Binnenlandse politiek

leo1949

Well-known member
Ik dacht dat Mark Rutte vroeger alleen voor shell heeft gewerkt.
Maar ik hoorde van de week dat hij ook Toyota dealer is geweest van ISIS.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gelukkig kun je ondanks de financi?le problemen je eigen humor nog makkelijk veroorloven.
 

gevegt

Well-known member
Dit lijkt me toch niet helemaal de bedoeling,

De Raad van State noemt afschaffing
van de dividendbelasting een forse
inkomstenderving en wil dat de motieven
zo volledig mogelijk worden uitgelegd.

De Raad van State is ook kritisch omdat
het kabinet structurele extra uitgaven
voor zorg,infrastructuur,defensie en de
beperking van de gaswinning dekt met
meevallers die niet structureel zijn.

Ondanks de economische groei verbeteren
de overheidsfinanci?n niet,stelt de
Raad.Het structurele saldo verslechtert
van 0,8% overschot tot een tekort van
0,4%.Dat komt neer op 9 miljard extra
uitgaven."Economisch ligt dat in tijden
van hoogconjunctuur niet voor de hand".
 

erka

Well-known member
Daar zijn heel veel gemeenten in de crisis bijna onderdoor aan gegaan. Structurele uitgaven dekken met incidentele middelen.
 

gevegt

Well-known member
Daar zijn heel veel gemeenten in de crisis bijna onderdoor aan gegaan. Structurele uitgaven dekken met incidentele middelen.
Dat kan ik mij nog enigszins voorstellen met de bezuinigen waar ze aan bloot zijn gesteld.

Wat ze nu landelijk doen lijkt me heel zorgwekkend.
 

gevegt

Well-known member
En dat in deze tijden. Maar goed, de kosten voor de zorg lopen ook weer giga op zeg.

Dat is echt een zorgenkindje en nauwelijks in de hand te houden.
Toch zijn daar nog wel miljarden te winnen als je de farmaceutische industrie een beetje aan banden kunt leggen.

De vraag blijft echter: wat is de reden om zo het tekort te laten oplopen? Dit is zo niet liberaal dat ik het werkelijk niet begrijp.
 

Eef de Kip

Well-known member
Gewoon teveel kosten. Overhreidscao's, zorgkosten, defensie, etc. Overal moet geld bij en ze willen de burger wat extra geven door wat belastingen hier en daar te verlagen.
Ik denk ook dat het economisch tij een beetje mooier wordt voorgesteld dan het is. Wordt nog wat als de Brexit een beetje tegen blijkt te vallen en als het tussen de VS en China uit de klauwen loopt.
 

gevegt

Well-known member
Gewoon teveel kosten. Overhreidscao's, zorgkosten, defensie, etc. Overal moet geld bij en ze willen de burger wat extra geven door wat belastingen hier en daar te verlagen.
Ik denk ook dat het economisch tij een beetje mooier wordt voorgesteld dan het is. Wordt nog wat als de Brexit een beetje tegen blijkt te vallen en als het tussen de VS en China uit de klauwen loopt.

Te opportunistisch bezig dus. Dat gaat ons veel geld kosten als het economisch weer een paar jaar tegenzit.
 

Eef de Kip

Well-known member
Gewoon de schuld van de VVD dus. Ik zet mooi het biertje dat ik wilde gaan drinken terug in de koelkast. Heb ik er volgende keer als ik het niet meer kan betalen nog wat aan.
 

Atreides

Well-known member
Hij denkt dat Wilders vergeetachtig is denk ik.

Op zich vind ik Pechtold een prima politicus. Maar dit was natuurlijk oerdom.

Sowieso komt het op mij niet echt lekker over dat hij al dan niet zijn minnares tot abortus zou hebben gedwongen.
 

Atreides

Well-known member
Dat appartement vind ik erger, dat zou zijn besluitvorming kunnen be?nvloeden.

Dat snap ik even niet. Hij heeft een priv? goed gekregen van een priv? persoon. Het was beter geweest als Pechtold dat gemeld had, maar ik denk dat het technisch gezien juist is dat het om een priv? agelegenheid gaat. Mark Rutte zou een schenking van zijn mama ook niet in het register zetten.
 
Bovenaan