Binnenlandse politiek

SanMark.

Well-known member
Agenten gewond in Rotterdam, loopt het daar in een paar uurtjes al meer uit de hand dan tijdens 10 + demonstraties met de boeren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Agenten gewond in Rotterdam, loopt het daar in een paar uurtjes al meer uit de hand dan tijdens 10 + demonstraties met de boeren.

Daar wordt dan ook gedemonstreerd tegen een genocide en bevinden zich zowel voor- als tegenstanders.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ehm, deze vergelijking klopt niet helemaal. Er is niet 'ooit iemand ergens door het lint gegaan', maar supporters van uitspelende ploegen waren structureel een bedreiging voor de openbare orde. Massale vechtpartijen en vernielingen waren met name bij de fanatiekste groepen meer regel dan uitzondering. Dat is allemaal wat afgenomen, maar de paar keer dat ik bij een combivrije wedstrijd was, had dat van mij veel liever wel een combi mogen zijn. Als je ziet hoe intimiderend die gasten zich massaal gedragen tegenover de lokale bevolking.

Ik heb liever dat ze die intimiderende gasten met een blok beton de Noordzee in pleuren. Ik ben wel een beetje klaar met huftertjes.
 

SanMark.

Well-known member
En een ontbijtje na voor de overlast.

0 gewonden en zo goed als 0 incidenten. Wat een uitstekende staking weer.

Op naar de volgende. En de mensen die achter de boeren staan worden tegenwoordig al rechts extreem genoemd.

Nou klein links elite bubbeltje . Lekker blijven framen. Steun word steeds groter.

Go go boeren.
 

Atreides

Well-known member
‘SUV's zijn op ??n na belangrijkste oorzaak van stijging CO2-emissies’

https://www.ad.nl/auto/suv-s-zijn-o...e-oorzaak-van-stijging-co2-emissies~aff1a401/

Hier zal die gesubsidieerde Mitsubishi Outlander SUV die een kilometer of 40 elektrisch kon rijden zo’n vijf jaar geleden ook lekker aan bijgedragen hebben. Altijd fijn dat men niet kan doorrekenen.

Tja, dit is toch wel ??n van de treurigste bladzijdes van het 'groene' verhaal.

Weer de categorie dat een klein kind dit kon voorspellen.
 

Atreides

Well-known member
Vandaar dus opnieuw mijn vraag: mag je een hele groep (van ik denk een man/vrouw of 15000) afrekenen op de misdragingen van (laten we extrapoleren) 10 man/vrouw?.

Het zijn er wel wat meer geweest.

Maar goed, uiteraard ben ik daar geen voorstander van. Wat niet wegneemt dat het inzetten van gewapend beton en het leger meer dan gerechtvaardigd is.



Het leger tegen je eigen mensen inzetten. We dalen rap af. En tot dusver nergens voor nodig gebleken.

Ze zijn niet ingezet maar NEERgezet.

Verder natuurlijk niks nieuws dat er orde diensten (politie of leger) worden neergezet en worden ingezet tegen eigen mensen.
 

Batigoal

Well-known member
Op zich is het wel humor dat uitgerekend boerenvoorvechter Henkie Bleker (mede-)verantwoordelijk is voor de moeilijk werkbare situatie voor de boeren rondom het stikstofbeleid.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op zich is het wel humor dat uitgerekend boerenvoorvechter Henkie Bleker (mede-)verantwoordelijk is voor de moeilijk werkbare situatie voor de boeren rondom het stikstofbeleid.

Mag hij met het stikstofbeleid wel zijn paarden houden en hoe gaat het met zijn goede vriend Mauro?
 

Atreides

Well-known member
overigens een vraag. Zou je met twee stappen niet al een heel eind zijn?

1. Het uitkopen van 'slechte' boerenbedrijven zoals het voorstel van Remkes voorsteld lijkt me helemaal niet onlogisch;
2. Het afvangen/scheiden van mest en urine, deze afvang verplicht stellen en desnoods subsidieren en/of voorschieten desnoodsgebaseerd op een constructie a la het DUO voor studenten (maar dan langer i.v.m. de grondwaarde).

Deze maatregelen gecombineerd zou je toch al het grootste deel van het boerenstikstofprobleem oplossen?


Edit:
Het systeem vangt dus maar een deel op. Geeft dat voldoende emissiebeperking?

“Uit doorrekeningen blijkt dat dit nu een ammoniakreductie van 56% oplevert en een uitstoot van 5 tot 6 kilo ammoniak per koe per jaar. Dat zijn al mooie cijfers en we gaan de komende tijd verder met finetunen. Daar komt bij dat er minder ammoniak in de put ontstaat, omdat er minder basische urine aanwezig is
https://www.boerderij.nl/Rundveehouderij/Achtergrond/2019/1/Koeienplasje-opvangen-voorkomt-emissies-385739E/

Dus....
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Mag hij met het stikstofbeleid wel zijn paarden houden en hoe gaat het met zijn goede vriend Mauro?

Daar zal hij ongetwijfeld rekening mee hebben gehouden. Helaas was hij te druk met populistische speeches zonder inhoud te geven in plaats van door het stof gaan voor zijn eerdere keuzes. Want voor kritische journalisten had hij geen tijd, maar wellicht heeft hij die afgewimpeld met vrijkaartjes voor PSV.

Prima reconstructie van Trouw overigens. Al in 2008 (!) werden de politici gewaarschuwd dat het beleid niet eeuwig stand zou houden tegenover een rechter, maar het kabinet van toen schoof de problemen en moeilijke vraagstukken liever door naar een toekomstig kabinet. Op welk punt we nu dus zijn beland.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan