Binnenlandse politiek

Batigoal

Well-known member
Je zou eens kunnen beginnen met het voorleggen van, pak 'm beet, 5 vragen v??r het stemmen. Heb je er meer dan 2 fout dan telt je stem niet. Dan filter je in ieder geval al de meeste "ik ben tegen buitenlanders dus ik stem Wilders" of "ik ben voor het klimaat dus ik stem Klaver" stemmers eruit.

Goed idee! Dan doen we als ??n van de vragen: "Wat is de beste club van Nederland?" Dan kunnen tenminste al die gekke Feyenoorders en PSV'ers niet stemmen. :duim:
 

JMD

Well-known member
Ollongren wist het zeker, er was 'buitenlandse inmenging' en 'manipulatie' bij de afgelopen verkiezingen. Nepnieuws moest worden aangepakt enz.

Onderzocht (door haar ministerie) is of inmenging het geval, blijkt niet zo te zijn. Dat valt tegen voor Ollongren, dus publiceert ze het rapport stilletjes op een vrijdagavond... Al die grote woorden, ze wist het zeker... Staat ze toch even met haar mond vol tanden. Mag toch hopen dat de oppositie haar hierover aan de tand gaat voelen.
 

Maasveld

Well-known member
Ik las dat een gemiddelde basisschoolleraar bijna 48k per jaar binnenharkt. Dat kan toch niet waar zijn mag ik hopen?
 

Atreides

Well-known member
Ik las dat een gemiddelde basisschoolleraar bijna 48k per jaar binnenharkt. Dat kan toch niet waar zijn mag ik hopen?

Nee, maar dat komt meer omdat al die kutten part-time werken.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werken-in-het-onderwijs/vraag-en-antwoord/wat-verdien-ik-als-leraar-in-het-basisonderwijs

Ik verbaas me er wel over dat een pabo-trutje met tien jaar werkervaring en zonder bijzondere kwaliteiten alsnog € 46.860 naar binnen kan harken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Want? Je vindt dat het meer moet zijn of minder moet zijn?

Kun je toch wel invullen? Ongeveer 3.700 euro bruto per maand indien ze geen dertiende maand ontvangen. Anders ongeveer 3.400 per maand. Daarnaast hebben ze ongeveer drie keer het wettelijk aantal vrije dagen. Eigenlijk krijgen ze dus twee werkmaanden cadeau. Dan heb je het over ongeveer 4.400 euro of 4.000 euro bruto per maand. Volgens mij zijn dat geen heel erg lage salarissen voor iemand met een HBO opleiding.
 

JMD

Well-known member
Ik verbaas me er wel over dat een pabo-trutje met tien jaar werkervaring en zonder bijzondere kwaliteiten alsnog € 46.860 naar binnen kan harken.
Tsja, dat komt doordat docenten in overheidsdienst zijn, en dus elk jaar 1 trede doorgroeit. Sinds 10 jaar terug de schaallengte geleidelijk aan verkort is van 18 naar 12 jaar zit je dus rond je 35 al aan dat salaris. (waar je overigens tot je pensioen normaal gesproken weinig meer bijkrijgt, tenzij er een salarisverhoging komt (wat in de afgelopen 18 jaar precies 2x gebeurd is)).

Kun je toch wel invullen? Ongeveer 3.700 euro bruto per maand indien ze geen dertiende maand ontvangen. Anders ongeveer 3.400 per maand. Daarnaast hebben ze ongeveer drie keer het wettelijk aantal vrije dagen. Eigenlijk krijgen ze dus twee werkmaanden cadeau. Dan heb je het over ongeveer 4.400 euro of 4.000 euro bruto per maand. Volgens mij zijn dat geen heel erg lage salarissen voor iemand met een HBO opleiding.
In het onderwijs hebben we geen echte 13e maand, maar wel een eindejaarsuitkering.
Over de rest van je post zeg ik niks, maar het kost me moeite om op zoveel onzin niet te reageren.
 

delmaestro

Well-known member
Dus het salaris is erg riant, maar de werkdruk is inmiddels zo hoog dat zelfs met dat riante salaris in het vooruitzicht geen enkele student zin heeft om het onderwijs in te gaan?
 
Bovenaan