Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
10% van de bewoners protesteert dat vind ik wel meevallen.

Als 10% van de bewoners van Nederland zou protesteren vinden we dat wel weer veel. Zeker als er een hongerstaking aan vast zit.

Als rechtse rakker zonder hart vind ik het overigens ook wat koud worden om nog te kamperen. Dat ze geen seks kunnen hebben vind ik iets minder erg.
 

Fabian

Active member
Aha, denk ik ook. Is ook een probleemwijk dus het zal het merendeel ook dezelfde religie hebben of ga ik nu weer te kort door de bocht?

Ik denk het wel. Er wonen allerlei nationaliteiten niet pers? verbonden aan het Islam. Denk aan Antillianen, Surinamers etc.
 

Shayman

New member
Mag ik vragen waar de vrees vandaan komt? De verhalen uit diverse media die het gegeven 'vluchteling' oppimpen tot overlast en criminelen?

Zie onder andere De Telegraaf recent met de situatie in Apeldoorn die wat anders lag dan zij uit de doeken deden.
Daar heb ik echt geen media voor nodig; ik was werkzaam in Harderwijk in winkels bij de vorige Goudzoekerstsunami en toen ging het aantal winkeldiefstallen met grote sprongen naar boven net als fietsen- en brommerdiefstallen en nam het aantal dames wat zonder mannelijke begeleiding tijdens koopavond rondliep af tot nihil.

Maar we moeten die mensen ook kansen geven natuurlijk die gevlucht zijn voor oorlog via al die levensgevaarlijke landen als Turkije, de Balkanlanden, Griekenland, Oostenrijk, Frankrijk, Itali? en uiteindelijk via het altijd linke Belgi? en Duitsland in Nederland belanden. Wel treurig eigenlijk, zoveel landen in oorlog en toch zijn we uitgeschakeld voor het EK.
 

zwammy

Well-known member
Ik denk het wel. Er wonen allerlei nationaliteiten niet pers? verbonden aan het Islam. Denk aan Antillianen, Surinamers etc.

In Rotterdam (regio 3077) woonden op 1 januari 2010 17945 mensen, waarvan 6860 niet-westerse allochtonen (38.2%).

Valt idd wel mee.
 

Mario

Well-known member
In Rotterdam (en ook op zuid ) scheelt het ook per straat en wijk. Ik woon in IJsselmonde ... geen moskee, maar wel 3 kerken.
 

Fabian

Active member
In Rotterdam (regio 3077) woonden op 1 januari 2010 17945 mensen, waarvan 6860 niet-westerse allochtonen (38.2%).

Valt idd wel mee.

Jij verwees naar religie. Niet iedere allochtoon is moslim. De uitleg betreffende het aantal allochtonen had je jezelf kunnen besparen.
 

Mario

Well-known member
IJsselmonde is pure griebus. Vooral de Oordenbuurt. Daar woon jij toch niet ver vandaan?

Onzin, je kan hier nu een kanon afschieten en dan raak je niemand. Woon hier prima rustig tussen veel groen. Overige delen van Zuid zijn een stuk erger. Ik woon ook nog eens in een behoorlijk 'witte' buurt. Veel koopwoningen ook, dat scheelt misschien ook.
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Rotterdam is toch al boven 50% allochtoon in het geheel? Dan lijkt het me toch lastig worden straks nog normale buurten te vinden.
 

Jozsef

New member
Onzin, je kan hier nu een kanon afschieten en dan raak je niemand. Woon hier prima rustig tussen veel groen. Overige delen van Zuid zijn een stuk erger. Ik woon ook nog eens in een behoorlijk 'witte' buurt. Veel koopwoningen ook, dat scheelt misschien ook.

In mijn beleving is alles tussen Waalhaven en Beverwaard griebus. Misschien wat kleine buurten niet maar de ellende altijd binnen een 1 km van je huis.
Alleen Kralingen, centrum (oost en zuid), Schiebroek en H'berg zijn nog te doen. Alexanderpolder ook (nog) wel. Al knappen enkele buurten wel wat op, zoals het Oude Noorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan