Binnenlandse politiek

zwammy

Well-known member
Wel zwak. Je roeptoetert eerst wat en als er dan kritiek komt dan interesseert je het niet. Net als laatst al met alles boven de grote rivieren. Zeg dan niks he.

Het boeit mij niet wat Kuzu zegt, alsof ik mezelf moet verdedigen tegen 12 vastgeroeste mennekes op dit forum, mocht ik iets vinden waar ik mezelf wel druk om maak zal ik het hier voortaan ook wel melden, maar dat is op een ongeluk met mijn dochter 2 maanden geleden niet meer voorgekomen sinds mn eigen ongeluk in 2015 en de moord op de tante van mijn vrouw in 2016, maar dat had ik hier al wel gemeld. Dus excuses alvast als ik hier weer ergens blatend voorbij kom maar echt niemand maakt mn pis meer lauw dus ook geen schapen vergelijkende oud kolonel die bij de fvd op de lijst staat.
 

Pascallovic

Well-known member
Waarom gooien lui van nieuwe politieke partijen toch altijd zo hun eigen glazen in op onderwerpen waarvan je gewoon weet dat je beter niks kan zeggen.

Echt onbegrijpelijk inderdaad. Wat voor nut heeft het om het zo te vertellen en er ?berhaupt over te beginnen.
 

SuikerBrood

Well-known member
Het boeit mij niet wat Kuzu zegt, alsof ik mezelf moet verdedigen tegen 12 vastgeroeste mennekes op dit forum, mocht ik iets vinden waar ik mezelf wel druk om maak zal ik het hier voortaan ook wel melden, maar dat is op een ongeluk met mijn dochter 2 maanden geleden niet meer voorgekomen sinds mn eigen ongeluk in 2015 en de moord op de tante van mijn vrouw in 2016, maar dat had ik hier al wel gemeld. Dus excuses alvast als ik hier weer ergens blatend voorbij kom maar echt niemand maakt mn pis meer lauw dus ook geen schapen vergelijkende oud kolonel die bij de fvd op de lijst staat.

Duidelijk. Zal je in dit topic met rust laten de komende jaren.
 

Ska P 187

Well-known member
Je blaat maar een eind weg, dat is zo'n beetje het nut van dit forum, maar dat allemaal he, is dat allemaal onder de rivieren gebeurd?
 

JMD

Well-known member
Het Limburgse bestuur van GroenLinks
wil Carla Brugman royeren.Die zat van
2011 tot 2018 voor de partij in de
Provinciale Staten van Limburg.Nu is ze
wethouder voor een lokale partij in
Venray,maar nog wel lid van GroenLinks.

Vrijdag bleek dat Brugman gedeputeerde
wordt in het nieuwe provinciebestuur.
Daar zitten ook FvD en de PVV in,twee
partijen waarmee GroenLinks principieel
niet wil besturen.

Het besluit van Brugman kwam voor de
partij als een verrassing.Het nieuwe
provinciebestuur is geen coalitie,maar
een extraparlementair college dat voor
elk plan een meerderheid moet zoeken.
(TT)

GL blijft een leuke partij als je een andere mening hebt dan het bestuur... Zie ?zdil, zie deze dame...
 

Ska P 187

Well-known member
Vraag is natuurlijk ook waarom ze nog lid is van groen links, wanneer madam dwars tegen de lijn van de partij ingaat, maar goed. Erg sterk is het niet natuurlijk. Lid, uitgerangeerd of niet, moet je gewoon kunnen blijven lijkt me. Op deze manier zoeken ze de publiciteit er wel een beetje ongelukkig mee.
 

leo1949

Well-known member
De Carola Schoutenweken bij Appie

D9X6-uiW4AAplp8.jpg:large
 

zwammy

Well-known member
Grappig dat Snel gewoon mag blijven zitten. Je zou bijna denken dat dit een bananenrepubliek is, al is het maar dat Grappenhaus een jacht op de klokkeluider aan het voeren is door middel van de media. Gelukkig is het een beschaafd land en vinden we dit normaal :duim:
 

Friesland

Well-known member
https://nos.nl/artikel/2290436-limburg-wil-correctief-bindend-referendum.html

Interessant. In het artikel wordt beweert dat bindende correctieve referenda volgens de grondwet "verboden" is. Volgens mij is het zo dat bindende correctieve referenda volgens de grondwet niet mogelijk zijn, niet omdat het er letterlijk in staat, maar vanwege de manier waarop hij de besluitvorming voorschrijft.

De voorwaarde die in het artikel genoemd wordt, is interessant. Ik heb wel eens aangegeven dat de opkomstpercentage van 30%, zoals die gold voor nationale referenda een te zwakke eis is. Bovendien zorgt hanteren van een opkomstdrempel voor een onwenselijke situatie. Is bij referendum 1 het opkomstpercentage 30% en is 50,1% tegen, dan wonnen de tegenstanders. Is referendum 2 het opkomstpercentage 29,9% en is 90% tegen, dan winnen de tegenstanders. Dat terwijl er bij referendum 2 meer tegenstanders en minder voorstanders zijn. Daar verandert niets aan als je de opkomstdrempel verhoogd.

De voorwaarde zou m.i. moeten zijn dat met inachtneming van enkel de tegenstemmers het opkomstpercentage minimaal de helft moet zijn van dat voor de laatste verkiezingen van het betreffende vertegenwoordigende lichaam.
 

zwammy

Well-known member
Het is maar 42%. Zitten er nog wat verkrachtingen bij waar de rechtbank een lagere straf voor kunnen geven zodat ze wel in dit mooie land kunnen blijven wonen?
 

JFK

Well-known member
Hup VVD!


De Zaanse politiek is in een crisis gestort nadat meerdere VVD’ers uit de school hebben geklapt over het gedrag van twee eigen wethouders. Zo zou Gerard Ram (Economische Zaken en Onderwijs) meerdere malen dronken achter het stuur hebben gezeten en zich ernstig hebben misdragen. Hij is inmiddels, net als een collega-wethouder van de VVD, afgetreden.
 

zwammy

Well-known member
https://www.rijksoverheid.nl/minist...pperhaus-wil-dna-onderzoek-optimaal-gebruiken

Daarnaast wordt het mogelijk om bij niet-verdachten (derden) in uitzonderlijke gevallen celmateriaal af te nemen, als zij dat niet vrijwillig afstaan in het kader van (grootschalig) DNA-onderzoek. Er moet dan sprake zijn van een dringende noodzaak en van een zeer ernstig misdrijf. Bijvoorbeeld als een derde in het politiedossier voorkomt omdat hij door een opsporingsambtenaar als getuige is ondervraagd vanwege het feit dat hij zich op, of in de buurt van, de plaats delict bevond. Als er geen sprake is van een dringende noodzaak blijft vrijwillige medewerking uitgangspunt.

Hier kan dus echt helemaal niets fout aan gaan kijkende naar onze nooit falende overheid :duim:
 

Batigoal

Well-known member
Cora van Nieuwenhuizen wil de eerste vrouwelijke premier van Nederland worden. Ben benieuwd hoeveel steun ze krijgt alleen al omdat ze vrouw is.

Overigens heeft ze een 'verdrietige' paar dagen achter de rug, omdat de opening van Lelystad is uitgesteld. :eek:mg:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Of eerste vrouwelijk MinFin. Lijkt mij beide een beetje te hoog gegrepen.
 

Pascallovic

Well-known member
Heb vrouwen met meer talent en kwaliteiten het niet zien redden. Ambitie is natuurlijk prima maar een beetje realisme mag ook wel. Mevrouw van Nieuwenhuizen heeft nog heel veel werk te verzetten om voor dit soort functies in aanmerking te komen.
 
Bovenaan