapparaat, en het systeem dat hen decennialang geen strobreed in de weg legt, waardoor hevige incompetentie in stand wordt gehouden.

Niemand geeft Trump hiervan schuld, er wordt alleen gezegd dat de man als leider geen handige uitspraken heeft gedaan ( de looting en shooting riedel ). Maar het is verkiezingsjaar en de man kiest er voor om president te zijn voor slechts een bepaald deel van de VS. Fair enough. Noem het vernuftig, noem het consequent...maar dat er daarmee flink wat olie op het vuur werd gegooid is ook een waarheid.


Er zijn meer ongewapende blanke slachtoffers gemaakt door de politie, 44 dit jaar tegenover 33 zwarte en 13 hispanics. Als Aziaat kom je dus het beste weg. En inderdaad de African- Americans zijn een behoorlijk kleine minderheidsgroep eigenlijk, nog geen 14 % van de totale bevolking meen ik, dus ja...naar verhouding zijn zij behoorlijk vaak de lul.

En dat sommige politie-agenten waarschijnlijk ooit hun KKK pakje hebben ingeruild voor een poliie-uniform zou bij wijze van spreken nog best kunnen ook. Maar de politie staat in de complexere buurten en bij aanhoudingen ook heel snel onder druk, en dan is het wie blijft er assertief onder en wie wordt er nerveus of agressief van. Oftewel onder druk competent blijven, en zo niet ingrijpen van bovenaf. De Minneanapolis agent had al weet ik niet hoeveel klachten op zak. En daar wordt dus niks mee gedaan, en dat is eigenlijk het probleem.

( Ik ken dit nog van Frankrijk, waarvan trouwens sommige delen vd banlieu ook in de fik stonden pas geleden maar dat werd heel weinig bericht ).
 

ALenstra

Well-known member
Morgen in Amsterdam demonstratie tegen Amerikaans politiegeweld. Georganiseerd door anti-racisme groepen.
 

Maasveld

Well-known member
Waarom reageert men hier eigenlijk zoveel heftiger op dan op de talloze onschuldige (dodelijke) slachtoffers van de bendeoorlogen (wat volgens mij een veel groter probleem is daar)?
 
Bovenaan