Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eef de Kip

Well-known member
En hoe komt het Rijsmuseum aan dat geld vraag ik me af, ik heb sterk de indruk dat dat indirect ook overheidsgeld is hoor, broekzak/vestzak. Net zoiets als dat het koningshuis nu zegt dat ze het onderhoud of wat dan ook zelf gaan betalen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat is alleen maar de opvang, hebben we het nog niet gehad over alle potjes, uitkeringen en mieles. Ja, Merkel heeft het wel weer voor mekaar. De volgende lading staat trouwens al weer klaar, nu uit Mali.

en kosten van procedures bij rechtspraak, IND en gemeenten, beveiliging, politie, druk op het overheidsapparaat ivm aanvragen enzenz
Geloof mij nou maar dat we straks op miljarden per jaar zitten maar goed, ik heb het al eerder gezegd, een hoop mensen denken dat de overheid een boom heeft staan waar je het geld van af kunt plukken maar wacht maar af tot de onvermijdbare bezuinigen komen op pak 'm beet, zorg, ouderen, verpleging, thuiszorg, extra accijnzen op wat dan ook enzenz, kijken hoe hoog het draagvlak dan nog buiten de grachtengordel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan moeten de belastingen maar omhoog voor die vervelende grootverdieners. Nee, ik ben groot voorstander van de Gutmensch tax via social media. Mensen die de verplichting gezamenlijk aangaan alle kosten op te hoesten van de asielzoekers voor nu en in de toekomst.
 

Keyser S?ze

New member
Ok, het kost geld die vluchtelingen, maar jullie hebben wel heel erg weinig oog voor de cultuurverrijking die er tegenover staat.
 
G

Gast

Guest
En hoe komt het Rijsmuseum aan dat geld vraag ik me af, ik heb sterk de indruk dat dat indirect ook overheidsgeld is hoor, broekzak/vestzak. Net zoiets als dat het koningshuis nu zegt dat ze het onderhoud of wat dan ook zelf gaan betalen.

DAar betaal je gewoon entree. En ik meen dat het na de Efteling de best bezochte dag attractie van Nederland is.
Aan de andere kant, de PVV'ers zijn zo dol op cultuur en nationale historie, waarom nu op eens niet meer?
 
G

Gast

Guest
Als ze in Nederland toe gaan naar een Deens model (het plan van d66) om zo snel mogelijk te filteren wie mogen blijven en wie niet. En daarna zo snel mogelijk Nederlands leren en aan het werk. Gaan ze zelfs de economie veel opleveren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Net zoals de vorige stroom ons heel veel heeft opgeleverd. Van bepaalde instroom asielzoekers met een verblijfstatus zit meer dan de helft in een uitkeringssituatie. Dat is verder prima, maar ga dan geen sprookjes vertellen. Verder lijkt mij dat het allemaal prima kan worden gefinancierd met een solidarity tax vrijwillig af te dragen via Facebook of een ander social medium.
 
Laatst bewerkt:

Reza

Member
Komt de oude Reza weer terug?

Ik zit nu zelf in het werkveld. Ik blijf geloven dat je moet investeren werk en onderwijs voor allochtone jongeren die hier in Nederland wonen. Ik zal ook niet iedereen over een kam willen scheren. Het moet alleen financieel wel behapbaar blijven. De verschillende gemeentes in het land kunnen nu amper het werk van de integratie van de allochtonen aan. Laat staan als er dadelijk honderdduizenden Syri?rs (dadelijk met gezinshereniging) op de wachtlijst komen te staan. Dit is vragen om ellende en grote problemen. Roemer, Samson en vooral Pechthold zeggen wel dat Nederland het allemaal wel aan kan, maar ze weten niet waar ze het over hebben. De PVV wordt vaak verweten dat ze met makkelijke oplossingen komen. Dat is misschien ook wel zo. Alleen kijkt met name Pechthold weg. Wegkijken. Dat is nog erger dan het geschreeuw van de PVV.

Maar goed. Wat wil je met de man die hoofdverantwoordelijk is voor de aankoop van een kut schilderij van tachtig miljoen euro. Tachtig miljoen.
 
G

Gast

Guest
Net zoals de vorige stroom ons heel veel heeft opgeleverd.

Welke stroom, die van Joegoslaven in de jaren 90? Volgensmij is daar het grootste deel van terug gegaan..

Dat is dus precies het verschil in van hoe je er mee omgaat. Als je mensen 10 jaar laat procederen, of 10 jaar lang in een AZC laat zitten zonder werk of opleiding zullen ze inderdaad niet veel opleveren. Het Deens model is zeer succesvol.
Zeker gezien de komende vergrijzing en de daar aan vast hangende problemen kan dit, mits er goed mee wordt omgegaan een oplossing bieden.
 
Laatst bewerkt:
G

Gast

Guest
De Somali?rs en ik meen de vorige inloop van Syri?rs.
Ligt voornamelijk aan het falende VVD beleid op gebied van integratie.
Het wordt tijd voor een streng maar duidelijk beleid. Wat mensen snel aan het wek/studie hebben of terug. En niet meer mensen jaren lang in onzekerheid laten zitten.
 

Reza

Member
Dat was het getal wat een maand geleden al genoemd werd. Inmiddels is er volgens mij ? 400 miljoen extra gereserveerd zodat we nu al op ? 1,4 miljard zitten. And counting.


Dat is alleen voor de opvang. De kosten van de integratie, scholing, begeleiding naar werk, taalcursussen, kinderbijslag, zorgtoeslag etc. Daarbij komt ook nog de inhuur van extern personeel bij de IND en gemeentes om alles in goede banen te leiden. Gezinshereniging. je hebt het echt over miljarden euro's. Dat kan niet anders dan dat in 2017 extra bezuinigd moet gaan worden of de belastingen omhoog gaan om dit te kunnen betalen. Met mazzel kan je de kosten opvangen met een hoge economische groei. Alleen verwachten ze volgend jaar een wereldwijde recessie. Dus kunnen de belastinginkomsten van de overheid tegenvallen.

Frau Merkel zegt als alleen wir schaffen es....Maar goed zij zit nog steeds met een schuldgevoel over de tweede wereldoorlog. Krankzinnig natuurlijk.
 
G

Gast

Guest
Dat is alleen voor de opvang. De kosten van de integratie, scholing, begeleiding naar werk, taalcursussen, kinderbijslag, zorgtoeslag etc. Daarbij komt ook nog de inhuur van extern personeel bij de IND en gemeentes om alles in goede banen te leiden. Gezinshereniging. je hebt het echt over miljarden euro's. Dat kan niet anders dan dat in 2017 extra bezuinigd moet gaan worden of de belastingen omhoog gaan om dit te kunnen betalen. Met mazzel kan je de kosten opvangen met een hoge economische groei. Alleen verwachten ze volgend jaar een wereldwijde recessie. Dus kunnen de belastinginkomsten van de overheid tegenvallen.

Frau Merkel zegt als alleen wir schaffen es....Maar goed zij zit nog steeds met een schuldgevoel over de tweede wereldoorlog. Krankzinnig natuurlijk.

Merkel kijkt naar de lange termijn. Ook in Duitsland zitten met een enorme vergrijzing die er aan komt. Merkel denkt dat probleem te kunnen ondervangen met een hoop extra arbeiders.
 

SanMark.

Well-known member
Er staan steeds minder hypotheken onderwater dus die mensen kunnen tzt wel wat extra op hoesten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ligt voornamelijk aan het falende VVD beleid op gebied van integratie.
Het wordt tijd voor een streng maar duidelijk beleid. Wat mensen snel aan het wek/studie hebben of terug. En niet meer mensen jaren lang in onzekerheid laten zitten.

Makkelijke retoriek om een partij hiervan de schuld te geven.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Merkel kijkt naar de lange termijn. Ook in Duitsland zitten met een enorme vergrijzing die er aan komt. Merkel denkt dat probleem te kunnen ondervangen met een hoop extra arbeiders.

Klopt en verder ziet ze een mogelijkheid om dit indirect te laten ophoesten door Oost-Europa door de kosten in mindering te brengen op de gelden die nu vanuit de EU richting Oost-Europa stromen.
 
G

Gast

Guest
Makkelijke retoriek om een partij hiervan de schuld te geven.

Die partij heeft de laatste 35 jaar aan de touwtjes getrokken. Met hulp van het CDA en PVDA natuurlijk.
Nederland heeft een steng maar onrealistisch integratie beleid. Komt vooral door lieden als Wilders en partijen die er in mee gaan.
Het is zonde dat de VVD zich zo laat opjutten door Wilders, alleen Wilders kan onzin verkopen en er mee weg komen, de VVD niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die partij heeft de laatste 35 jaar aan de touwtjes getrokken. Met hulp van het CDA en PVDA natuurlijk.
Nederland heeft een steng maar onrealistisch integratie beleid. Komt vooral door lieden als Wilders en partijen die er in mee gaan.
Het is zonde dat de VVD zich zo laat opjutten door Wilders, alleen Wilders kan onzin verkopen en er mee weg komen, de VVD niet.

Het gaat jou ook wel aardig af. Politieke ambities?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan