Binnenlandse politiek

Atreides

Well-known member
En dit keer staan we er lekker op in het buitenland.
Nu nog al die terroristen naar Europa halen.

Wat ik mij kan herinneren is de VVD qua migratiebeleid maar ook qua screening van asielzoekers op terroristen ??n van de strengere partijen. De 'Turkije-deal' was volgens een groot deel van de opositie destijds 'not done' of 'KKK-next level'.

Mevrouw Buitenweg meende zelfs dat het een misverstand was dat er terroristen tussen deze brave asielzoekers zouden kunnen zitten. Heb jij per ongeluk gerespecteerde bronnen die anders beweren Leo?
 

Hankie

Well-known member
'Unilever verhuist hoofdkantoor nog dit jaar naar Rotterdam'
Levensmiddelengigant Unilever verhuist nog dit jaar zijn complete hoofdkantoor van Londen naar Rotterdam. Dat meldt het Britse persbureau Press Association (PA).

De verhuizing vindt in de week van kerstmis plaats. Op Kerstavond – 24 december – moet de klus zijn geklaard. Het nieuws is opvallend omdat de aandeelhouders eind oktober tijdens een grote aandeelhoudersvergadering de verhuizing nog kunnen wegstemmen. Een grote groep – voornamelijk Britse – aandeelhouders ziet niks in de verhuizing.

PA weet ook te melden dat de verhuizing geen gevolgen heeft voor de 7300 werknemers in het Verenigd Koninkrijk en hun 3.100 collega’s in Nederland. Veel drukker zal het niet worden in Rotterdam: het was- en levensmiddelenconcern liet al eerder weten dat met een eventuele verhuizing ‘maximaal vijftig arbeidsplaatsen’ gemoeid zouden zijn.

Niks aan de hand jongens gewoon doorlopen en klagen over de dividendbelasting.
 

Eef de Kip

Well-known member
Wat is hier nu hoera aan dan?

Dat het ipv arbeidsplaatsen kost ook nog arbeidsplaatsen oplevert. En tuurlijk zijn het er maar 50 maar daar zal in de toeleveringsindustrie ook nog wel wat bijkomen. Het gaat er om dat het een tikje kort door de bocht is om te gaan roepen dat het "ons" 2 miljard gaat kosten. Zie verder ook Shell en andere bedrijven die zich daardoor hier zullen gaan vestigen. Het ligt allemaal iets genuanceerder zeg maar hoewel ik me realiseer dat ik nu wel erg ver ga.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sowieso zal bij nieuwe investeringen het helpen dat het hoofdkantoor hier zit.
 

zwammy

Well-known member
Dat het ipv arbeidsplaatsen kost ook nog arbeidsplaatsen oplevert. En tuurlijk zijn het er maar 50 maar daar zal in de toeleveringsindustrie ook nog wel wat bijkomen. Het gaat er om dat het een tikje kort door de bocht is om te gaan roepen dat het "ons" 2 miljard gaat kosten. Zie verder ook Shell en andere bedrijven die zich daardoor hier zullen gaan vestigen. Het ligt allemaal iets genuanceerder zeg maar hoewel ik me realiseer dat ik nu wel erg ver ga.

2 Artikelen met in totaal al 200 banen en een investering van + 200 miljoen, als dit de consequenties is van de afschaffing...

Dank voor de uitleg mannen.
 

Atreides

Well-known member
Londen verliest plek als aantrekkelijkste financi?le centrum ter wereld
Foto: ANP
Gepubliceerd: 12 september 2018 12:16 Laatste update: 12 september 2018 13:00
Londen verliest zijn koppositie als aantrekkelijkste financi?le centrum ter wereld aan New York, zo meldt onderzoeksbureau Z/Yen woensdag in zijn jaarlijkse Global Financial Centres Index (GFCI).

Brexit is volgens het rapport de grootste reden voor de devaluatie. De Engelse hoofdstad staat nu op de tweede plek, gevolgd door Hongkong en Singapore.

Omdat Engeland in 2019 de Europese Unie (EU) verlaat, verruilen veel financi?le instellingen hun vestiging in Londen voor een andere Europese stad. Amsterdam, Frankfurt, Wenen en Milaan stijgen hiermee op de ranglijst. Overigens scoort Londen maar twee punten minder dan New York en volgt Hongkong met slechts drie punten verschil.

De beoordeling van financi?le centra gebeurt aan de hand van criteria als infrastructuur, de mate waarin het centrum last heeft van handelsoorlogen of protectionisme en de reputatie die het centrum heeft.
Polarisatie geeft nieuwe grootmachten de ruimte

Z/Yen constateert verder dat de wereldwijde financi?le markten sinds de crisis van 2008 en de Brexit-beslissing van 2016 "multi-gepolariseerd" zijn. De conventionele financi?le centra in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk leveren daardoor in en maken plaats voor opkomende grootmachten als Duitsland, Canada en China.

Voor de GFCI van dit jaar legden onderzoekers honderd centra naast elkaar. Nieuwkomers in die lijst waren deze keer Kaapstad, Gujarat, Hangzhou en Sofia. Voor de uiteindelijke ranglijst werden 110 steden overwogen.

De brug tussen de hele bancaire Angelsaksische wereld ?n de EU is zolang de Brexit-klok lekker doortikt elke maand wat minder intact. Drie 'hip hip hoeraa's' voor de briljante Brexiteers.

Als ja, ik denk dat het meer een consequentie van de aankomende Brexit is of wat denk jij?

Ik denk dat het een consequentie is van de beslissing om het hoofdkantoor in NL te zetten. Het kabinet mag nog eens heel goed nadenken of de Brexit daarvoor de hoofdreden is en wellicht de hele verlaging van de dividend belasting even uitstellen zodra bekend is hoe groot de teringbende is geworden in de UK.
 

Pascallovic

Well-known member
Ach het had geholpen als ze enig idee hadden gehad wat er na de Brexit dan wel moest komen. Nu er nog lang geen akkoord in zicht is, is het logisch dat Londen zijn plek verliest. Mooi instrument zo'n referendum. Bij een negatieve uitkomst weet je nooit wat de bevolking dan wel wilt.
 

leo1949

Well-known member
2 Artikelen met in totaal al 200 banen en een investering van + 200 miljoen, als dit de consequenties is van de afschaffing...

200 miljoen ?uro en 200 banen, EENMALIG Is dat wat we krijgen voor de afschaffing van de dividendbelasting???

Klik >>>In 2015 en 2016 schrapte Shell al 12.500 banen.<<<

Ja dit was ruim 2 jaar geleden en dat zijn we hier net als Rutte gewoon vergeten.
Kijk dit zijn pas getallen.
200 baantjes ze moesten zich daar kapot schamen. :hsv:

In 1997 had Unilever in Nederland nog 10.000 medewerkers'', aldus de vakbondsman.
In ons land werken volgens de onderneming zelf nog nu zo'n 3200 mensen voor Unilever.
In een paar jaar tijd bijna 7000 banen weggesaneerd bij Unilever.
Van de 5 bedrijven die Unilever hier had is er nog maar 1tje over
>>> bron: Telegraaf <<<

Dat is bij elkaar bijna 20.000 banen weg.
En nu moeten we blij zijn dat er 200 baantjes terug komen en dat kost ons 2.000.000.000,00 ?uro
2.000.000.000,00 : 200 = 10.000.000,00 per baan per jaar
Dit zijn pas getallen en al die banen koop je echt niet terug met 2 miljard.

Oja ook nog
Bron: BNR. radio

Na Shell heeft nu ook Unilever een alternatief achter de hand voor de afschaffing van de dividendbelasting.
In het plan zoekt Unilever naar een manier om Britse aandeelhouders te ontzien en zo het kapitaal te verdelen z?nder dat het als dividend telt.
En daarmee kan de afschaffing van de dividendbelasting definitief van tafel, zegt Errol Keyner, adjunct-directeur van de VEB. '
Het was even een leuk idee, maar zet een strik om die afschaffing, gooi het in de open haard en kijk er nooit meer naar.'


Nou Rutte kom maar op met je eredivisie daarmee ben je nog lang geen Primera division.
Nu staat je alleen en speelt op F-jes niveau.

Maar als echte VVD'ers zijn we dit morgen weer vergeten.... Welterusten. :duim::duim::duim:
 

Eef de Kip

Well-known member
Mijn god Leo, ik begin bijna medelijden te krijgen met je. Wat een intens simpele retoriek dit, wel SP waardig overigens.
 

leo1949

Well-known member
Ik krijg bijna medelijden met jullie vergeetachtigheid voor een paar simpele feiten.
Zelfs die bijna 20.000 weggesaneerde banen waren jullie al vergeten.
En ik ben blij dat je het simpele retoriek vindt want dan is het gemakkelijker voor je om te begrijpen.
Het is zelfs nog eenvoudiger geworden want Shell en Unilever ziet zelf al af van de afschaffing.
Die afschaffing is gewoon trekken aan een dood paard want er blijven nu helemaal geen steekhoudende argumenten meer over.
Rutte loopt nu wel het risico dat zijn hele belastingplan wordt weggestemd in de senaat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jij weet ook wel dat het belastingplan niet weg gaat worden gestemd. Die wordt gewoon weer op de laatste vergaderdag van de senaat goedgekeurd.
 

Pascallovic

Well-known member
Leo zou natuurlijk ook een terecht punt kunnen maken dat in tijden van mooie economische groei in 2017 de koopkracht van de helft van de Nederlanders kromp en dat voor 2019 al is aangekondigd dat:
- BTW stijgt van 6% naar 9%
- Zorgpremie stijgt met meer dan 10,- per maand
- De prijs voor energie flink stijgt

https://nos.nl/artikel/2250118-koopkracht-kromp-in-2017-bij-helft-van-de-nederlanders.html

Dat moet een flinke verlaging van de loonbelasting worden wil je daar qua koopkracht op vooruit gaan. Maar goed dat punt maakt ie niet.
 
Bovenaan