Binnenlandse politiek

Max

Administrator
Forumleiding
Ze hadden toch al berekend dat de loonbelastingverlaging aardig de energierekening en de BTW rekening ging compenseren? Zorgpremie is weer jammer, die is echt snel gestegen. Anderzijds liever zo, dan via de nivelleringsroute. Probleem is dat zo?n Belastingplan altijd aan honderden knopjes draaien is. Wie weet verstandiger om echt weer wat grondig te wijzigen.
 

Atreides

Well-known member
Ze hadden toch al berekend dat de loonbelastingverlaging aardig de energierekening en de BTW rekening ging compenseren? Zorgpremie is weer jammer, die is echt snel gestegen. Anderzijds liever zo, dan via de nivelleringsroute. Probleem is dat zo’n Belastingplan altijd aan honderden knopjes draaien is. Wie weet verstandiger om echt weer wat grondig te wijzigen.

Balkenede had het eerst over eerst het zuur en dan het zoet. Is ondertussen dus eerst het zuur geworden en dan eventjes niet zoveel zuur met uitzicht op een enorme bak zuur (energietransitie).
 

Max

Administrator
Forumleiding
Balkenede had het eerst over eerst het zuur en dan het zoet. Is ondertussen dus eerst het zuur geworden en dan eventjes niet zoveel zuur met uitzicht op een enorme bak zuur (energietransitie).

Er komt alleen maar meer zuur aan.
 

Atreides

Well-known member
Er komt alleen maar meer zuur aan.

Helaas wel, het lukt niemand om de massale staatsbegroting een beetje in de pas te laten lopen, ondertussen lopen de zorgkosten keihard op en worden bijna alle andere dingen verder 'versoberd'.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Helaas wel, het lukt niemand om de massale staatsbegroting een beetje in de pas te laten lopen, ondertussen lopen de zorgkosten keihard op en worden bijna alle andere dingen verder 'versoberd'.

Er zijn steeds meer mensen die (veel) geld kosten en steeds minder mensen die per saldo belasting betalen. Dan heb ik het niet alleen over de vergrijzing.
 

Pascallovic

Well-known member
Ze hadden toch al berekend dat de loonbelastingverlaging aardig de energierekening en de BTW rekening ging compenseren? Zorgpremie is weer jammer, die is echt snel gestegen. Anderzijds liever zo, dan via de nivelleringsroute. Probleem is dat zo’n Belastingplan altijd aan honderden knopjes draaien is. Wie weet verstandiger om echt weer wat grondig te wijzigen.
Die BTW verhoging gaat op den duur gewoon veel meer kosten dan die tijdelijke verlaging van de loonbelasting. Men roept dat iedereen moet profiteren van de economische groei, maar per saldo gebeurd dit dus niet. Met alle stijgende kosten ga je er volgend jaar wellicht 10,- per maand op vooruit, als er geen tegenvallers meer komen. Dat is het. Binnen nu en 3 jaar heb je weer een economische crisis en dan weten ze de burgers als eerste te vinden om het op te lossen door nog meer belastingen.
 

leo1949

Well-known member
Ik zie zo als ik de laatste 6 postings bekijk dat we die opheffing dividentbelasting eigenlijk niet kunnen betalen.
 

leo1949

Well-known member
Die BTW verhoging gaat op den duur gewoon veel meer kosten dan die tijdelijke verlaging van de loonbelasting. Men roept dat iedereen moet profiteren van de economische groei, maar per saldo gebeurd dit dus niet. Met alle stijgende kosten ga je er volgend jaar wellicht 10,- per maand op vooruit, als er geen tegenvallers meer komen. Dat is het. Binnen nu en 3 jaar heb je weer een economische crisis en dan weten ze de burgers als eerste te vinden om het op te lossen door nog meer belastingen.

Bij ouderen met een klein pensioentje gaat het neto inkomen zelfs naar beneden en vrijstelling van de BTW verhoging zit er niet in.
 

Atreides

Well-known member
Er zijn steeds meer mensen die (veel) geld kosten en steeds minder mensen die per saldo belasting betalen. Dan heb ik het niet alleen over de vergrijzing.

Onze zalige multiculturele samenleving met aanwinsten uit buitengewoon veilige landen of gasten die cultureel, lingu?stisch en qua skills een grand Canyon te hebben overbruggen ook nog eens.

Die BTW verhoging gaat op den duur gewoon veel meer kosten dan die tijdelijke verlaging van de loonbelasting. Men roept dat iedereen moet profiteren van de economische groei, maar per saldo gebeurd dit dus niet. Met alle stijgende kosten ga je er volgend jaar wellicht 10,- per maand op vooruit, als er geen tegenvallers meer komen. Dat is het. Binnen nu en 3 jaar heb je weer een economische crisis en dan weten ze de burgers als eerste te vinden om het op te lossen door nog meer belastingen.

Dat hele lage BTW-tarief is sowieso een bijzondere. Dus als ze er nu aan gaan morrelen gaat dat nog een keer of drie gebeuren en dan trekken ze de boel gelijk.

Ik zie zo als ik de laatste 6 postings bekijk dat we die opheffing dividentbelasting eigenlijk niet kunnen betalen.

Nederland is rijk genoeg om het te kunnen betalen, ook wel 100 keer dat bedrag of meer. Je zit alleen dat als het niet uit de lengte komt dan komt het wel uit de breedte. Ik kan me totaal niet vinden in het drama wat jij er van maakt, maar ik heb ernstige twijfels bij de doelmatigheid van de verlaging van de dividend belasting (dus, heeft het nut? Absoluut, zijn er er mogelijk opties die veel effectiever zijn? die kans is zeer groot).

Bij ouderen met een klein pensioentje gaat het neto inkomen zelfs naar beneden en vrijstelling van de BTW verhoging zit er niet in.

De overheid heeft alles door de grote rekenmachine gehaald en vastgesteld dat de koopkracht van ouderen met een kleinpensioen (AOW of AOW + 10k) toeneemt. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/koopkracht/koopkrachtcijfers hoe kom jij op je cijfers?
 
Laatst bewerkt:

leo1949

Well-known member
Als er geld genoeg is waarom is er dan ėėn groep in ons land die er in inkomen daadwerkelijk op achteruit gaat???
En warom worden studenten met een enorme studieschuld opgezadeld???
Het is gewoon een feit: "Waar hebzucht regeerd sterft het fatsoen"
 

Max

Administrator
Forumleiding
Onze zalige multiculturele samenleving met aanwinsten uit buitengewoon veilige landen of gasten die cultureel, lingu?stisch en qua skills een grand Canyon te hebben overbruggen ook nog eens.

De recente aanwinsten is dan nog een klein probleem. Het feit dat je gewoon weer een vierde generatie hebt die ook een voorschool moet bezoeken om de taalachterstand te beperken en de onwil van de ouders hierin, is niet om vrolijk van te worden.
 

leo1949

Well-known member
Hoe ik aan die cijfers kom?
De onderste belastingschijf gaat omhoog en de pensioenen bllijven het zelfde of gaan omlaag.
 

leo1949

Well-known member
De recente aanwinsten is dan nog een klein probleem. Het feit dat je gewoon weer een vierde generatie hebt die ook een voorschool moet bezoeken om de taalachterstand te beperken en de onwil van de ouders hierin, is niet om vrolijk van te worden.

Mee eens
Dat moet ook aangepakt worden.
 

Hankie

Well-known member
Daarom ga ik nu voor mijzelf beginnen als freelancer. Even 3 jaar cashen en dan de crisis in :jerry:
 

SanMark.

Well-known member
Bij ouderen met een klein pensioentje gaat het neto inkomen zelfs naar beneden en vrijstelling van de BTW verhoging zit er niet in.

Vanochtend op het nieuws dat de ouderen het zo goed hebben dat ze allerlei toeslagen niet aanvragen.

Dat geld heeft Rutte toen maar aan Shell en Unilever gegeven.
 

Atreides

Well-known member
Hoe ik aan die cijfers kom?
De onderste belastingschijf gaat omhoog e.

Ja, die blijven dus voor de oudjes (EN ALLEEN VOOR DE OUDJES) gelijk.

n de pensioenen bllijven het zelfde of gaan omlaag

Tja, de heeft een genuanceerde koopkrachtberekening gemaakt waaruit anders blijkt.

De recente aanwinsten is dan nog een klein probleem. Het feit dat je gewoon weer een vierde generatie hebt die ook een voorschool moet bezoeken om de taalachterstand te beperken en de onwil van de ouders hierin, is niet om vrolijk van te worden.

Tja, de briljante integratie. Bizar dat hier zo lang zo slecht op is geacteerd. En het is nog steeds niet briljant.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tja, de briljante integratie. Bizar dat hier zo lang zo slecht op is geacteerd. En het is nog steeds niet briljant.

Het zijn nog steeds allemaal slachtoffers en het blijven de komende honderd jaar slachtoffers. Helaas zijn ze alleen productief in het maken van nieuwe slachtoffers.
 

Wigboldus

Well-known member
De recente aanwinsten is dan nog een klein probleem. Het feit dat je gewoon weer een vierde generatie hebt die ook een voorschool moet bezoeken om de taalachterstand te beperken en de onwil van de ouders hierin, is niet om vrolijk van te worden.

Dan had de moeder van Howick en Lili het toch beter gedaan. Die konden alleen maar Nederlands en zijn goed ge?ntegreerd.
 
Bovenaan