Binnenlandse politiek

De Wolf

Well-known member
De enige echte oplossing is snijden in het aantal bejaarden.

Ons medische systeem is gewoon te goed. Eigenlijk zou je een streep moeten zetten voor wat nog een kwaliteit van leven heeft.
Daarnaast zware eisen stellen aan integratie. Gewoon alles terugsturen.
 

JMD

Well-known member
Het zijn nog steeds allemaal slachtoffers en het blijven de komende honderd jaar slachtoffers. Helaas zijn ze alleen productief in het maken van nieuwe slachtoffers.

Waarbij de slachtoffers ook nog worden bijgestaan door mensen die ze nog meer de slachtofferrol inpraten en daar dus idd nooit meer uitkomen.
 

gevegt

Well-known member
Opportunist pur sang en misschien ook wel de uitvinder van het populisme in Nederland, Jan Nagel zegt dat hij de politiek verlaat.
Ik ben blij!
 

leo1949

Well-known member
Bij Nieuwsuur hadden ze vandaag Kasja Olongren op de korrel en terecht.
Ze heeft een rapport achtergehouden en voor de kamer speelde dat een grote rol in de discussie.


NOS Teletekst 111

Minister hield kritisch rapport op


Minister Ollongren wilde niet dat een
kritisch rapport van de toezichthouder
op de inlichtingendiensten vlak voor
het referendum over de Inlichtingenwet
verscheen.Dat staat in stukken die
Nieuwsuur kreeg na een Wob-verzoek.

Het ministerie ontkent dat de timing
van publicatie verband houdt met het
referendum,maar de oppositiepartijen SP
en PvdA trekken een andere conclusie en
eisen opheldering.

In het rapport stond dat de privacy
beter beschermd moet worden bij het
delen van gegevens met buitenlandse
inlichtingendiensten.Dat thema speelde
een grote rol in de discussie.

 

JMD

Well-known member
Dit werd eind maart ook al op Geen Stijl gemeld...
Mij verbaast niks meer bij Ollongren, ik heb bij haar soms het idee dat die heel Nederland wil kunnen aftappen zonder reden, haar favoriete boek moet wel George Orwell's 1984 zijn. :p
 

Atreides

Well-known member
Dit werd eind maart ook al op Geen Stijl gemeld...
Mij verbaast niks meer bij Ollongren, ik heb bij haar soms het idee dat die heel Nederland wil kunnen aftappen zonder reden, haar favoriete boek moet wel George Orwell's 1984 zijn. :p

Het is een jonkvrouw dus ik schat haar voorkeuren feodaler in.

Ollongren is van D66, de partij die ooit voor meer inspraak van de burger was.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Alliantie_van_Liberalen_en_Democraten_voor_Europa

Welke politieke voorkeur heb jij trouwens aan?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dit is inderdaad half oud nieuws. Het enige nieuwe is de bevestiging na een WOB verzoekje.
 

Atreides

Well-known member
In Nederland zit ze toch echt namens D66 in de regering.

Je meent het. Quizvraag, welke Nederlandse liberale partij zit naast de VVD is de Europese alliantie van liberalen en democraten?

Vandaar mijn opmerking:
alleen Europees gezien nog enigszins een VVD-er is?

Verschilt. Bij de vorige TK-verkiezing heb ik Christen Unie gestemd, maar heb landelijk ook wel VVD, D66 en CDA gestemd.

Christelijk liberaal dus. Dit is bijna je droomkabinet lijkt het wel. Misschien moeten we ophouden met Rutten zoveel, maar het kabinet gewoon JMD 1 noemen.
 

JMD

Well-known member
Je meent het. Quizvraag, welke Nederlandse liberale partij zit naast de VVD is de Europese alliantie van liberalen en democraten?
I know, D66. Maar dan snap ik je opmerking 'alleen Europees gezien nog enigszins een VVDer' niet. Ollongren is een D66er, die partij maakt de afgelopen jaren de meest vreemde draai qua referendamening. Eerst altijd voor nu tegen. Dat heeft niks met de VVD te maken, die zijn namelijk altijd al ambivalent vwb referenda geweest.


Christelijk liberaal dus. Dit is bijna je droomkabinet lijkt het wel. Misschien moeten we ophouden met Rutten zoveel, maar het kabinet gewoon JMD 1 noemen.
Ja, dat zou je op het eerste gezicht wel zeggen ja. Maar ik heb niet voor niks de laatste keren geen VVD/D66 gestemd, terwijl dat vroeger een zekerheidje was. Ik vind de politieke koers van die partijen echt dramatisch de laatste tijd. Dus nee, dit is ook niet mijn droomkabinet.

Het is Rutte, niet Rutten trouwens.
 
Bovenaan