Binnenlandse politiek

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hij liep met die vlag richting de Al-Aqsa-moskee. Dan was hij dus in de oude stad, waar diverse gemeenschappen (Joods, Christelijk, Islamitisch) bij elkaar zitten. Ik ben daar geweest en ze zijn erg streng binnen de oude stad met alles wat als provocatie gezien kan worden, terecht uiteraard. Lekker handig dat hij dat dan doet, maar goed, alles voor de aandacht uiteraard...
 

Joost

Well-known member
Hij liep met die vlag richting de Al-Aqsa-moskee. Dan was hij dus in de oude stad, waar diverse gemeenschappen (Joods, Christelijk, Islamitisch) bij elkaar zitten. Ik ben daar geweest en ze zijn erg streng binnen de oude stad met alles wat als provocatie gezien kan worden, terecht uiteraard. Lekker handig dat hij dat dan doet, maar goed, alles voor de aandacht uiteraard...

Als Wilders daar met een Joodse vlag was gaan lopen was dus hetzelfde gebeurt?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Als Wilders daar met een Joodse vlag was gaan lopen was dus hetzelfde gebeurt?

Zou goed kunnen. Ze zijn daar erg streng op alles wat als provocatie tegen wie dan ook gezien kan worden, strenger dan waar in Isra?l dan ook. In de oude stad zitten zoveel gemeenschappen op elkaars lip dat om het kleinste ding de boel uit de hand kan lopen. Zelfs "ongepaste kleding" kan al als gevolg hebben dat je daar niet wordt toegelaten. Controles zijn streng daar.
 

erka

Well-known member
Als Wilders daar met een Joodse vlag was gaan lopen was dus hetzelfde gebeurt?

Joodse vlaggen bestaan niet, neem aan dat je de vlag van Isra?l bedoelt :)

Hoe dan ook, wat Kralinger zegt klopt. Een extra provocatie van Kuzu is dat hij het nog op vrijdag doet ook. De oude stad van Jerusalem is op vrijdag extra beveiligd vanwege zowel het vrijdaggebed als 's avonds de start van de sabbat. En op een aantal plaatsen is uiting van religie ook compleet verboden, ook voor Joden.

Dus ja, andersom was ook gebeurd en misschien nog wel meer ook omdat de angst voor Palestijnse onrust natuurlijk het grootst is.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Ik bedoelde inderdaad de vlag van Israel. Dank voor de uitleg Kralinger en Erka.

We moeten Kuzu dus vooral nog extra uitlachen.
 

Atreides

Well-known member
Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie
20 mei 2019 14:28 Laatste update: 32 minuten geleden
808

Thierry Baudet stelt in een maandag verschenen essay de positie van vrouwen die werken en (financieel) onafhankelijk zijn ter discussie. Ook zet de Forum voor Democratie-leider vraagtekens bij liberale verworvenheden als abortus en euthanasie.

"De 'bevrijde' status van de vrouw wordt doorgaans gevierd als een van de grootste triomfen van de moderne liberale samenleving", schrijft hij in het essay over het werk van de Franse schrijver Michel Houellebecq.

"Vandaag de dag worden vrouwen, vanaf een jonge leeftijd, aangemoedigd om een carri?re na te streven en financieel onafhankelijk te zijn", meent Baudet, die dat als een probleem ziet.
Relatie op basis van 'gelijkheid' problematisch volgens Baudet

Hij beschrijft dat van de vrouw wordt verwacht dat zij haar rol als ondersteuner van de man afwijst en streeft naar een relatie op basis van 'gelijkheid', waarin taken als de zorg voor kinderen en het huishouden niet meer op basis van geslacht worden bepaald.

Baudet, die met zijn partij bij de Provinciale Statenverkiezingen in maart de grootste van het land werd, stelt zichzelf de vraag wat de emancipatie vrouwen heeft opgeleverd. "Wat gebeurt er als ze (vrouwen, red.) dertig zijn?", vraagt Baudet zich hardop af. Hij vindt dat het nastreven van een carri?re het bouwen en onderhouden van een gezin bemoeilijkt, zo niet onmogelijk maakt.

"Dat is de reden waarom vrouwen in de westerse wereld minder kinderen krijgen - als ze die ?berhaupt krijgen", stelt hij verder. In het stuk koppelt Baudet de werkende vrouw aan de bevolkingsafname in Europa. De individualisering leidt er volgens hem toe dat de Europese cultuur en samenleving "vervangen" dreigen te worden.
Abortus en euthanasie ter discussie

Ook abortus en euthanasie worden door Baudet ter discussie gesteld. Hij stelt dat de liberale verworvenheden het resultaat zijn van de nadruk op individuele vrijheden en het belang dat westerse landen daaraan hechten.

"Zelfs het nieuwe leven (in de baarmoeder) kan vernietigd worden om de individuele vrijheid niet te verstoren", aldus Baudet. Verder beschrijft hij euthanasie als "zelfmoord", die hij koppelt aan het individuele recht van mensen om niet voor hun ouders te zorgen

:eek:mg:

Kom er maar in Zwammy.

N.B. Baudet heeft wel een puntje dat de mensen waarvan we hopen dat ze zichzelf voortplanten daar significant minder in slagen dan de mensen waarvan je hoop dat ze zich misschien niet voortplanten. Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer.
 
Laatst bewerkt:

SuikerBrood

Well-known member
Er gaan zoveel dingen mis in zijn essay. Het geboortecijfer, het aantal (zelf)moorden en de stabiliteit van het gezin worden allemaal bij de vrouw neergelegd. Waar is de man in dit betoog? Is de man enkel goed voor arbeid? En als het niet lukt met de huidige vrouw, dan hup door naar de volgende? Waar is de verantwoordelijkheid van de man?

Het is alsof ik een essay van Kees van der Staaij aan het lezen ben. Ik mis alleen wat meer Bijbelreferenties...

Wel slim gedaan van Baudet, deze vorm. Want het is lastig om te lezen door de vorm van recensie van een boek.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
:eek:mg:

Kom er maar in Zwammy.

N.B. Baudet heeft wel een puntje dat de mensen waarvan we hopen dat ze zichzelf voortplanten daar significant minder in slagen dan de mensen waarvan je hoop dat ze zich misschien niet voortplanten. Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer.

Daarom.
 

Batigoal

Well-known member
Oh de ironie. Zijn achterban die schande spreekt van een islam die de klok vijftig jaar terugzet, maar zelf volgt de grote leider eenzelfde ideologie.
 

SuikerBrood

Well-known member
Ik denk dat FvD ook best wat christelijke stemmers heeft.

Ja, dat merk ik vandaag in de reacties wel. Abortus is moord, de vrouw hoort geen carri?re te maken en meer van dat soort teksten zie ik op social media voorbij komen. Dacht dat we die gedachtegang al een beetje voorbij waren. Maar blijkbaar leven zulke idee?n niet alleen bij strenge moslims en SGP'ers.
 
Bovenaan