Binnenlandse politiek

Max

Administrator
Forumleiding
Je moet er schijnbaar heel kort op zitten en ook geen vreemde zijn met het fenomeen belastingdienst. Misschien dat enige kennis op het gebied van formeel en fiscaal recht helpt.
 

JMD

Well-known member
Je moet er schijnbaar heel kort op zitten en ook geen vreemde zijn met het fenomeen belastingdienst. Misschien dat enige kennis op het gebied van formeel en fiscaal recht helpt.

Precies. Maar ja, zolang ministers/stas-baantjes deel zijn van de onderhandelingen bij de formatie gaat dat natuurlijk nooit gebeuren.

Na elke verkiezing komt het weer langs, maar het zou misschien eens tijd worden voor een zakenkabinet. Gewoon mensen van buiten de politiek als ministers, met verstand van zaken over het departement.
 

JMD

Well-known member
Heeft de LPF ooit mee ge?xperimenteerd. Herman Heinsbroek en Eduard Bomhoff waren toch ook geen enorme successen.
Die waren toen gewoon namens de LPF in dat kabinet. Bij een zakenkabinet gaat het er juist om mensen te hebben die niet aan een partij verbonden zijn.

En verder ging de LPF vooral ten onder door onderling gekissebis door het vac?um dat was ontstaan na de moord op Fortuyn.
 

Atreides

Well-known member
Die waren toen gewoon namens de LPF in dat kabinet.

Dat dan weer wel. Maar waren vrij letterlijk afkomstig van buiten de politiek.

En verder ging de LPF vooral ten onder door onderling gekissebis door het vac?um dat was ontstaan na de moord op Fortuyn.

Allemaal baasjes die baasjes tegenkwam en moesten luisteren. Waarschijnlijk ook de reden dat we al heel lang dromen van een zakenkabinet maar waarom het er nooit van komt.

Ook leuk:
https://www.trouw.nl/nieuws/zakenkabinet-is-strijdig-met-de-democratie~b09ddaf5/
https://www.parlement.com/id/vkf0brymdzwo/het_onmogelijke_zakenkabinet
 

Pascallovic

Well-known member
Sinds wanneer is 1 lid opstappen imploderen?
Je oud penningmeester en mede partijoprichter royeren, betichten van fraude en diefstal. Die vervolgens gaat roepen dat degene die hem heeft weggestuurd ook gewoon kosten van de partij op vakantie ging een aangifte doet wegens smaad en laster. Ja, dat noem ik imploderen.
 

Maasveld

Well-known member
Je oud penningmeester en mede partijoprichter royeren, betichten van fraude en diefstal. Die vervolgens gaat roepen dat degene die hem heeft weggestuurd ook gewoon kosten van de partij op vakantie ging een aangifte doet wegens smaad en laster. Ja, dat noem ik imploderen.
Je verwacht het niet he.
 

JMD

Well-known member
Je oud penningmeester en mede partijoprichter royeren, betichten van fraude en diefstal. Die vervolgens gaat roepen dat degene die hem heeft weggestuurd ook gewoon kosten van de partij op vakantie ging een aangifte doet wegens smaad en laster. Ja, dat noem ik imploderen.

Maar dan alsnog is het maar 1 lid. Een zeer belangrijk (ex)lid ja, maar toch.
Het is wat anders als in zijn kielzog nog tientallen/honderden leden meegaan en er een afsplitsing ontstaat.
 

Batigoal

Well-known member
Je oud penningmeester en mede partijoprichter royeren, betichten van fraude en diefstal. Die vervolgens gaat roepen dat degene die hem heeft weggestuurd ook gewoon kosten van de partij op vakantie ging een aangifte doet wegens smaad en laster. Ja, dat noem ik imploderen.

Je denkt toch niet dat de achterban dit ene reet kan schelen?
 

zwammy

Well-known member
Nog 40 van deze acties en het is de VVD. En als ze er straks achter komen dat er een terrorist bij zit is het groen links. Het is net een politieke partij.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je denkt toch niet dat de achterban dit ene reet kan schelen?

Als dit jouw partij zou zijn, zou jij dan er wakker van liggen dat ze ruim vier ton in Amsterdam in de gemeenteraadsverkiezingen hebben gestoken? Nee toch? Op kosten van de partij op vakantie is wat vreemd, maar wat zal dat nou gekost hebben... Zou jij daar extreem wakker van liggen?
 

Batigoal

Well-known member
Als dit jouw partij zou zijn, zou jij dan er wakker van liggen dat ze ruim vier ton in Amsterdam in de gemeenteraadsverkiezingen hebben gestoken? Nee toch? Op kosten van de partij op vakantie is wat vreemd, maar wat zal dat nou gekost hebben... Zou jij daar extreem wakker van liggen?

Eerlijk antwoord; ik heb geen vaste partij waar ik trouw aan ben dus voor mij zouden dit soort zaken wel degelijk meespelen in mijn overwegingen. Integriteit vind ik wel belangrijk.
 

Pascallovic

Well-known member
Je denkt toch niet dat de achterban dit ene reet kan schelen?
Volgens mij houdt de achterban niet van gedoe en de laatste tijd is er vooral gedoe bij FvD. Als je een trouwe achterban hebt is het geen probleem, maar de achterban van FvD bestaat voor een groot deel ontevreden die kiezers die telkens op een andere partij stemmen. Die hebben niet zoveel met de prive oorlogjes binnen een partij of dat boreale geneuzel en de uil van Minerva.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eerlijk antwoord; ik heb geen vaste partij waar ik trouw aan ben dus voor mij zouden dit soort zaken wel degelijk meespelen in mijn overwegingen. Integriteit vind ik wel belangrijk.

Vind ik ook heel belangrijk, maar toch heb ik de laatste jaren vaak VVD gestemd.
 
Bovenaan