Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwammy

Well-known member
ik hoop oprecht dat jou in de toekomst 10 jaar nierdialyse o.i.d. wordt bespaard. Maar mocht het je ongelukkigerwijs toch overkomen - zo'n ziekte waar je niet direct aan dood gaat maar die je leven wel volkomen vergalt - dan wens ik je voldoende donors toe. Als je er dan voor kiest om daar geen gebruik van te maken, is dat heel principieel. Maar ik blijf op het standpunt staan dat jij, ik en iedereen er meer mee zijn geholpen als er meer mensen bereid zijn een codicil in te vullen zodat er minder patienten afhankelijk zijn van apparaten, pillen en ziekenhuizen.

Een beetje minder lullen over 'wat als'. Een beetje meer daadkracht vanuit dat 'het kan' gedachte.

Hartstikke mooi vakkie. Ik vind dat sommige mensen geen leven verdienen en ik wil niet de keus hebben daar aan mee te werken.
 

vakx2.0

Banned
Ik vind dat veel mensen een beter, gezonder leven verdienen. En daarvoor zijn heel veel meer donors nodig. En mocht er tussen de bedrijven door een crimineel of Ajacied worden geholpen, dan is dat wat mij betreft 'collaterale damage'.... maar zeker geen reden om het hele plan dan maar te dwarsbomen.
 

SanMark.

Well-known member
Waarschijnlijk heb ik bloed gekregen van Vakkie want ik kan mij alweer uitstekend vinden in zijn woorden.
 

de waan

Well-known member
Nog even los van het gegeven dat De Telegraaf het weer lekker dramatisch brengt. Dan heb je dus bewust voor gekozen om donor te worden, maar dat ga je dan intrekken omdat... Ja, waarom eigenlijk. Om D66 te pesten of zo?
 

JMD

Well-known member
Nog even los van het gegeven dat De Telegraaf het weer lekker dramatisch brengt. Dan heb je dus bewust voor gekozen om donor te worden, maar dat ga je dan intrekken omdat... Ja, waarom eigenlijk. Om D66 te pesten of zo?
Dat snap ik ook niet inderdaad...

Dat mensen die nog niet gekozen hadden nu ineens 'nee' kiezen snap ik wel, maar dit...
 

Maasveld

Well-known member
Zouden mensen ook zo staan te springen als het donorhart van hun overleden kind bij Willem Holleeder binnen of Mark Dutroux word gebracht?
Als ze dat niet willen staan ze maar een keertje 5 minuten eerder op en vullen het donorcodicil in. Alsof die kans nu niet bestaat dat organen bij criminelen terecht komen.

Je kunt het ook van een andere kant bekijken. Zijn mensen nog altijd zo terughoudend wanneer het donorhart van hun overleden kind bij een alleenstaande moeder met 2 kleine kinderen terecht komt?
 

de waan

Well-known member
Zul je net zien dat ze alle 500 vanavond onderweg naar een bijeenkomst voor ex-donoren onder de trein komen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nog even los van het gegeven dat De Telegraaf het weer lekker dramatisch brengt. Dan heb je dus bewust voor gekozen om donor te worden, maar dat ga je dan intrekken omdat... Ja, waarom eigenlijk. Om D66 te pesten of zo?

Niveautje h?. Ik ben overigens een van die luilakken die straks wel donor is.
 

zwammy

Well-known member
Als ze dat niet willen staan ze maar een keertje 5 minuten eerder op en vullen het donorcodicil in. Alsof die kans nu niet bestaat dat organen bij criminelen terecht komen.

Je kunt het ook van een andere kant bekijken. Zijn mensen nog altijd zo terughoudend wanneer het donorhart van hun overleden kind bij een alleenstaande moeder met 2 kleine kinderen terecht komt?

Klopt ook. Daarom zei ik ook de goede lijden onder de kwaden.

Onder de streep zijn er dus 500 mensen die eerst wel donor waren nu niet meer donor. Dat is een schrikbarend getal inderdaad.

Zie zo snel die 500 niet. Maar je zal het wel even uitleggen denk ik?
 

JFK

Well-known member
Nog even los van het gegeven dat De Telegraaf het weer lekker dramatisch brengt. Dan heb je dus bewust voor gekozen om donor te worden, maar dat ga je dan intrekken omdat... Ja, waarom eigenlijk. Om D66 te pesten of zo?

Dat zijn gewoon hele vervelende zeikmensen. Lekker elke dag op alles en iedereen zeiken
Zeiken, zeiken en nog eens zeiken.
 

Maasveld

Well-known member
Zie zo snel die 500 niet. Maar je zal het wel even uitleggen denk ik?

Ik was iets te snel, de optie 'nabestaanden beslist' vergeten mee te nemen.

Maar goed, 9000/2=4500 geregistreerden zijn van optie 1 (ja) of optie 3 (nabestaanden) naar optie 2 (nee) gegaan. Daarnaast zijn er 23000-19000=4000 nieuwe geregistreerden die optie 1 of optie 3 hebben gekozen. 4000-4500=500 mensen i.p.v. optie 1 of 3, nu optie 2 hebben.

Of ben ik iets vergeten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan