Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwammy

Well-known member
Wilders en Zijlstra komen niet met oplossingen maar blaten populistisch. Pechtold heeft een duidelijk plan uiteengezet wat realistisch is.
Het enige dat werkt is de oorlog in Syrie oplossen zodat het gros terug gaat. Hoe langer dat gaat duren hoe minder er terug zullen gaan.
Het financieel niet behapbaar zijn is enorme onzin.

https://d66.nl/focus-op-echte-vluchtelingen-betere-opvang-en-snelle-integratie/

Haha een D'66 er, ik weet genoeg.

Hier, dit zei je leider:


D66-leider Alexander Pechtold wil dat Nederland meer vluchtelingen opvangt. Op dit moment moet Nederland er volgens de EU-verdeelsleutel ongeveer 8.000 opvangen. Pechtold wil dat "we ruimhartig zijn" en meer asielzoekers moeten binnenlaten.


"Laten we onze beschaving uitdragen als iets waar we trots op zijn en waarin we mensen zekerheid, veiligheid en een fatsoenlijke opvang geven", zo zei hij vandaag op WNL.
 

zwammy

Well-known member
Dat is toch wat anders dan wat Wilders wil doen.
Ze proberen de gelukszoekers (lees bulgaren etc) te weren, zodat er ruimte is voor de echte vluchtelingen.
En natuurlijk is het wat makkelijk afschuiven op de landen die er voor zitten.

Nee, ze gaan de instroom van ASIELZOEKERS tegenhouden, dat staat er.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nogmaals om hoeveel Koerden gaat het nou? Het lijkt mij nogal onwaarschijnlijk dat er heel veel Koerden tussen zitten. Gezien de toestroom van vluchtelingen voor iets van 70% volwassen mannen betreffen uit een leeftijdsgroep die in Nederland opgeroepen zouden kunnen worden in oorlogssituaties, lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat daar veel Koerden tussen zitten. Die zijn namelijk zelf aan het vechten tegen IS en Turkije voor hun eigen staat. Ik begreep dat de vluchtelingen stroom vooral op gang kwam vanuit het gebied gecontroleerd door Assad. Daar zitten nauwelijks Koerden. Die mensen zijn prima hun leven zeker in Turkije. Die kunnen net als de Belgen ten tijden van de Eerste Wereldoorlog tijdelijk in Turkije blijven. Een voorbeeld die zo graag door voorstanders van vluchtelingen in Nederland wordt aangehaald. Die krijgen dan net als de Belgen hier geen uitkering.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koerden_in_Syri?
 

Reza

Member
Wilders en Zijlstra komen niet met oplossingen maar blaten populistisch. Pechtold heeft een duidelijk plan uiteengezet wat realistisch is.
Het enige dat werkt is de oorlog in Syrie oplossen zodat het gros terug gaat. Hoe langer dat gaat duren hoe minder er terug zullen gaan.
Het financieel niet behapbaar zijn is enorme onzin.

https://d66.nl/focus-op-echte-vluchtelingen-betere-opvang-en-snelle-integratie/


Ik merk het zelf in een kleine gemeente waar ik op dit moment werk voor de sociale dienst. Een gemiddeld echtpaar krijgt netto ? 1375 aan bijstandsuitkering. Daar bovenop krijgt een gemiddeld gezin kleine ? 5000 om hun huis in te richten. Dat verschilt wel per gemeente. Ik mag dat aan de asielzoekers uitkeren. Men krijgt een bijna gratis zorgverzekering, huursubsidie, kinderbijslag, gratis psyische hulp. Gratis scholing, taalcursussen, bus abonnement etc. Doe dat maal 60.000. Ik ken iemand bij de IND die verwacht volgend jaar 300.000 asielzoekers. Als dat een paar jaar zo doorgaat dan kan dat oplopen tot tientallen miljarden euro's. Dus nee. Dit kunnen we niet aan als klein land. Nogmaals Pechthold kijkt de andere kant op. Ik hoor hem niet in Nieuwsuur of RTL nieuws met voorstellen komen. Wat ze nu voorstellen is niet haalbaar. Nogmaals er zijn zulke grote wachtlijsten voor de integratie van asielzoekers. Op korte termijn is dat niet haalbaar. Daarom grenzen dicht en eerst de mensen die in de procedure zitten en worden laten integreren. Nederland kan niet de ellende van de wereld op zijn schouders dragen. De peilingen wijzen dat ook uit. Een grote meerderheid van de Nederlanders trekt dit niet meer. Laten we eerst onze eigen asielzoekers, allochtone jongeren, mensen die in de WW of WIA zitten aan een baan helpen/ opleidingen bieden en omscholen/integreren etc. Als dat weer op orde is kan je weer kijken of je weer mensen kan opvangen. Eigen volk eerst, (lees allochtonen/vluchtelingen die hier in Nederland zitten)
 

Jozsef

New member
Binnenlandse politiek

Veel Tokkie's uit het naastgelegen woonwagenkamp. Ging er even heftig aan toe. ME moest ook even ingrijpen.
Aboutaleb bleef kalm, maar de sfeer daar was om te snijden. Gaat nog leuk worden als die bussen gelukszoekers daar aankomen.
 

Batigoal

Well-known member
Veel Tokkie's uit het naastgelegen woonwagenkamp. Ging er even heftig aan toe. ME moest ook even ingrijpen.
Aboutaleb bleef kalm, maar de sfeer daar was om te snijden. Gaat nog leuk worden als die bussen gelukszoekers daar aankomen.

Het is gewoon een domme plek, ook direct naast een kruispunt voor OV. Het is wachten op problemen die het gaat geven want het volk wat daar nu al woont wordt je niet vrolijk van.
 

zwammy

Well-known member
Al de AZC's komen op zulke plekken want mensen met geld houden het wel tegen. dat is met alles, niet alleen azc's
 

Max

Administrator
Forumleiding
Andijk heeft geen ruimte. Alle containers zitten al vol met Polen.

Ik zag op Facebook dat er nog wat kavels te koop stonden. Daar kunnen toch gewoon wat containerwoningen op komen i.p.v. mooie villa's?

Bij mijn nichtje naast haar school (in Hoorn) worden er geloof ik sinds vandaag vluchtelingen opgevangen. Het schijnt echter komende week herfstvakantie te zijn en voor het einde van de vakantie zijn ze weer weg. Wel weer een hoop heisa om niks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan