Bizar Nieuws

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja het is mede aan de Russen die in het oosten aan het strijden waren te danken dat men in het Westen zoveel progressie konden boeken vanaf D-day.

Klopt. Dat op twee fronten moeten strijden heeft de Duitsers echt goed de das om gedaan.

Max

Administrator
Forumleiding
Lekker solidair met oost Europa, maar goed. Bevrijd worden door Stalin, nog zo'n visionair...

Oost Europa heeft in die zin nog veel meer shit gehad. De Duitsers hebben daar volgens mij veel meer huisgehouden en dan werden ze bevrijd door de Russen die ook geen lieverdjes waren. Die zijn daarna nog een poos in Oost Europa gebleven. Ik weet niet of het nou een serie van Jelle Brandt Corstius of van Geert Mak was die inzichtelijk maakte dat voor sommige landen de Duitsers meer de bevrijders waren gezien de wreedheid van de Russen.

Mario

Well-known member
Stalin was natuurlijk de grote winnaar van WO II, en heeft zowel Hitler als de geallieerden voor zijn karretje gespannen.

Max

Administrator
Forumleiding
Stalin was natuurlijk de grote winnaar van WO II, en heeft zowel Hitler als de geallieerden voor zijn karretje gespannen.

Die hebben bewust een aantal keren gewacht met ?bevrijden? totdat de nazi?s de lokale bevolking kleiner had gemaakt.

Ska P 187

Well-known member
Dat lijkt me sterk, maar misschien heb je een aantal voorbeelden?
Nooit van gehoord tenminste, klinkt me ook een beetje te geraffineert in de oren, het was tenslotte niet zo dat Stalin voor de uitvoering zelf terug schrok.

Max

Administrator
Forumleiding
Dat lijkt me sterk, maar misschien heb je een aantal voorbeelden?
Nooit van gehoord tenminste, klinkt me ook een beetje te geraffineert in de oren, het was tenslotte niet zo dat Stalin voor de uitvoering zelf terug schrok.

Voornamelijk in Polen en met name Warschau gaan die verhalen. De Russen waren niet alleen aan het bevrijden, maar ook bezig met na de Tweede Wereldoorlog haar invloed uit te breiden. Als potentieel opstandigen al de pan in zijn gehakt, dan scheelt dat weer.

SanMark.

Well-known member
En hoeveel Russen zijn er gedood door dat ze door Russische agenten in de rug zijn geschoten.

Batigoal

Well-known member
De PVV in Rotterdam heeft een motie ingediend om Madonna in het geval van het Songfestival te weren uit de stad. Ze is met haar pro-Palestina-standpunt een gevaar voor de veiligheid. :eek:mg::cab:

Mario

Well-known member
De PVV in Rotterdam heeft een motie ingediend om Madonna in het geval van het Songfestival te weren uit de stad. Ze is met haar pro-Palestina-standpunt een gevaar voor de veiligheid. :eek:mg::cab:

Haar poging tot zingen is een groter gevaar dan haar pro-Palestina standpunt.

JMD

Well-known member
Toen ik de kop las dacht ik dat het een knipoogmotie was vanwege haar stem, blijkt het gewoon een bloedserieuze motie te zijn..

Wat een onzin inderdaad.

JMD

Well-known member
Dat soort mensen willen deugpunten scoren, dan voelen ze zichzelf beter.
Totaal mesjogge inderdaad.

Sinds de jaren 80/90 vond men (terecht) dat je de huidige generatie Duitsers niet aan kan/mag spreken op hetgeen zij in WO1/2 gedaan hebben. Maar blijkbaar mogen mensen nog wel aangesproken worden op iets dat 200 jaar geleden gebeurde (en waaraan overigens ook nog geen procent van de 'witten' zich schuldig hebben gemaakt, want 99% van de witten waren in die tijd echt niet in de mogelijkheid om zich een slaaf aan te schaffen)

Bovenaan