Bizar Nieuws

Pascallovic

Well-known member
Er worden (terecht soms) weleens vragen gesteld over de invloed van de reguliere massamedia, maar ik vind het ook niet prettig hoe erg vooral jonge mensen zich laten be?nvloeden door online influencers. Die, als ze een wat groter publiek hebben, vaak gefinancierd en aangestuurd worden door sponsors. En eigenlijk bepalen wat er stoer of juist not done is. Ik vraag me af of jongeren daar voldoende doorheen kunnen prikken om af te wegen wat er echt is en wat niet.
Wat ik vooral niet snap is dat mensen achter zo'n zogenaamde influencer (voor mij een nobody) aanlopen. Dat media dan ook nog eens aandacht aan deze nobody's besteden. Wat kan mij het schelen wat ene Dee of Enzo beleefd. Wat boeit de mening van iemand die ik totaal niet ken over een youtubefilmpje of een videogame? Waarom zou je er uberhaubt naar kijken?

Maasveld

Well-known member
Wat ik vooral niet snap is dat mensen achter zo'n zogenaamde influencer (voor mij een nobody) aanlopen. Dat media dan ook nog eens aandacht aan deze nobody's besteden. Wat kan mij het schelen wat ene Dee of Enzo beleefd. Wat boeit de mening van iemand die ik totaal niet ken over een youtubefilmpje of een videogame? Waarom zou je er uberhaubt naar kijken?
Niet iedereen heeft nu eenmaal dezelfde interesses.

Max

Administrator
Forumleiding
Het kan altijd gekker. In Azi? kijken ze naar mensen die zoveel mogelijk aan het eten zijn. In sommige gevallen zonder tekst en uitleg.

Eef de Kip

Well-known member
Tsja, ik kan me er ook niets bij voorstellen maar dit is nou eenmaal waar die pubers naar kijken. Ik zie het bij dochter de Kip ook, zit ook te kijken naar een of andere Amerikaanse griet met tig miljoen volgers en als ik dan kijk vraag ik me af wat er zo bijzonder aan is.

Mario

Well-known member
"De regels rond welke handicaps wel en niet waren toegestaan bij rolstoeltennis, waren tot nu toe simpel: heb je een handicap waardoor je niet lopend kunt tennissen, dan mag je rolstoeltennissen."

Dus met een ingegroeide teennagel mocht je al meedoen aan deze sport?

Joost

Well-known member
"De regels rond welke handicaps wel en niet waren toegestaan bij rolstoeltennis, waren tot nu toe simpel: heb je een handicap waardoor je niet lopend kunt tennissen, dan mag je rolstoeltennissen."

Dus met een ingegroeide teennagel mocht je al meedoen aan deze sport?

Ja, en waarom niet?

Joost

Well-known member
Om dezelfde reden waarom jij niet mag deelnemen aan het WK-hardlopen voor vrouwen.

Maar dat is toch onzin?

Rolstoeltennis is voor mensen in een rolstoel. Er zijn geen speciale categori?n verder voor mensen die een arm missen of een geestelijke beperking hebben.

Atreides

Well-known member
Maar dat is toch onzin?

Nee, want anders zou het voor mannen te makkelijk worden om bij de vrouwkes alles te winnen.

Het sowieso de vraag waarom je gehandicapt zou moeten zijn om aan rolstoeltennis te mogen meedoen maar dit is ronduit idioot.

Zelfde probleem een beetje met rolstoelgebruikers. En sowieso lijkt het mij onzin om als gezond persoon mee te doen aan een invalidenwedstrijd. Gun die gasten lekker hun feestje zou ik zeggen.

erka

Well-known member
Van alle ca. 500.000 tennisspelers in Nederland kan zeker de helft feitelijk totaal niet lopend tennissen en dan overdrijf ik niet eens heel erg denk ik. Een rolstoel zou voor hen een uitkomst zijn.

JMD

Well-known member
Van alle ca. 500.000 tennisspelers in Nederland kan zeker de helft feitelijk totaal niet lopend tennissen en dan overdrijf ik niet eens heel erg denk ik. Een rolstoel zou voor hen een uitkomst zijn.

De helft is wel gechargeerd gezegd, maar er zijn idd zat tennissers die een partijtje gaan spelen en waarvan het dan vanaf de zijkant lijkt alsof ze afgesproken hebben alleen maar naar elkaar te slaan...

erka

Well-known member
De helft is wel gechargeerd gezegd, maar er zijn idd zat tennissers die een partijtje gaan spelen en waarvan het dan vanaf de zijkant lijkt alsof ze afgesproken hebben alleen maar naar elkaar te slaan...

En vooral niet te bewegen.

Pascallovic

Well-known member
Dat is dan ook de reden waarom we bij de heren niemand meer in de top 100 hebben staan en maar 1 tennisser in de top 200.

Bovenaan