Binnenlandse politiek

SuikerBrood

Well-known member
Dat je het boek moet lezen.
Hahaahaaaaa!!!!!

Volgens mij is het nog best een interessant boek. Het verhaal van een kunstzinnige intelligente incel.

Maar lees ook wel weer van anderen dat het niet een briljant schrijver is. Misschien bestel ik het boek wel even.

We hoeven niet te ontkennen dat Baudet een slimme man is overigens. Hij is zeker intelligent en heeft best wel bijzondere denkbeelden. Ben het alleen zelden met hem eens.
 

SuikerBrood

Well-known member
Precies hoe ik het zeg. Lezen en nadenken. En mocht je Baudet de nieuwe Adolf vinden, gewoon doen :duim:

Maar waarom zou ik dan iemand anders napraten? Ik heb toch gewoon die recensie gelezen en er over nagedacht? Of ben ik te stupide voor de grote Baudet? Ik vind het nogal een zwaktebod om te zeggen dat ik de VVD zou napraten (ik heb enkel een aantal tweets gelezen over dit onderwerp als input van derden).


En ik heb nog altijd niet helemaal scherp wat jij vindt van wat hij schrijft. Jij bent het met mij oneens dat er meningen doorsijpelen?
 

zwammy

Well-known member
Maar waarom zou ik dan iemand anders napraten? Ik heb toch gewoon die recensie gelezen en er over nagedacht? Of ben ik te stupide voor de grote Baudet? Ik vind het nogal een zwaktebod om te zeggen dat ik de VVD zou napraten (ik heb enkel een aantal tweets gelezen over dit onderwerp als input van derden).


En ik heb nog altijd niet helemaal scherp wat jij vindt van wat hij schrijft. Jij bent het met mij oneens dat er meningen doorsijpelen?

Twitter ontploft door een heleboel verbale diarree zonder nog maar enig besef te hebben wat er eigenlijk gezegd word. Knap dat jij wel de recensie gelezen hebt, ik neem mijn klaver opmerking terug, excuus.

Verder mag jij vinden van het stuk wat jij wilt en vind ik dat er niet veel verkeerds instaat. En het vooral objectieve verhalen. Het zou knap zijn een Hollebecq boek te recensseren waar links niet over valt.
 

Hankie

Well-known member
Het gaat over doorgeslagen individualisme en de schrijver (en Baudet) stellen dat aan de kaak. Als ik het over de vrouw lees staat er dat zij in de huidige maatschappij voor hun carri?re moeten gaan. Maar als de eierstokken gaan rammelen komen zij voor een keuze te staan, wel of geen kinderen en zo ja hoe dit dan past met de carri?re. Voor de man is dit en zal ook altijd makkelijker blijven omdat die er geen jaar uit zijn.

Mijn mening is toch ook dat als je als man en vrouw (of andere verdeling) er ook voor de kinderen gezorgd moet worden en dit niet enkel bij een opvang neer te leggen. Mij lijkt dit op termijn ook schadelijk voor kinderen om maar niet te zwijgen over de vele scheidingen en ego?stische trekken van ouders tegenwoordig.
 

SuikerBrood

Well-known member
Twitter ontploft door een heleboel verbale diarree zonder nog maar enig besef te hebben wat er eigenlijk gezegd word. Knap dat jij wel de recensie gelezen hebt, ik neem mijn klaver opmerking terug, excuus.

Verder mag jij vinden van het stuk wat jij wilt en vind ik dat er niet veel verkeerds instaat. En het vooral objectieve verhalen. Het zou knap zijn een Hollebecq boek te recensseren waar links niet over valt.

Prima.

Een boek met dit soort thema's recenseren als politicus is natuurlijk ook een beetje vragen om problemen. En individuele vrijheid ter discussie stellen in Nederland zal nooit lekker gaan natuurlijk.
 

zwammy

Well-known member
Mijn mening is toch ook dat als je als man en vrouw (of andere verdeling) er ook voor de kinderen gezorgd moet worden en dit niet enkel bij een opvang neer te leggen. Mij lijkt dit op termijn ook schadelijk voor kinderen om maar niet te zwijgen over de vele scheidingen en ego?stische trekken van ouders tegenwoordig.

Ik kan mij ook niet voorstellen dat het gezond is om je kinderen 5 volle dagen naar de opvang te sturen inderdaad. Maar we moeten vooral liberaal zijn.
 

Ska P 187

Well-known member
Het gaat over doorgeslagen individualisme en de schrijver (en Baudet) stellen dat aan de kaak. Als ik het over de vrouw lees staat er dat zij in de huidige maatschappij voor hun carri?re moeten gaan. Maar als de eierstokken gaan rammelen komen zij voor een keuze te staan, wel of geen kinderen en zo ja hoe dit dan past met de carri?re. Voor de man is dit en zal ook altijd makkelijker blijven omdat die er geen jaar uit zijn.

Mijn mening is toch ook dat als je als man en vrouw (of andere verdeling) er ook voor de kinderen gezorgd moet worden en dit niet enkel bij een opvang neer te leggen. Mij lijkt dit op termijn ook schadelijk voor kinderen om maar niet te zwijgen over de vele scheidingen en ego?stische trekken van ouders tegenwoordig.

Het komt er gewoon op neer dat er voor ??n gezin goed, niet spectaculair, maar goed geleefd moet kunnen worden van ??n salaris.
Hoe gezinnen dat indelen, of 50/50 of ??n ouder de volle 100% moet je an mensen zelf overlaten.
Maar dit betekend best wel wat eigenlijk, maar is niet onmogelijk.
 

Hankie

Well-known member
Ik kan mij ook niet voorstellen dat het gezond is om je kinderen 5 volle dagen naar de opvang te sturen inderdaad. Maar we moeten vooral liberaal zijn.

Nee maar van mijn part wordt het verdeeld of maakt er 1 carri?re. Ik heb bewust kinderen gewild (3) en die zijn nog nooit een dag naar de opvang gegaan of wij zijn thuis of opa en oma staan paraat. Maar zij zijn niet lang zonder ons.

Het komt er gewoon op neer dat er voor ??n gezin goed, niet spectaculair, maar goed geleefd moet kunnen worden van ??n salaris.
Hoe gezinnen dat indelen, of 50/50 of ??n ouder de volle 100% moet je an mensen zelf overlaten.
Maar dit betekend best wel wat eigenlijk, maar is niet onmogelijk.

Klopt maar het punt is los van de emancipatie dat er veel op de schouders van de vrouw terecht komt. Met een zwangerschap en bevalling is zij zomaar 2 jaar bezig waardoor het lastig wordt dat zij carri?re moet blijven maken, het moet voor iedereen een keuze zijn. Maar het is steeds meer en meer en het ego?sme in de maatschappij.

Ik woon in een wijk waarvan ik bij heel veel mensen denk waarom wilde jij kinderen. Die laten ze met 3 of 4 volledig los met spelen in de buurt (met gevaarlijke situaties) met 5 alleen naar school en met 8 alleen thuis. En dat allemaal omdat papa en mama moeten werken en vooral ook hun "eigen"ding moeten blijven doen #zuipenensloerenmetvrienden
 

Ska P 187

Well-known member
Mijn jongen heeft ook altijd op de opvang gezeten vanaf 1 jaar, 5 dagen in de week van 09.00 tot 17.00.
Ik heb niet de indruk dat hij er onder geleden heeft zeker daar hij enig kind is vind ik het bovendien belangrijker dat hij meer met andere kinderen speelt.
Bovendien hebben we geen familie om de hoek waar hoe of wat, maar moet ik me hier schuldig over moet voelen?
Vreemd, want dat voel ik me dus helemaal niet. Het is wat het is en dat jong is gelukkig en daarmee ik ook.
Ieder doet het op zijn eigen manier.
 

leo1949

Well-known member
Kort maar krachtig WEER een VVD'er weg.
De zoveelste want DIT ministerie heeft al een hoop VVD koppen gekost. (4 stuks)
 
Bovenaan