Binnenlandse politiek

Pascallovic

Well-known member
Ik vind vooral de personen van links die opkomen voor de boerka onbegrijpelijk. Dit zijn dezelfde mensen die altijd over rechten van de LBTHI-gemeenschap beginnen en gelijkheid tussen mannen en vrouwen. De ideeen van degene die de boerka vanuit de Islam (uit)dragen hebben juist op die punten een compleet andere mening en zullen die mening ook opdringen. Bedoelen ze dat met vrijheid?

ALenstra

Well-known member
Ik denk dat links Nederland nogal worstelt met dit dilemma. Wat ze ook zeggen, het is altijd tegenstrijdig.

Atreides

Well-known member
Ik denk dat links Nederland nogal worstelt met dit dilemma. Wat ze ook zeggen, het is altijd tegenstrijdig.

Alle films en boeken die al dan niet zijdelings de burka beschrijven laten zien dat het een icoon is van onderdrukking in een zeer vrouwenhatende setting.

Maar goed, er moet ten kost van alles gedeugd worden. O?k als dat betekent dat alles waar het feminisme voor heeft gevochten bij Moslims vergeten mag worden.

Batigoal

Well-known member
Het moet wel heel goed gaan met het land als het wel of niet dragen van een kledingstuk door een tweehonderd tal vrouwen het belangrijkste onderwerp van gesprek is.

Max

Administrator
Forumleiding
Zeker. Ik zat dit weekend naar The Confession Tapes op Netflix te kijken, maar wat hebben wij het toch goed in vergelijking met een land als de VS.

Atreides

Well-known member
Het moet wel heel goed gaan met het land als het wel of niet dragen van een kledingstuk door een tweehonderd tal vrouwen het belangrijkste onderwerp van gesprek is.

Onderliggende lijn is natuurlijk een moreel kader. En het is heel verrassend (of niet) dat alle voormalige progressieve krachten zich verenigt hebben om dit icoon van omgekeerde emancipatie te verdedigen.

Pascallovic

Well-known member
In de zomer gaat het wel vaker over onderwerpen die naar verhouding weinig impact hebben. Al weten ze er wel veel van te maken.

JMD

Well-known member
Zuid Holland heeft als laatste provincie nu ook een college, en ook hier zit de FVD niet in het college. Alleen in Limburg doet het Forum mee.

Atreides

Well-known member

Pascallovic

Well-known member
Ze pleit voor 'bij de hand nemen door'.

Bij de hand nemen doen we ook met onze kleine burgertjes door ze allemaal een jaar of 13 tot 20 onderwijs te geven.
Laten we de NOS lekker de mensen bij de hand laten nemen. Kunnen ze weer een bomaanslag veranderen in 'meisje overlijdt na explosie op westelijke jordaanoever.'

Bovenaan