Atreides
Well-known member
Tsja, dat komt doordat docenten in overheidsdienst zijn, en dus elk jaar 1 trede doorgroeit. Sinds 10 jaar terug de schaallengte geleidelijk aan verkort is van 18 naar 12 jaar zit je dus rond je 35 al aan dat salaris. (waar je overigens tot je pensioen normaal gesproken weinig meer bijkrijgt, tenzij er een salarisverhoging komt (wat in de afgelopen 18 jaar precies 2x gebeurd is)).
Ik lees uit de informatie dat ze nog 635 per maand (inclusief alles) extra kunnen gaan verdienen. Dus zonder promotie te maken. Dat is wel serieus geld als je het mij vraagt.
Over de rest van je post zeg ik niks, maar het kost me moeite om op zoveel onzin niet te reageren.
Max heeft toch gelijk dat dit soort bedragen helemaal niet gek zijn voor een HBO-opleiding? Zeker niet aangezien de PABO wat mij betreft nu niet direct met de 30 moeilijkste opleidingen kan worden geschaard.
Kun je toch wel invullen? Ongeveer 3.700 euro bruto per maand indien ze geen dertiende maand ontvangen. Anders ongeveer 3.400 per maand. Daarnaast hebben ze ongeveer drie keer het wettelijk aantal vrije dagen. Eigenlijk krijgen ze dus twee werkmaanden cadeau. Dan heb je het over ongeveer 4.400 euro of 4.000 euro bruto per maand. Volgens mij zijn dat geen heel erg lage salarissen voor iemand met een HBO opleiding.
Laten we ook niet vergeten dat ondanks dat de werkdruk w?l hoog is je werkzekerheid gigantisch hoog is. Een element dat nog wel eens vergeten wordt.