Buitenlands nieuws

zwammy

Well-known member
Schuld van Trump is het. Mooi man, ik moet echt eens beginnen met Twitter. Zelfs erdogan en die dwaas van Iran spreken nu schande over het racistische land Amerika. Dat is echt wel grappig om allemaal eens te gaan volgen.
 

JMD

Well-known member
Schuld van Trump is het. Mooi man, ik moet echt eens beginnen met Twitter. Zelfs erdogan en die dwaas van Iran spreken nu schande over het racistische land Amerika. Dat is echt wel grappig om allemaal eens te gaan volgen.

Nou ja, zonder gekheid kan je natuurlijk wel zeggen dat er in Amerika iets mis is bij de politie. Want dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt, en als je bij een geboeide arrestant die rustig op de grond ligt op zijn nek gaat zitten en dat gewoon vol blijft houden terwijl hij zegt niet te kunnen ademen dan zit er ook wel een flinke steek los bij je.
Wat mij betreft mag de politie iemand (binnen grenzen) best hardhandig arresteren, maar zodra hij/zij geboeid is en rustig is dan laat je hem/haar los.

Maar om dit specifiek bij Trump neer te leggen is belachelijk, dit probleem speelt al jaren...
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Geeft iemand echt Trump de schuld hiervan, of wilde hij gewoon zelf weer wat aandacht ?

Dit is Amerika, dit gebeurt ieder jaar wel een paar keer toch, alleen wordt niet alles gefilmd. Slimme agenten houden hun handen nog voor de bodycam en zijn wat voorzichtiger als er omstanders zijn.

Kortom, een oud en diep verankerd probleem die ook al bestond toen Trump zich nog alleen maar bezighield met bouwfraudes in Atlantic City. Niks nieuws, same shit different toilet.
 

zwammy

Well-known member
Als ik de achtergrond van dit forum tegen mijn been zet zie ik toch een verschil van kleur tussen wit en de kleur van mijn been. Waarom zijn we eigenlijk begonnen met wit te zeggen? Hoorde het gisteren ook op de radio. 4 witte agenten. Dan moet ik echt denken aan 4 mensen met een kkk pakje aan.
 

Maasveld

Well-known member
Ah, donkere man kan zich niet gedragen, blanke agenten pakken hem veel te hard, donkere gemeenschap klaagt dat ze als derderangsburgers worden gezien en een gedeelte van die gemeenschap gedraagt zich vervolgens ook als derderangs burgers, waardoor ze ook als zodanig gezien blijven worden en vicieuze cirkel niet doorbroken wordt. Niets nieuws derhalve.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Als ik de achtergrond van dit forum tegen mijn been zet zie ik toch een verschil van kleur tussen wit en de kleur van mijn been. Waarom zijn we eigenlijk begonnen met wit te zeggen? Hoorde het gisteren ook op de radio. 4 witte agenten. Dan moet ik echt denken aan 4 mensen met een kkk pakje aan.

En als je dan zegt dat je blank bent , word je al haast als racist gezien.
 

SanMark.

Well-known member
Als ik de achtergrond van dit forum tegen mijn been zet zie ik toch een verschil van kleur tussen wit en de kleur van mijn been. Waarom zijn we eigenlijk begonnen met wit te zeggen? Hoorde het gisteren ook op de radio. 4 witte agenten. Dan moet ik echt denken aan 4 mensen met een kkk pakje aan.

De negers onder leiding van BIJ1 en aanverwante activistische groeperingen zijn ermee begonnen het white/black probleem van Amerika, hier naar toe te verplaatsten, dat zie je bij de zwarte pieten discussie terug, toen de argumenten op waren werd er al blackface van gemaakt omdat blackface wel een racistische achtergrond heeft. Daarnaast is Nederland nog steeds 1 van de meest tolerante landen ter wereld waar iedereen die echt wil alle kansen kan krijgen, dan is de racisme kaart continue te zwaaien best wel moeilijk maar als je dan de problemen van de donkere Amerikanen kan adopteren voor je eigen agenda word het allemaal net wat makkelijker.


Daarnaast word blank gezien als de kleur van de onschuld en ja dat zijn we natuurlijk niet. Het framen word dan steeds makkelijker.

En er word een steeds grotere afstand gecreëerd, door dat werkloze, subsidie slurpende tuig.
 

U.G.

Well-known member
Ah, donkere man kan zich niet gedragen, blanke agenten pakken hem veel te hard, donkere gemeenschap klaagt dat ze als derderangsburgers worden gezien en een gedeelte van die gemeenschap gedraagt zich vervolgens ook als derderangs burgers, waardoor ze ook als zodanig gezien blijven worden en vicieuze cirkel niet doorbroken wordt. Niets nieuws derhalve.

Dat zijn ze in Amerika toch ook, derderangsburgers ? Qua husvesting, scholen, gezondheidszorg, kiesdistricten en wat niet..jim crow 2.0. Het is idd geen Nederland. En het zal ook niet gauw veranderen, met of zonder rellen.

Wat ik weer niet begrijp is hoe gemeenschappen uit het Caribisch gebied ( West Indie ), die ook zwart zijn, het economisch zo veel beter doen in de VS dan de Amerikaanse zwarten.


Wat betreft de politie, ik heb ff uit nieuwsgierigheid opgezocht hoe het zit met America's finest bij hun aanhoudingen. Dit jaar alleen al 90 ongewapende arrestanten omgelegd in de VS, waarvan bijna de helft van de slachtoffers blank waren. Dat zijn nog steeds naar verhouding meer zwarten, maar het geeft ook wel aan hoe erg het naar imcompetentie neigt.
 

JMD

Well-known member
Wat betreft de politie, ik heb ff uit nieuwsgierigheid opgezocht hoe het zit met America's finest bij hun aanhoudingen. Dit jaar alleen al 90 ongewapende arrestanten omgelegd in de VS, waarvan bijna de helft van de slachtoffers blank waren. Dat zijn nog steeds naar verhouding meer zwarten, maar het geeft ook wel aan hoe erg het naar imcompetentie neigt.

Dat laatste heeft er zeker ook mee te maken. Verder zijn Amerikanen wat meer 'trigger happy' dan in NL, dus dat heb je ook bij de politie.

Overigens overlijden er in Amerika sowieso meer 'zwarten' door vuurgeweld dan blanken, waarbij dan de meeste 'zwarte' doden vallen door andere 'zwarten'. En dat aantal is een veelvoud van het aantal zwarten dat overlijdt door politiegeweld.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
De negers onder leiding van BIJ1 en aanverwante activistische groeperingen zijn ermee begonnen het white/black probleem van Amerika, hier naar toe te verplaatsten, dat zie je bij de zwarte pieten discussie terug, toen de argumenten op waren werd er al blackface van gemaakt omdat blackface wel een racistische achtergrond heeft. Daarnaast is Nederland nog steeds 1 van de meest tolerante landen ter wereld waar iedereen die echt wil alle kansen kan krijgen, dan is de racisme kaart continue te zwaaien best wel moeilijk maar als je dan de problemen van de donkere Amerikanen kan adopteren voor je eigen agenda word het allemaal net wat makkelijker.


Daarnaast word blank gezien als de kleur van de onschuld en ja dat zijn we natuurlijk niet. Het framen word dan steeds makkelijker.

En er word een steeds grotere afstand gecreëerd, door dat werkloze, subsidie slurpende tuig.

Dit.

Ik word steeds bozer op al die mensen die maar blijven klagen dat het hier allemaal zo slecht is. Laatst ook weer eentje die zich in zijn vrijheid beperkt voelde omdat hij moet aangeven dat hij geen orgaandonor wil zijn. Meneer leeft al jarenlang van een uitkering en kan en mag alles zeggen hier in dit land. Waar gáát het in godsnaam over?

Al die complotgekkies ook. Het zal me werkelijk waar aan m'n reet roesten wie er precies aan de macht is in dit land en welke duistere praktijken er allemaal op de achtergrond spelen. Want ik leef hoe dan ook in dermate veel vrijheid dat ik volledige controle over m'n eigen leven ervaar. Ik mag alles zeggen wat ik vind. Ik verdien een prima salaris bij een door de overheid gesubsidieerde stichting. Ik heb een dak boven m'n hoofd. Ik kan eten en drinken wat ik wil. Ik kan me op allerlei manieren vrij bewegen, om overal te gaan en staan waar ik wil. Als ik ziek ben dan kan ik gewoon naar de huisarts of naar het ziekenhuis. Al jaren slik ik medicijnen, zonder geld te hoeven bijbetalen. Door de coronacrisis is mijn stiefvader z'n baan verloren, maar hij heeft inmiddels gewoon een uitkering tot dat hij weer een baan vindt. We hebben volledige toegang tot informatie in dit land en worden niet gecensureerd. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Bovenstaand heeft niet direct iets te maken met wat jij plaats over dat zwart/wit-denken, maar indirect wel. Het gaat namelijk allebei over mensen die zich structureel tekort gedaan en achtergesteld voelen in dit land, terwijl dat helemaal nergens voor nodig is. Ja, racisme is een verwerpelijk probleem. En ook in Nederland moeten we onze ogen er niet voor sluiten. Maar iedereen die dit soort problematiek met andere landen gelijk gaat stellen, heeft een gigantische plaat voor z'n kop.
 

U.G.

Well-known member
Donald Trump gaat het leger inzetten tegen de ongeregeldheden.

Ze zijn gisteren al in 'paraatheid gesteld ', Minnesota heeft haar complete national guard al ingezet, naast de politiemacht die op zich al een soort leger is zonder tanks ( zwaar bewapend ).

Het ziet er iig echt niet uit wat daar allemaal gebeurt, en het is overgewaaid naar grotere steden met van oudsher meer geweld.. Als ze gaan rellen in LA, Atlanta óf Chicago...nou, dan heb je dat leger echt nodig.
 

U.G.

Well-known member
De staat Minnesota heeft dit zo nog nooit meegemaakt, en heeft haar voltallige NG nooit eerder hoeven inzetten. Het is nu met Corona sws al een opgefokt sfeer. Het is zaak dat dit nu niet écht overwaait.
 
Bovenaan