Binnenlandse politiek

Unregistere

Well-known member
Er is ook een AZ-boer aanwezig:

EG-oEEnX0AAgo7n.jpg:large
 

SanMark.

Well-known member
Rekenmethode rivm.

Kans op foutenmarge tussen de 30(landelijk) en 100% ( lokaal)

Prima dat we daar beleid op maken.
 

JMD

Well-known member
Rekenmethode rivm.

Kans op foutenmarge tussen de 30(landelijk) en 100% ( lokaal)

Prima dat we daar beleid op maken.

Echt idioot...
En het dan gek vinden dat mensen daar boos op worden. We moeten alles doen om het klimaat te redden, maar laten we dat wel doen met betrouwbare metingen, en niet metingen waar we op hopen. Maar goed, wetenschap is ook maar een mening...
 

JMD

Well-known member
Hoorde vanochtend op het journaal dat demonstreren op het Binnenhof niet mag. Sinds wanneer is dat? Want ik kan me van 30 jaar terug ofzo nog wel demonstraties herinneren op het Binnenhof. Of is toen men het Binnenhof afsloot voor auto's (want vroeger kon je gewoon het Binnenhof oprijden) ook overgegaan op een demonstratieverbod aldaar?
 

Pascallovic

Well-known member
Hoorde vanochtend op het journaal dat demonstreren op het Binnenhof niet mag. Sinds wanneer is dat? Want ik kan me van 30 jaar terug ofzo nog wel demonstraties herinneren op het Binnenhof. Of is toen men het Binnenhof afsloot voor auto's (want vroeger kon je gewoon het Binnenhof oprijden) ook overgegaan op een demonstratieverbod aldaar?
Dat is volgens mij gewoon een afweging die de burgemeester mag maken ivm veiligheid en openbare orde. Schijnbaar ziet men daar een risico in als daar met tractoren wordt gedemonstreerd. In het recente verleden mochten de gele hesjes er ook niet demonstreren.
 

JMD

Well-known member
Dat is volgens mij gewoon een afweging die de burgemeester mag maken ivm veiligheid en openbare orde. Schijnbaar ziet men daar een risico in als daar met tractoren wordt gedemonstreerd. In het recente verleden mochten de gele hesjes er ook niet demonstreren.
Nee, demonstreren op het Binnenhof mag nooit. Maakt niet uit wie of wat dat wil doen.
 

Mario

Well-known member
Dat is volgens mij gewoon een afweging die de burgemeester mag maken ivm veiligheid en openbare orde. Schijnbaar ziet men daar een risico in als daar met tractoren wordt gedemonstreerd. In het recente verleden mochten de gele hesjes er ook niet demonstreren.

Het verbod komt dit keer van de minster van J&V zelf. Als ik zie hoeveel trekkers er weer op het Malieveld staan, had dat natuurlijk een onveilige situatie opgeleverd bij het Binnenhof. Meer dan terecht dat je daar niet kan demonstreren.
Op het Malieveld is trouwens ook beperkt ruimte, vanwege het Cirque du Soleil dat er nu staat. De weg naar de binnenstad is afgesloten met grote trucks van Defensie.

Vanavond moet dit allemaal weer naar huis … lang leve de trein :duim:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik weet dat je geen escalatie moet willen, maar er zijn toch wel ergens grenzen aan mensen maar het land plat laten leggen? De klimaatfiguren, boeren en wat er allemaal voor is geweest en nog gaat komen...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Waarom zijn onze normen overigens extreem veel strenger dan onze buurlanden?
 

SuikerBrood

Well-known member
Dat zwalken van onze beleidsbepalers is ook wel heel treurig. Eerst de PAS, terwijl toen al gedacht werd dat het juridisch niet deugde, en nu weer zoeken naar nieuwe regels.

Ondertussen moeten de boeren ook naar zichzelf en hun vrienden kijken. De LTO en de Rabobank hebben groei altijd maar gestimuleerd. Zelfs nadat de PAS werd ingevoerd, zelfs nadat de Natura 2000 gebieden werden ingevoerd, etc. etc.
 
Bovenaan