Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eef de Kip

Well-known member
Gewoon over een maand of 4 inzien dat er met dit landschap geen formatie te maken valt en opnieuw naar de stembus.
 

leo1949

Well-known member
VVD weer in opspraak, nu met overtreding van de belastingregels en dit speelt al jaren.
Deze partij zou toch eigenlijk verboden moeten worden.
 

Mario

Well-known member
Altijd leuk die formatie besprekingen in dit land. In Frankrijk hebben ze binnen 2 weken een nieuwe regering, in Nederland gaan we 3 maanden later gewoon opnieuw stemmen :duim:
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Altijd leuk die formatie besprekingen in dit land. In Frankrijk hebben ze binnen 2 weken een nieuwe regering, in Nederland gaan we 3 maanden later gewoon opnieuw stemmen :duim:

Hoe vaak zijn er nieuwe verkiezingen georganiseerd in Nederland omdat er geen kabinet te vormen viel?
 

erka

Well-known member
En je kunt prima een tijd zonder regering hoor. Dan blijft de huidige demissionair, nemen ze geen moeilijke/risicovolle/onverantwoorde besluiten. Kun je een hele tijd volhouden.

Gewoon doorgaan met formeren

Ik ben het overigens niet eens met Pechtold. Volgens mij kunnen D66 en CU heel goed samen. Gewoon de ethische kwesties als vrije kwesties benoemen. De rest kom je wel uit.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat heb ik ook. Die Pechtold heeft heel veel akkoorden met Christen Unie gesloten en nu is samenwerking plotseling onmogelijk? Dan moet ie ook CDA uitsluiten, want die willen op gebied van ethische kwesties en drugsbeleid niet veel anders dan CU.
 

Batigoal

Well-known member
Pechtold wil per se PvdA erbij. Als hij slim was had hij voor de vorm eerst even het gesprek aangegaan met CU.
 

erka

Well-known member
Haha Roemer heeft met Rutte gepraat, duurde 10 minuten, conclusie: onmogelijk.

Blijft over PvdA en CU. Dan zeg ik, allebei is ook een optie.

Alhoewel ik PvdA nog steeds niet zie meedoen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan