De negers onder leiding van BIJ1 en aanverwante activistische groeperingen zijn ermee begonnen het white/black probleem van Amerika, hier naar toe te verplaatsten, dat zie je bij de zwarte pieten discussie terug, toen de argumenten op waren werd er al blackface van gemaakt omdat blackface wel een racistische achtergrond heeft. Daarnaast is Nederland nog steeds 1 van de meest tolerante landen ter wereld waar iedereen die echt wil alle kansen kan krijgen, dan is de racisme kaart continue te zwaaien best wel moeilijk maar als je dan de problemen van de donkere Amerikanen kan adopteren voor je eigen agenda word het allemaal net wat makkelijker.
Daarnaast word blank gezien als de kleur van de onschuld en ja dat zijn we natuurlijk niet. Het framen word dan steeds makkelijker.
En er word een steeds grotere afstand gecreëerd, door dat werkloze, subsidie slurpende tuig.
Dit.
Ik word steeds bozer op al die mensen die maar blijven klagen dat het hier allemaal zo slecht is. Laatst ook weer eentje die zich in zijn vrijheid beperkt voelde omdat hij moet aangeven dat hij geen orgaandonor wil zijn. Meneer leeft al jarenlang van een uitkering en kan en mag alles zeggen hier in dit land. Waar gáát het in godsnaam over?
Al die complotgekkies ook. Het zal me werkelijk waar aan m'n reet roesten wie er precies aan de macht is in dit land en welke duistere praktijken er allemaal op de achtergrond spelen. Want ik leef hoe dan ook in dermate veel vrijheid dat ik volledige controle over m'n eigen leven ervaar. Ik mag alles zeggen wat ik vind. Ik verdien een prima salaris bij een door de overheid gesubsidieerde stichting. Ik heb een dak boven m'n hoofd. Ik kan eten en drinken wat ik wil. Ik kan me op allerlei manieren vrij bewegen, om overal te gaan en staan waar ik wil. Als ik ziek ben dan kan ik gewoon naar de huisarts of naar het ziekenhuis. Al jaren slik ik medicijnen, zonder geld te hoeven bijbetalen. Door de coronacrisis is mijn stiefvader z'n baan verloren, maar hij heeft inmiddels gewoon een uitkering tot dat hij weer een baan vindt. We hebben volledige toegang tot informatie in dit land en worden niet gecensureerd. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Bovenstaand heeft niet direct iets te maken met wat jij plaats over dat zwart/wit-denken, maar indirect wel. Het gaat namelijk allebei over mensen die zich structureel tekort gedaan en achtergesteld voelen in dit land, terwijl dat helemaal nergens voor nodig is. Ja, racisme is een verwerpelijk probleem. En ook in Nederland moeten we onze ogen er niet voor sluiten. Maar iedereen die dit soort problematiek met andere landen gelijk gaat stellen, heeft een gigantische plaat voor z'n kop.