Bizar Nieuws

Maasveld

Well-known member
Als T?nnies nog terugkeert breekt daar de hel los verwacht ik. Geen heel slimme uitspraak ook van Wagner.

Ska P 187

Well-known member
Ik zie het probleem niet zo, het is een waarheid als een koe, een lelijke dat wel, maar goed een koe eh waarheid.
Tactisch niet handig?

Batigoal

Well-known member
Er worden (terecht soms) weleens vragen gesteld over de invloed van de reguliere massamedia, maar ik vind het ook niet prettig hoe erg vooral jonge mensen zich laten be?nvloeden door online influencers. Die, als ze een wat groter publiek hebben, vaak gefinancierd en aangestuurd worden door sponsors. En eigenlijk bepalen wat er stoer of juist not done is. Ik vraag me af of jongeren daar voldoende doorheen kunnen prikken om af te wegen wat er echt is en wat niet.

SanMark.

Well-known member
Er worden (terecht soms) weleens vragen gesteld over de invloed van de reguliere massamedia, maar ik vind het ook niet prettig hoe erg vooral jonge mensen zich laten be?nvloeden door online influencers. Die, als ze een wat groter publiek hebben, vaak gefinancierd en aangestuurd worden door sponsors. En eigenlijk bepalen wat er stoer of juist not done is. Ik vraag me af of jongeren daar voldoende doorheen kunnen prikken om af te wegen wat er echt is en wat niet.

Nee dat kunnen ze niet.

JMD

Well-known member
Ik kwam gisteren een onderzoek tegen waarbij men aan Chinese, Amerikaanse en Britse jongeren had gevraagd wat men wilde worden. Het meest genoemde antwoord in China was astronaut. In Amerika en GB was het 'youtuber/influencer'... Ze zien dat wereldje echt als rozengeur en manenschijn en kunnen dus niet (zoals SM ook al aangeeft) niet door die bubbel prikken.

Satyr

Administrator
Forumleiding
De kinderen hier, 6 en 9, maken ook zelf filmpjes. Uiteraard niet echt, maar met een denkbeeldige telefoon. Laten ze het huis zien aan de kijkers enzo.

Het probleem is vaak ook dat de suggesties naast de filmpjes die ze op YouTube zien niet voor hun leeftijd geschikt zijn. Vooral de oudste kijkt veel naar 16+ spul van MTV en TLC via die suggesties. Ik moet dat echt elke avond even in de geschiedenis napluizen en afspreken wat wel en niet kan. Die van 6 weet het zelf wel en zegt het ook als hij een 'fout' filmpje aanklikt.

Bovenaan