SanMark.
Well-known member
Het gaat jou ook wel aardig af. Politieke ambities?
Verdomme ben je mij net voor.
Verdomme ben je mij net voor.
Klopt en verder ziet ze een mogelijkheid om dit indirect te laten ophoesten door Oost-Europa door de kosten in mindering te brengen op de gelden die nu vanuit de EU richting Oost-Europa stromen.
Ik zeg. Laat de vluchtelingen in bijvoorbeeld tuinderijen werken in plaats van de Polen. Zou kunnen zij betalen voor hun verblijf in het AZC, ze zijn van de straat en het geld blijft binnen Nederland.
Je laat tandartsen of een chirurgen toch niet in tuinderijen werken? Verder vermoed ik dat de Syri?rs andere maatstaven hanteren wat betreft hun huizing dan onze Poolse vrienden.
Ik zeg. Laat de vluchtelingen in bijvoorbeeld tuinderijen werken in plaats van de Polen. Zou kunnen zij betalen voor hun verblijf in het AZC, ze zijn van de straat en het geld blijft binnen Nederland.
Verder vermoed ik dat de Syri?rs andere maatstaven hanteren wat betreft hun huizing dan onze Poolse vrienden.
Dwangarbeid past denk ik prima binnen het afschrikmodel van de VVD/Zijlstra.
Dat werk willen ze niet doen. Veel vluchtelingen hebben te kampen met traumatische ervaringen in de oorlog. Ze zijn daar simpelweg niet toe in staat. Ook weer een groep die weigert dat soort werk aan te nemen. Een reden die ik een paar keer heb gehoord is dat ze vanwege hun geloof niet met vrouwen in een ruimte willen werken. Vluchtelingen die een voorlopige verblijfstatus van vijf jaar hebben gekregen mogen werken. Dus niet de vluchtelingen die in de procedure zitten.
Met het werk in de tuinderijen plus studie plus intensieve taalcursussen hebben ze toch geen tijd om te slapen, dus dan hoef je daar ook niets voor te regelen.
Nee, maar het is een constatering. De laatste jaren is er onder druk van oa Fortuyn, Verdonk en Wilders veel gesleuteld aan de asiel en integratie procedures. Waardoor we nu met een iets zitten wat niet werkbaar en efficient is. Ga gewoon over op het Deense model, wat streng maar ook rechtvaardig is. Denemarken neemt al jaren meer asielzoekers op dan Nederland, maar heeft er minder problemen mee. Juist nu moet er politiek gevoerd worden met een langetermijn visie.
Buiten de groep extreem gelovigen (die onder Syriers niet al te groot is). En de inderdaad getraumatiseerden zal de rest best kunnen werken. Al zet je die 2e groep aan het werk. Het is kiezen of delen, zo kan je ook meteen de profiteurs en extremisten er uit filteren.
Er zit een verschil tussen dwangarbeid en je kosten terug te kunnen betalen.
Ja de grootste grap van het jaar. Alsof die mensen gevlucht zijn omdat het hier zo goed is......
Nederland staat bij lange na niet in de top 10 landen waar het, het beste voor ze is.
Het is erg makkelijk om zo de schuld op Nederland af te schuiven. De motivatie onder veel vluchtelingen om goed te integreren in de samenleving is helaas bedroevend te noemen. 70 % (!) de Somaliers zit in de bijstand. 60% (!) van Syriers zit in de bijstand. Dan is er wel een verschil tussen mannen en vrouwen. Alleenstaande vrouwen die naar Nederland komen, willen wel de taal leren. Werken etc.
Die mensen zijn zeer waarschijnlijk inderdaad niet gevlucht omdat het hier zo goed is, maar omdat er oorlog is in Syri? of het nog kutter is in Albani? of Pakistan. Ze zijn hier echter wel naartoe gekomen omdat het hier zo goed is. Anders waren ze wel in het veilige Turkije gebleven of in een ander veilig land die ze zijn tegengekomen onderweg hier naartoe of een ander min of meer veilig land in de regio. Welke verklaring heb jij anders voor een reis van rond de 4.000 kilometer?
Dat werk willen ze niet doen. Veel vluchtelingen hebben te kampen met traumatische ervaringen in de oorlog. Ze zijn daar simpelweg niet toe in staat. Ook weer een groep die weigert dat soort werk aan te nemen. Een reden die ik een paar keer heb gehoord is dat ze vanwege hun geloof niet met vrouwen in een ruimte willen werken. Vluchtelingen die een voorlopige verblijfstatus van vijf jaar hebben gekregen mogen werken. Dus niet de vluchtelingen die in de procedure zitten.
Dit is al zo vaak ontkracht. De feiten:
1. De kampen rond Syrie zitten bom vol, er gaan epedimien rond, er zijn hongersnoden etc.
2. In Turkije zijn Koerden niet gewenst, in het oosten van Turkije is er een burgeroorlog aan de gang.
3. De grenslanden van de EU zijn al in economische noodzaten kunnen het ook niet meer aan, dus verdeeld de EU ze over Europa. Ze worden door die grenslanden vanaf het begin al doorgestuurd naar west Europa. De EU heeft nu een beleid dat ze verdeeld worden. Nederland komt er heel erg goed vanaf. Relatief gaan er hier heel weinig naar toe.
Het probleem ligt ook niet in Europa. Maar in de situatie in en om Syrie. Als de opvang daar beter geregeld zou zijn, en nog beter de oorlog zou stoppen zou je deze stroom niet hebben.
Je kan mensen niet kwalijk nemen dat ze verder trekken als de situatie ergens weer uitzichtloos wordt.
De Syri?rs verlaten Turkije ter hoogte van Bodrum. Er zijn mensen die dat niet meer tot Oost-Turkije rekenen. Verder begrijp ik dat het Koerdische volk vooral in de buurt van de Turkse grens wonen en het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat alle Syrische vluchtelingen Koerd zijn. Verder zijn het steeds de vluchtelingen die zelf door blijven reizen. In Hongarije hadden ze een kamp vermoedelijk niet veel primitiever dan het tentenkamp in Zaandam of Nijmegen, maar toch wilde ze op doorreis richting Duitsland/Nederland.