Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik wist niet dat je in Beverwaard woonde Mario. Dan lijkt mij die paar vluchtelingen niet je grootste zorg.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Normaal gesproken is Beverwaard al een no go zone voor mij, maar nu dus helemaal.

Wat is dan het probleem voor jou? Klinkt als hetzelfde probleem voor mij dat ze vluchtelingen in de Bijlmer opvangen. Daar kom ik toch al zo goed als nooit.
 

Mario

Well-known member
Ik wist niet dat je in Beverwaard woonde Mario. Dan lijkt mij die paar vluchtelingen niet je grootste zorg.

Ik woon niet in Beverwaard, maar wel in IJsselmonde ...

Ik heb er trouwens wel ooit gewoond, van 1983-1992 met mijn ouders. In die tijd was het nog wel oke.

Wat is dan het probleem voor jou? Klinkt als hetzelfde probleem voor mij dat ze vluchtelingen in de Bijlmer opvangen. Daar kom ik toch al zo goed als nooit.

Andere kant van de snelweg, over het viaduct ... het komt dus wel erg dicht bij.
 
Laatst bewerkt:

Fabian

Active member
Mag ik vragen waar de vrees vandaan komt? De verhalen uit diverse media die het gegeven 'vluchteling' oppimpen tot overlast en criminelen?

Zie onder andere De Telegraaf recent met de situatie in Apeldoorn die wat anders lag dan zij uit de doeken deden.
 

Mario

Well-known member
Mag ik vragen waar de vrees vandaan komt? De verhalen uit diverse media die het gegeven 'vluchteling' oppimpen tot overlast en criminelen?

Zie onder andere De Telegraaf recent met de situatie in Apeldoorn die wat anders lag dan zij uit de doeken deden.

Ik laat mij niet leiden door een pulp krant als de Telegraaf. Maar een combinatie van een achterstandswijk, en de komst van 600 vluchtelingen bij mij om de hoek is wel iets wat mij zorgen baart, is dat zo vreemd? Wie zegt mij ook dat het er bij 600 blijft?
 

Fabian

Active member
Ik laat mij niet leiden door een pulp krant als de Telegraaf. Maar een combinatie van een achterstandswijk, en de komst van 600 vluchtelingen bij mij om de hoek is wel iets wat mij zorgen baart, is dat zo vreemd? Wie zegt mij ook dat het er bij 600 blijft?

Ik zou mezelf dan informeren over de situatie voordat de zorgen echt beginnen. De connectie vluchtelingen met een achterstandswijk doet het ergste vrezen klaarblijkelijk. Maar wellicht is die vrees minder gegrond dan jezelf denkt. De deelgemeente of instanties kunnen je daar best over informeren.

Nu ken ik IJsselmonde best redelijk omdat mijn oma daar gewoond heeft en mijn zus voor een aardige periode. Voordat je bij Beverwaard uitkomt moet je de snelweg over en dan voor Ridderkerk naar links. In hoeverre zou de situatie daar tot onrust kunnen leiden in IJsselmonde? Om de hoek vind ik dan wel een ruim begrip. Dan is het ook bij mij om de hoek.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als ik het om de hoek heb, dan heb ik het over een gevangenis die ik kan zien vanuit het raam op hooguit een paar honderd meter afstand. Ik ga er vanuit dat ze ter hoogte van het Museumplein (ongeveer 1,5 kilometer van de gevangenis) daar niet heel erg bezorgd over zijn. Over de containerwoningen in kansenwijk Nieuw West op ongeveer 1,5 kilometer maak ik mij ook niet direct zorgen.
 

gevegt

Well-known member
Er zijn een aantal raadsleden in Rijswijk bedreigt omdat er misschien vluchtelingen in de gemeente komen.

Hopelijk worden die tokkies opgespoord en krijgen ze een enkeltje Albani?.
 

Jozsef

New member
Binnenlands nieuws

Je hebt ook een fietsbrug over de A16. Fabian. Die kleine Erasmusbrug. Binnen enkele minuten dus van Beverwaard naar IJsselmonde.
Honderden vluchtelingen dus straks 's nachts richting Mario's achterdeur.
 

Mario

Well-known member
Je hebt ook een fietsbrug over de A16. Fabian. Die kleine Erasmusbrug. Binnen enkele minuten dus van Beverwaard naar IJsselmonde.
Honderden vluchtelingen dus straks 's nachts richting Mario's achterdeur.

Of gewoon met de tram.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik neem aan dat je als je in de Rotterdamse ghetto woont een gepanserde deur hebt met goede sloten, nachtluiken etc. etc. Lijkt mij verder dus geen probleem.
 

zwammy

Well-known member
Ach, het zijn alleen maar hoger opgeleiden dus je hoeft je geen zorgen te maken. Die vechtpartijen zijn opgeklopt door de rechtse media
 

Fabian

Active member
Ik neem aan dat je als je in de Rotterdamse ghetto woont een gepanserde deur hebt met goede sloten, nachtluiken etc. etc. Lijkt mij verder dus geen probleem.

Mijn zus is wel weggegaan uit IJsselmonde omdat haar buurt snel achteruit ging. Ze woonde eerst in de Oordenbuurt en daarna niet al te ver van de Prinsenplein. Van die laatste werd je echt niet vrolijk.
 

Ska P 187

Well-known member
Het verschil is de volksaard van de mensen. In Rusland geloven ze veel makkelijker wat Putin en de staat zegt. Hier zijn we zelf veel kritischer. Ik denk dat dat een groter verschil is, dan hoe de overheid de publieke opinie tracht te beinvloeden.
Russen kennende denk ik dat ze geen ene fuck geloven, niet van het westen niet van hun eigen pers, dat is het verschil met het westen.
Ze hebben zich er echter bij neergelegd, logisch gezien de geschiedenis van hun land, bij het feit dat het nu eenmaal zo is.
Hier denken velen nog wel dat ze de 'eigen' pers kunnen vertrouwen.
Voor mij is het wanneer een kwestie me interesseert gewoon zaak om zoveel mogelijk info te verzamelen van alle kanten, alle opties open houden onder over het algemeen het follow the money principe en dan zelf maar een conclussie trekken.
Of wanneer dat niet lukt, vaak dus, maar gewoon met de vraag te blijven zitten.
 

gevegt

Well-known member
Ach, het zijn alleen maar hoger opgeleiden dus je hoeft je geen zorgen te maken. Die vechtpartijen zijn opgeklopt door de rechtse media
Als ik het zo lees is de kans zeker erg groot dat ze hoger opgeleid zijn dan de mensen uit IJsselmonde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan