Binnenlandse politiek

gevegt

Well-known member
Precies. Maar in dat geval zijn het 'mensen die niks met de groep te maken hebben' of 'infiltranten van extreemrechts' of 'is het uitgelokt door de politie'.
Overigens (eerlijk is eerlijk), ook na de klimaatstakingen is de troep compleet opgeruimd.

Volgens Max lag bij beide acties het hele land plat.
Dat mag niet!
 

gevegt

Well-known member
EVen los van dit feit dat niet 'netjes' is nee: waarom moeten in hemelsnaam bedrijven vrachtwagens leveren om plekken te blokkeren? Daar hebben we toch leger/politie voor???

Om niet te provoceren. ME busjes wekken eerder agressie op dan een vrachtwagen van bijvoorbeeld Vos.
Bij mij werkt het andersom, maar dat is een ander verhaal.
 

JMD

Well-known member
Om niet te provoceren. ME busjes wekken eerder agressie op dan een vrachtwagen van bijvoorbeeld Vos.
Oke. Maar hoe gaat dat dan? Krijgt firma Vos het verzoek een vrachtwagen aan te leveren? Dat kost hem toch inkomsten?? Waarom zou je als bedrijf je daar in hemelsnaam voor lenen?
 

gevegt

Well-known member
Oke. Maar hoe gaat dat dan? Krijgt firma Vos het verzoek een vrachtwagen aan te leveren? Dat kost hem toch inkomsten?? Waarom zou je als bedrijf je daar in hemelsnaam voor lenen?

Ze vragen eerst grote bedrijven omdat de kans daar groter is dat er een paar vrachtwagens stilstaan. Die daar natuurlijk graag op in gaan. Willen of kunnen die niet, vragen ze de kleinere lokale bedrijven. Willen of kunnen die niet wordt, of het leger of de ME ingezet.
 

SanMark.

Well-known member
Keurig.

Je moet er het leger voor oproepen, voorbereidingen treffen die vergelijkbaar zijn met terroristische aanslagen ?n de boertjes moeten vrij rap hun enorme hoeveelheid krediet verbranden.

Maar dan lukt het nu w?l zonder incidenten.

Het leger tegen je eigen mensen inzetten. We dalen rap af. En tot dusver nergens voor nodig gebleken.
 

JMD

Well-known member
Ze vragen eerst grote bedrijven omdat de kans daar groter is dat er een paar vrachtwagens stilstaan. Die daar natuurlijk graag op in gaan. Willen of kunnen die niet, vragen ze de kleinere lokale bedrijven. Willen of kunnen die niet wordt, of het leger of de ME ingezet.

En daar worden de bedrijven voor vergoed?
 

SanMark.

Well-known member
Oke. Maar hoe gaat dat dan? Krijgt firma Vos het verzoek een vrachtwagen aan te leveren? Dat kost hem toch inkomsten?? Waarom zou je als bedrijf je daar in hemelsnaam voor lenen?

Omdat die vrachtwagens gewoon gehuurd worden en het bedrijf er dus geld voor krijgt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jij bent dus ook voor verplichte combi's bij alle voetbalduels omdat er ergens ooit een keer iemand door het lint is gegaan?

Ehm, deze vergelijking klopt niet helemaal. Er is niet 'ooit iemand ergens door het lint gegaan', maar supporters van uitspelende ploegen waren structureel een bedreiging voor de openbare orde. Massale vechtpartijen en vernielingen waren met name bij de fanatiekste groepen meer regel dan uitzondering. Dat is allemaal wat afgenomen, maar de paar keer dat ik bij een combivrije wedstrijd was, had dat van mij veel liever wel een combi mogen zijn. Als je ziet hoe intimiderend die gasten zich massaal gedragen tegenover de lokale bevolking.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het leger tegen je eigen mensen inzetten. We dalen rap af. En tot dusver nergens voor nodig gebleken.

Wagens van het leger toegangswegen laten blokkeren zodat er, vanwege de massaliteit, geen onveilige situaties ontstaan. Da's wel wat anders h?.
 
Bovenaan