Pascallovic
Well-known member
Pislul!!!
Nee, het is Pisvee.
Pislul!!!
Politieke vragen natuurlijkGoed idee! Dan doen we als ??n van de vragen: "Wat is de beste club van Nederland?" Dan kunnen tenminste al die gekke Feyenoorders en PSV'ers niet stemmen. :duim:
En het rapport word op Twitter door Frank van Dorp even volledig gefileerd.
https://twitter.com/FrankDorp/status/1185607507886182401
Toen ben ik gestopt met lezen.Naast hem stond Hans de Boer.
Toen ben ik gestopt met lezen.
Ik wilde niet opgeven, maar toen ik de naam Henk Bleeker tegen kwam, was de maat voor mij vol.
Ik las dat een gemiddelde basisschoolleraar bijna 48k per jaar binnenharkt. Dat kan toch niet waar zijn mag ik hopen?
Want? Je vindt dat het meer moet zijn of minder moet zijn?Ik las dat een gemiddelde basisschoolleraar bijna 48k per jaar binnenharkt. Dat kan toch niet waar zijn mag ik hopen?
Ik las dat een gemiddelde basisschoolleraar bijna 48k per jaar binnenharkt. Dat kan toch niet waar zijn mag ik hopen?
Want? Je vindt dat het meer moet zijn of minder moet zijn?
Tsja, dat komt doordat docenten in overheidsdienst zijn, en dus elk jaar 1 trede doorgroeit. Sinds 10 jaar terug de schaallengte geleidelijk aan verkort is van 18 naar 12 jaar zit je dus rond je 35 al aan dat salaris. (waar je overigens tot je pensioen normaal gesproken weinig meer bijkrijgt, tenzij er een salarisverhoging komt (wat in de afgelopen 18 jaar precies 2x gebeurd is)).Ik verbaas me er wel over dat een pabo-trutje met tien jaar werkervaring en zonder bijzondere kwaliteiten alsnog € 46.860 naar binnen kan harken.
In het onderwijs hebben we geen echte 13e maand, maar wel een eindejaarsuitkering.Kun je toch wel invullen? Ongeveer 3.700 euro bruto per maand indien ze geen dertiende maand ontvangen. Anders ongeveer 3.400 per maand. Daarnaast hebben ze ongeveer drie keer het wettelijk aantal vrije dagen. Eigenlijk krijgen ze dus twee werkmaanden cadeau. Dan heb je het over ongeveer 4.400 euro of 4.000 euro bruto per maand. Volgens mij zijn dat geen heel erg lage salarissen voor iemand met een HBO opleiding.
Dus het salaris is erg riant, maar de werkdruk is inmiddels zo hoog dat zelfs met dat riante salaris in het vooruitzicht geen enkele student zin heeft om het onderwijs in te gaan?
Kun je toch wel invullen? Ongeveer 3.700 euro bruto per maand indien ze geen dertiende maand ontvangen. Anders ongeveer 3.400 per maand. Daarnaast hebben ze ongeveer drie keer het wettelijk aantal vrije dagen. Eigenlijk krijgen ze dus twee werkmaanden cadeau. Dan heb je het over ongeveer 4.400 euro of 4.000 euro bruto per maand. Volgens mij zijn dat geen heel erg lage salarissen voor iemand met een HBO opleiding.