Binnenlandse politiek

Maasveld

Well-known member
Ik weet dat je geen escalatie moet willen, maar er zijn toch wel ergens grenzen aan mensen maar het land plat laten leggen? De klimaatfiguren, boeren en wat er allemaal voor is geweest en nog gaat komen...
Wordt idd tijd voor een boerenduosprong.
 

SanMark.

Well-known member
En de gehele dag is weer zo goed als zonder incidenten verlopen, de boeren waren zelfs hun eigen troep aan het opruimen.

Bij de meeste gekkie linkse protesten zijn er meer incidenten.
 

Atreides

Well-known member
En de gehele dag is weer zo goed als zonder incidenten verlopen, de boeren waren zelfs hun eigen troep aan het opruimen.

Keurig.

Je moet er het leger voor oproepen, voorbereidingen treffen die vergelijkbaar zijn met terroristische aanslagen ?n de boertjes moeten vrij rap hun enorme hoeveelheid krediet verbranden.

Maar dan lukt het nu w?l zonder incidenten.
 

zwammy

Well-known member
Hoe gaat het in Rotterdam over een buitenlands probleem? Leger al doorgereden of speelt dat Wilders in de kaart?
 

JMD

Well-known member
Keurig.

Je moet er het leger voor oproepen, voorbereidingen treffen die vergelijkbaar zijn met terroristische aanslagen ?n de boertjes moeten vrij rap hun enorme hoeveelheid krediet verbranden.

Maar dan lukt het nu w?l zonder incidenten.

Jij bent dus ook voor verplichte combi's bij alle voetbalduels omdat er ergens ooit een keer iemand door het lint is gegaan?

Of is dit weer een volgend voorbeeld van jouw variant van Animal Farm: 'some animals are more equal than others'.
 

Atreides

Well-known member
Jij bent dus ook voor verplichte combi's bij alle voetbalduels omdat er ergens ooit een keer iemand door het lint is gegaan?

De laatste keer dat ze in den Haag waren hebben ze zich niet echt aan de regels gehouden. Het laatste protest, naja poging tot doodslag enzo.


Ik snap je vergelijking dan ook niet.

Of is dit weer een volgend voorbeeld van jouw variant van Animal Farm: 'some animals are more equal than others'.

Ja, boertjes zijn wat mij betreft inderdaad meer equal dan others. Kun je nagaan.
 

gevegt

Well-known member
Jij bent dus ook voor verplichte combi's bij alle voetbalduels omdat er ergens ooit een keer iemand door het lint is gegaan?

Of is dit weer een volgend voorbeeld van jouw variant van Animal Farm: 'some animals are more equal than others'.

Weet je waarom het leger is ingezet?
 

JMD

Well-known member
De laatste keer dat ze in den Haag waren hebben ze zich niet echt aan de regels gehouden. Het laatste protest, naja poging tot doodslag enzo.

Ik snap je vergelijking dan ook niet.
Jep, poging tot doodslag gisteren van 1 boer + provinciehuis open breken, nog 1 boer (even er van uitgaande dat het niet dezelfde was), dat zijn er 2.
Wat is er misgegaan 2 weken terug in Den Haag dan? Alleen het blokkeren van een weg volgens mij.

Ja, boertjes zijn wat mij betreft inderdaad meer equal dan others. Kun je nagaan.
Ach, hou toch op. Als je prokilimaatvriendjes een weg blokkeren mag alles van je, doen de boeren dat dan zijn het volgens jou direct een serie van overtredingen.

Vandaar ook mijn vergelijking met supporters. Daar gaat er ook wel eens iemand overd e schreef en daarom worden er te pas en te onpas combis uitgedeeld omdat een paar zich niet kunnen beheersen. Vandaar mijn vraag.
 

JMD

Well-known member
Weet je waarom het leger is ingezet?
Jep, omdat het een beetje lastig tegenhouden is als een boer op zijn trekker aan komt. Dus hoe zeer misschien overdreven, ik snapte de inzet van het leger wel ja.

Maar laten we in hemelsnaam nou niet doen alsof alle boeren terroristen zijn, dat er een paar de bovenleiding kwijt zijn is zeker, en met een trekker heb je dan een potentieel moordwapen in huis, dat is zo.
 

gevegt

Well-known member
Jep, omdat het een beetje lastig tegenhouden is als een boer op zijn trekker aan komt. Dus hoe zeer misschien overdreven, ik snapte de inzet van het leger wel ja.

Maar laten we in hemelsnaam nou niet doen alsof alle boeren terroristen zijn, dat er een paar de bovenleiding kwijt zijn is zeker, en met een trekker heb je dan een potentieel moordwapen in huis, dat is zo.

Je weet het dus niet.
Bij het vorige protest is het binnenhof ook afgezet, maar toen door transportbedrijven die door de overheid werden ingehuurd. Die wilden niet meer omdat ze te horen kregen van de boeren dat het niet verstandig was wat ze deden.
 

Atreides

Well-known member
Jep, poging tot doodslag gisteren van 1 boer + provinciehuis open breken, nog 1 boer (even er van uitgaande dat het niet dezelfde was), dat zijn er 2.
Wat is er misgegaan 2 weken terug in Den Haag dan? Alleen het blokkeren van een weg volgens mij.

Toen hebben ze de hekken omver gereden.

Ach, hou toch op. Als je prokilimaatvriendjes een weg blokkeren mag alles van je,

Hoe kom je daar zo bij?

doen de boeren dat dan zijn het volgens jou direct een serie van overtredingen.

Ja. De feiten spreken een beetje voor zichzelf. Heb je me overigens niet gehoord over het saborteren van het wegverkeer want ik snap ook wel dat het lastig is om een protest te houden zonder enige overlast.

Vandaar ook mijn vergelijking met supporters. Daar gaat er ook wel eens iemand overd e schreef en daarom worden er te pas en te onpas combis uitgedeeld omdat een paar zich niet kunnen beheersen. Vandaar mijn vraag.

Wat mij betreft best scheef. Als je goed gelezen zou hebben had je ook gezien dat ik sympathiek stond tegenover de boerenzaak tot aan die poging tot doodslag.
 

JMD

Well-known member
Je weet het dus niet.
Bij het vorige protest is het binnenhof ook afgezet, maar toen door transportbedrijven die door de overheid werden ingehuurd. Die wilden niet meer omdat ze te horen kregen van de boeren dat het niet verstandig was wat ze deden.

Ja, dat wist ik wel. Alleen ik dacht dat je je afvroeg of wist waarom hier wel het leger nodig was (en bij bv de klimaatstaking van vorige maand niet (of bij de onderwijsstaking van maart jl))
 

JMD

Well-known member
Wat mij betreft best scheef. Als je goed gelezen zou hebben had je ook gezien dat ik sympathiek stond tegenover de boerenzaak tot aan die poging tot doodslag.
Vandaar dus opnieuw mijn vraag: mag je een hele groep (van ik denk een man/vrouw of 15000) afrekenen op de misdragingen van (laten we extrapoleren) 10 man/vrouw?

Ik vind van niet.
 

gevegt

Well-known member
Ja, dat wist ik wel. Alleen ik dacht dat je je afvroeg of wist waarom hier wel het leger nodig was (en bij bv de klimaatstaking van vorige maand niet (of bij de onderwijsstaking van maart jl))

Ok?.
Het leger was dus helemaal niet nodig geweest als die lieve boeren die bedrijven niet hadden bestookt met bedreigingen.
 

JMD

Well-known member
En de gehele dag is weer zo goed als zonder incidenten verlopen, de boeren waren zelfs hun eigen troep aan het opruimen.

Bij de meeste gekkie linkse protesten zijn er meer incidenten.
Precies. Maar in dat geval zijn het 'mensen die niks met de groep te maken hebben' of 'infiltranten van extreemrechts' of 'is het uitgelokt door de politie'.
Overigens (eerlijk is eerlijk), ook na de klimaatstakingen is de troep compleet opgeruimd.
 

JMD

Well-known member
Het leger was dus helemaal niet nodig geweest als die lieve boeren die bedrijven niet hadden bestookt met bedreigingen.
EVen los van dit feit dat niet 'netjes' is nee: waarom moeten in hemelsnaam bedrijven vrachtwagens leveren om plekken te blokkeren? Daar hebben we toch leger/politie voor???
 
Bovenaan