Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

JFK

Well-known member
Ook als je niet deelneemt aan een kabinet kun je natuurlijk nog steeds invloed uitoefenen.

Nou, dat werd anders mooi beloond door de kiezer. Ze verloren 1 zetel.
SP moet niet zo zeiken, ik word een beetje moe van die club.
 

gevegt

Well-known member
Nou, dat werd anders mooi beloond door de kiezer. Ze verloren 1 zetel.
SP moet niet zo zeiken, ik word een beetje moe van die club.

Heel links heeft verloren en niet alleen in Nederland.
Ik word moe van al die mensen die over de VVD zeiken dat ze niet integer zijn.
 

leo1949

Well-known member
Natuurlijk de VVD is heel integer met nette bestuursleden en een voorzitter die het toonbeeld is van eerlijkheid en van hoe het moet.
En het is geweldig hoe Teeve de advocatuur een lesje leerde.
Ook de beloftes van Rutte zijn geweldig alle Nederlanders zijn nog steeds blij met hun DUIZEND VVD EURO'S.
De VVD is de partij van de allerhoogste eerlijkheid en een paar kleine niet waarheden moeten daar moeten we niet moeilijk over doen
Dus we kunnen de eerste en tweede kamer wel opheffen de koning afzetten en alle macht aan de VVD geven.
 

gevegt

Well-known member
Natuurlijk de VVD is heel integer met nette bestuursleden en een voorzitter die het toonbeeld is van eerlijkheid en van hoe het moet.
En het is geweldig hoe Teeve de advocatuur een lesje leerde.
Ook de beloftes van Rutte zijn geweldig alle Nederlanders zijn nog steeds blij met hun DUIZEND VVD EURO'S.
De VVD is de partij van de allerhoogste eerlijkheid en een paar kleine niet waarheden moeten daar moeten we niet moeilijk over doen
Dus we kunnen de eerste en tweede kamer wel opheffen de koning afzetten en alle macht aan de VVD geven.

Hier word ik dus zo moe van.
 

de waan

Well-known member
Mooie ploaties (cc Waan)

DAGhrfKU0AA7UvB.jpg
:duim:
 

JMD

Well-known member
Ik hoop wel dat Roemer zijn poot stijf houd en alleen in een kabinet zonder VVD stapt.

Net als GL zal de SP altijd een oppositiepartij blijven. Zij snappen niet dat je in de politieke structuur in Nederland compromissen moet maken. Lekker boe roepen vanuit de oppositiebanken, maar zelf verantwoordelijkheid nemen en over je schaduw stappen ho maar...

Als GL migratie had gelaten voor wat het was (en hun plannen daarover waren sowieso onuitvoerbaar...) had het een hele groene agenda kunnen doorvoeren, het had nota bene de VVD al mee. Maar rupsjenooitgenoeg had dus echt nooit genoeg en nu krijg je dus n.a.w. een veel minder groene agenda. Kan de Jessias vanuit de oppositie lekker klagen dat de plannen niet groen genoeg zijn.
 

JFK

Well-known member
Net als GL zal de SP altijd een oppositiepartij blijven. Zij snappen niet dat je in de politieke structuur in Nederland compromissen moet maken. Lekker boe roepen vanuit de oppositiebanken, maar zelf verantwoordelijkheid nemen en over je schaduw stappen ho maar...

Als GL migratie had gelaten voor wat het was (en hun plannen daarover waren sowieso onuitvoerbaar...) had het een hele groene agenda kunnen doorvoeren, het had nota bene de VVD al mee. Maar rupsjenooitgenoeg had dus echt nooit genoeg en nu krijg je dus n.a.w. een veel minder groene agenda. Kan de Jessias vanuit de oppositie lekker klagen dat de plannen niet groen genoeg zijn.

Buma heeft net zoveel schuld als Klaver, misschien zelfs wel meer.
 

Ska P 187

Well-known member
En je kunt prima een tijd zonder regering hoor. Dan blijft de huidige demissionair, nemen ze geen moeilijke/risicovolle/onverantwoorde besluiten. Kun je een hele tijd volhouden.

Sterker nog, volgens mij zat Belgie in die situatie tijdens het uitbreken van de crisis en kwam dat land het beste die crisis door.
 

Ivanhoe

Active member
Net als GL zal de SP altijd een oppositiepartij blijven. Zij snappen niet dat je in de politieke structuur in Nederland compromissen moet maken. Lekker boe roepen vanuit de oppositiebanken, maar zelf verantwoordelijkheid nemen en over je schaduw stappen ho maar...

Als GL migratie had gelaten voor wat het was (en hun plannen daarover waren sowieso onuitvoerbaar...) had het een hele groene agenda kunnen doorvoeren, het had nota bene de VVD al mee. Maar rupsjenooitgenoeg had dus echt nooit genoeg en nu krijg je dus n.a.w. een veel minder groene agenda. Kan de Jessias vanuit de oppositie lekker klagen dat de plannen niet groen genoeg zijn.
Man man man, wat een vooringenomenheid en simpel gezwets. Rutte zegt juist onder de indruk geraakt te zijn van Klaver en heeft gezegd dat Nederland beter af is als mensen met Klaver in de politiek. Niet helemaal mijn kleur hoor, maar die post van jou slaat werkelijk helemaal nergens op, alsof je zelf aan die onderhandelingstafel hebt gezeten. Niveau borrelpraat.
 

Ska P 187

Well-known member
Natuurlijk de VVD is heel integer met nette bestuursleden en een voorzitter die het toonbeeld is van eerlijkheid en van hoe het moet.
En het is geweldig hoe Teeve de advocatuur een lesje leerde.
Ook de beloftes van Rutte zijn geweldig alle Nederlanders zijn nog steeds blij met hun DUIZEND VVD EURO'S.
De VVD is de partij van de allerhoogste eerlijkheid en een paar kleine niet waarheden moeten daar moeten we niet moeilijk over doen
Dus we kunnen de eerste en tweede kamer wel opheffen de koning afzetten en alle macht aan de VVD geven.
Held!

Hier word ik dus zo moe van.

Je lijkt Kieft wel.

Ja Leo, kap eens met die flauwekutkul.

:heinz:
 

JMD

Well-known member
Buma heeft net zoveel schuld als Klaver, misschien zelfs wel meer.

Zeker. Alleen weet Buma dat hij toch wel in een kabinet komt. Voor Klaver was dit de enige optie. Hij had nota bene het 'Groene' al dubbel en dwars binnen. Dat had hij perfect aan zijn achterban kunnen verkopen dat hij migratie had moeten laten lopen. Nederland blijft een compromisland, je krijgt nooit alles. Het was het meest groene kabinet ooit geweest.
 

JMD

Well-known member
Man man man, wat een vooringenomenheid en simpel gezwets. Rutte zegt juist onder de indruk geraakt te zijn van Klaver en heeft gezegd dat Nederland beter af is als mensen met Klaver in de politiek. Niet helemaal mijn kleur hoor, maar die post van jou slaat werkelijk helemaal nergens op, alsof je zelf aan die onderhandelingstafel hebt gezeten. Niveau borrelpraat.
En jij gelooft Rutte in deze? Die vertelt dat mooi voor de microfoon van de journalisten, omdat ze daar naar vroegen 'wat vindt u van Klaver'. Misschien vindt Rutte hem wel een grote lul, maar dat kan hij natuurlijk nooit zeggen. Dat zijn van die mooiweerpraatjes, net als aan trainers wordt gevraagd wat ze van een collega vinden. Dan hangen ze de vuile was ook nooit buiten.
 

JMD

Well-known member
D66 wil met SP ?n de PvdA....

D66 wil niet met CU, maar CU ook niet met D66.

Gaat lekker....
Dat wordt wel kerstmis voordat dit allemaal rond is.
 

Pascallovic

Well-known member
D66 wil met SP ?n de PvdA....

D66 wil niet met CU, maar CU ook niet met D66.

Gaat lekker....
Dat wordt wel kerstmis voordat dit allemaal rond is.
Ze kunnen ook met de hele kamer een regering vormen. Dan heb je ook een goede links/rechts verdeling. Lekker realistisch voorstel van D66 om 2 partijen erbij te vragen die al meerdere keren heel duidelijk hebben gemaakt niet te willen aanschuiven.
 

leo1949

Well-known member
De afgelopen regeerperiode hebben we gezien wat dit voor de PvdA betekende.
Daar zijn ze nu voor afgestraft en zijn ze twee derde van hun kiezers kwijt geraakt en daarmee is de SP gewaarschuwd.
SP en PvdA kunnen beter samenwerken op links en laat rechts maar zijn eigen stinkende zaakjes opknappen.
Laat de VVD maar met de PVV regeren dan kunnen ze die partij de zelfde oor aannaaien als wat ze bij de PvdA gedaan hebben.
Al wil ik hier de PvdA hier niet schoon praten want die zijn gewoon stom geweest en hebben zich laten weg lachen door de VVD
Die hebben hun lesje wel geleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan