Buitenlands nieuws

JMD

Well-known member
Gelukkig, we hebben een centrale zondebok. Laten we vooral daar alle energie op richten, dan hoeven we verder niet na te denken over de rest.

Wie zegt dat het 1 het ander uitsluit?
Ik vind het zielig hoe dat kind misbruikt wordt door de klimaatactivisten, die gebruiken een kind met Asperger om hun eigen doel er doorheen te drukken. En komt er kritiek dan wordt dat geframet als 'pesten van een 16-jarige'.

Dus jij vindt het geen probleem dat een kind gebruikt wordt voor de agenda's van een volwassene? Dat ze daar later misschien psychisch helemaal van doordraait. Zou jij dat ook geen probleem vinden als bv Pegida datzelfde zouden doen? Of is het dan wel slecht omdat het de foute boodschap is?


Klimaatverandering bestaat. Punt. Daar moet wat aan gebeuren. Punt.
Het misbruiken van een 16-jarig kind kan niet. Punt.
 

Batigoal

Well-known member
Wie zegt dat het 1 het ander uitsluit?
Ik vind het zielig hoe dat kind misbruikt wordt door de klimaatactivisten, die gebruiken een kind met Asperger om hun eigen doel er doorheen te drukken. En komt er kritiek dan wordt dat geframet als 'pesten van een 16-jarige'.

Dus jij vindt het geen probleem dat een kind gebruikt wordt voor de agenda's van een volwassene? Dat ze daar later misschien psychisch helemaal van doordraait. Zou jij dat ook geen probleem vinden als bv Pegida datzelfde zouden doen? Of is het dan wel slecht omdat het de foute boodschap is?


Klimaatverandering bestaat. Punt. Daar moet wat aan gebeuren. Punt.
Het misbruiken van een 16-jarig kind kan niet. Punt.

Jezus JMD, hoe je al die dingen in mijn post leest, ik vind het weer bijzonder van je.

Nee, alle aandacht gaat naar dat meisje i.p.v. naar het echte onderwerp. Vanmorgen was haar Asperger online trending topic. Dat geloof je toch niet?
 

Pascallovic

Well-known member
Nee, alle aandacht gaat naar dat meisje i.p.v. naar het echte onderwerp. Vanmorgen was haar Asperger online trending topic. Dat geloof je toch niet?
Dat alle aandacht naar dat meisje gaat is vooral aan haar en haar omgeving zelf te wijten door haar zo prominent als verlosser en als enige persoon die voor het klimaat opstaat neer te zetten. Maar goed het is voor de goede zaak, dus dan gaat men daar wat luchtiger mee om. Als je iemand zo op een voetstuk plaatst roept dat ook weerstand op. Dat weet je vantevoren en toch wordt er voor gekozen om haar in deze rol te gebruiken.
 

JMD

Well-known member
Jezus JMD, hoe je al die dingen in mijn post leest, ik vind het weer bijzonder van je.
Omdat je dat zelf post: "Laten we vooral daar alle energie op richten, dan hoeven we verder niet na te denken over de rest."
Dus vandaar: sluit het eens het ander uit? Je kan toch ?n voor klimaatverandering zijn ?n vragen stellen over dat meisje.

Nee, alle aandacht gaat naar dat meisje i.p.v. naar het echte onderwerp. Vanmorgen was haar Asperger online trending topic. Dat geloof je toch niet?
Klopt. Net als 'how dare you?'
Dat is de kreet die gebruikt wordt door de pro-greta mensen die vinden dat je Greta niet mag aanvallen omdat ze 16 is.

Ook hier, sluit het 1 het ander uit? Geef verdorie daar eens antwoord op.
 

JMD

Well-known member
Dat alle aandacht naar dat meisje gaat is vooral aan haar en haar omgeving zelf te wijten door haar zo prominent als verlosser en als enige persoon die voor het klimaat opstaat neer te zetten. Maar goed het is voor de goede zaak, dus dan gaat men daar wat luchtiger mee om. Als je iemand zo op een voetstuk plaatst roept dat ook weerstand op. Dat weet je vantevoren en toch wordt er voor gekozen om haar in deze rol te gebruiken.
Dit dus.

Maar het is natuurlijk wel briljant gevonden, eerlijk is eerlijk. Een kind gebruiken om je boodschap over te brengen. En elke kritiek dan neerzetten als 'ja maar een kind van 16 aanvallen mag niet', ipv je op de boodschap te richten.

Ik ben benieuwd wanneer Trump, Putin, Wilders, Baudet deze tactiek gaan overnemen. Briljante strategie. Het 'kind van Baudet' wordt als nazi uitgescholden, dan hoef je je als Baudet niet meer te verantwoorden, maar gewoon zeggen: 'kan je wel, tegen een kind van 16'.
 

Batigoal

Well-known member
Dat alle aandacht naar dat meisje gaat is vooral aan haar en haar omgeving zelf te wijten door haar zo prominent als verlosser en als enige persoon die voor het klimaat opstaat neer te zetten. Maar goed het is voor de goede zaak, dus dan gaat men daar wat luchtiger mee om. Als je iemand zo op een voetstuk plaatst roept dat ook weerstand op. Dat weet je vantevoren en toch wordt er voor gekozen om haar in deze rol te gebruiken.

Ik snap niet zo goed waarom ze spreker is op dat congres, maar aparte speeches geven kan ze. Ik ken haar kennelijk vrij laat; op basis waarvan en wanneer is ze bekend geworden?

Omdat je dat zelf post: "Laten we vooral daar alle energie op richten, dan hoeven we verder niet na te denken over de rest."
Dus vandaar: sluit het eens het ander uit? Je kan toch ?n voor klimaatverandering zijn ?n vragen stellen over dat meisje.

Klopt. Net als 'how dare you?'
Dat is de kreet die gebruikt wordt door de pro-greta mensen die vinden dat je Greta niet mag aanvallen omdat ze 16 is.

Ook hier, sluit het 1 het ander uit? Geef verdorie daar eens antwoord op.

Klopt en ik constateer dus dat dat amper gebeurt helaas. Vind ik een gemiste kans.

En voordat je (verdorie!11!!) weer gaat steigeren; dat gebeurt helaas vaker met onderwerpen, zowel links als rechts.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik snap niet zo goed waarom ze spreker is op dat congres, maar aparte speeches geven kan ze. Ik ken haar kennelijk vrij laat; op basis waarvan en wanneer is ze bekend geworden?
Hoe het precies zit weet ik niet, maar volgens mij zou zij een van de eerste geweest zijn die het klimaatspijbelen is begonnen in 2018 door dagelijks uit protest bij het Zweedse parlement te gaan zitten om aandacht te vragen voor het klimaat. Dat is opgepikt door binnenlandse en buitenlandse media en zo werd ze dus groter en groter. Van uitnodigingen met de Zweedse premier, speech in verschillende parlementen, lezingen, etc.
 
Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
En de ouders vonden het waarschijnlijk ook allemaal prima, daar begint het uiteindelijk toch allemaal mee?
 

JMD

Well-known member
Hoe het precies zit weet ik niet, maar volgens mij zou zij een van de eerste geweest zijn die het klimaatspijbelen is begonnen in 2018 door dagelijks uit protest bij het Zweedse parlement te gaan zitten om aandacht te vragen voor het klimaat. Dat is opgepikt door binnenlandse en buitenlandse media en zo werd ze dus groter en groter. Van uitnodigingen met de Zweedse premier, speech in verschillende parlementen, lezingen, etc.
Jep, ze begon met klimaatspijbelen en ergens daarna* is ze 'onder de armen genomen' door een grote organisatie die gefinancierd wordt door o.a. Bono (U2) en Soros.
*) maar het zou ook ervoor kunnen zijn geweest, en dat die staking een onderdeel was van de strategie, al geloof ik dat eigenlijk niet.

Moeder is trouwens een bekende Zweedse, ze deed in 2009 namens Zweden mee aan het Songfestival. Oordeel zelf: https://www.youtube.com/watch?v=xE9Pl3mqRbo

Vooral moeder lijkt druk bezig om via haar dochter bekend te worden/blijven. Die gaf (in het door haar geschreven boek over Greta) aan dat haar dochter CO2 'kan zien'... Dus een beetje "wappie" is die moeder wel.
 

JMD

Well-known member
Klopt en ik constateer dus dat dat amper gebeurt helaas. Vind ik een gemiste kans.

En voordat je (verdorie!11!!) weer gaat steigeren; dat gebeurt helaas vaker met onderwerpen, zowel links als rechts.
We zijn het dus gewoon eens. Dat had je ook onder mijn vorige post kunnen zetten. ;)
 

SanMark.

Well-known member
Jezus JMD, hoe je al die dingen in mijn post leest, ik vind het weer bijzonder van je.

Nee, alle aandacht gaat naar dat meisje i.p.v. naar het echte onderwerp. Vanmorgen was haar Asperger online trending topic. Dat geloof je toch niet?

Hitler gebruikte ook kinderen om zijn zin door te drijven.

SFA001006653.jpg
 

ALenstra

Well-known member
Vier politie-agenten dood gestoken in politieburo in Parijs. Dader zou een medewerker van een inlichtingendienst zijn en werd zelf dood geschoten.
 
Bovenaan