Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanMark.

Well-known member
Je zou toch verwachten in een jaar dat de aandelen beurs zo omhoog is geschoten dat de pensioenfondsen ook een goed jaar hebben gehad. Maar zelfs in zo'n jaar lukt het niet om groter te worden.


Tegen de tijd dat ik met pensioen moet is daar echt geen cent van over, en heb ik dus vanaf mijn 20ste tot mijn 68ste voor jan lul betaald.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar jij behoort toch wel tot de groep mensen die doorheeft dat hij zelf moet zorgen voor de schaapjes op het drogen?
 

De Wolf

Well-known member
Tegen de tijd dat het zover is hebben we de grote vergrijzingsgolf al achter de rug, worden we verpleegd door zorgrobots en gaat alles via internet. We hebben dus een nog groter virtueel sociaal leven.
 

SanMark.

Well-known member
Maar jij behoort toch wel tot de groep mensen die doorheeft dat hij zelf moet zorgen voor de schaapjes op het drogen?

Ja daar ben ik al vanaf mijn 20ste mee bezig , alleen ben ik nu elke maand wel een X bedrag extra kwijt aan iets waar ik geen gebruik van ga maken. En ik vrees dat ze de spelregels van mijn eigen zelfgecre?erde pensioen voorziening tegen die tijd ook wel weer gaan aanpassen.

Dat hebben ze inmiddels ook al een paar keer gedaan maar daar zal nog wel weer meer worden.

Maar het is toch onvoorstelbaar dat ze in zo'n beurs jaar niet de pensioen indexering op orde kunnen houden. Dan heb je er gewoon incompetente mensen zitten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat gelijk ook het laatste stukje dankbaarheid is van jouw generatie. Nu moet toch echt de focus op het maximaliseren van het profijt. Het zou zonde zijn als er toch nog wat over blijft.
 

SanMark.

Well-known member
Wat gelijk ook het laatste stukje dankbaarheid is van jouw generatie. Nu moet toch echt de focus op het maximaliseren van het profijt. Het zou zonde zijn als er toch nog wat over blijft.

Tegen de tijd dat Keyser echt een oude lul is worden al die bejaarden beroofd of op straat of in de bejaardenhuizen , betalen zij weer mee aan het onderhouden van de jeugd. Dan is de cirkel weer rond.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja daar ben ik al vanaf mijn 20ste mee bezig , alleen ben ik nu elke maand wel een X bedrag extra kwijt aan iets waar ik geen gebruik van ga maken. En ik vrees dat ze de spelregels van mijn eigen zelfgecre?erde pensioen voorziening tegen die tijd ook wel weer gaan aanpassen.

Dat hebben ze inmiddels ook al een paar keer gedaan maar daar zal nog wel weer meer worden.

Maar het is toch onvoorstelbaar dat ze in zo'n beurs jaar niet de pensioen indexering op orde kunnen houden. Dan heb je er gewoon incompetente mensen zitten.

Reken maar dat ze de spelregels weer gaan aanpassen. Hou vooral met het doemscenario rekening. Geen AOW, want je pensioen dekt net het minimum. Jij mag belasting over je waarde van je huis gaan betalen omdat jij je lening netjes hebt afbetaald. Daarnaast zal je ongetwijfeld worden aangepakt op je overige zelf gecre?erde pensioenvoorzieningen. De overheid is geen betrouwbare partner.

Volgens mij hebben ze naast het rendement overigens ook last van buitensporige overhead bij die pensioeninstellingen. Dat helpt ook niet.
 

de waan

Well-known member
Tegen die tijd is het basisinkomen toch al lang ingevoerd? Gewoon zorgen dat je huis vrij is, dan is er niks aan de hand.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tegen die tijd is het basisinkomen toch al lang ingevoerd? Gewoon zorgen dat je huis vrij is, dan is er niks aan de hand.

Als de meeste huizen vrij komen, dan zal de overheid daar wel geld voor willen zien.
 

Hankie

Well-known member
Ik krijg vandaag een aanbod van een bedrijf en kan ik kiezen wel of niet de werknemersafdracht te voldoen. Jullie adviseren dit dan niet te doen?
 

SanMark.

Well-known member
Ik krijg vandaag een aanbod van een bedrijf en kan ik kiezen wel of niet de werknemersafdracht te voldoen. Jullie adviseren dit dan niet te doen?


Je bedoelt dat je kan kiezen of je pensioen op wilt bouwen ?

Ik zou er gelijk voor kiezen om dat geld 'zelf' weg te zetten tot je 65ste . ( maar ik ben hier echt een leek in maar ik zou op 100% die gok wagen en het geld goed overwogen door een beleggingsfonds laten groeien)

Pensioen is echt een aflopende zaak. Reken maar eens uit wat je aan pensioen elke maand moet afdragen en als je dat bedrag zelf wegzet met bv een rendement van 5% per jaar.
 

Keyser S?ze

New member
Reken maar eens uit wat je aan pensioen elke maand moet afdragen en als je dat bedrag zelf wegzet met bv een rendement van 5% per jaar.

Maar maak dan ook een sommetje met een negatief rendement. Dat je eigen geld mooi op is als je met pensioen gaat. Want dat kan natuurlijk ook.
 

SanMark.

Well-known member
Maar maak dan ook een sommetje met een negatief rendement. Dat je eigen geld mooi op is als je met pensioen gaat. Want dat kan natuurlijk ook.

Over een periode van 20 tot 30 jaar kun je de negatieve jaren er over het algemeen wel uithalen. ( let wel moet je het niet zelf beleggen maar het laten doen)
 

Hankie

Well-known member
Je bedoelt dat je kan kiezen of je pensioen op wilt bouwen ?

Ik zou er gelijk voor kiezen om dat geld 'zelf' weg te zetten tot je 65ste . ( maar ik ben hier echt een leek in maar ik zou op 100% die gok wagen en het geld goed overwogen door een beleggingsfonds laten groeien)

Pensioen is echt een aflopende zaak. Reken maar eens uit wat je aan pensioen elke maand moet afdragen en als je dat bedrag zelf wegzet met bv een rendement van 5% per jaar.

Ja ik kan kiezen of ik het eigen gedeelte wil opbouwen. Het werkgeversdeel is sowieso verplicht.
 

A345

New member
Goh, de gemeenten kunnen jeugdzorg niet aan en het is een chaos. Wat een domme beslissing was dat van het Rijk. De bijdrage terugschroeven, maar wel meer taken decentraliseren.
 

de waan

Well-known member
Is dat echt zo of heeft een van de vele verwarde mensen die er tegenwoordig zijn dat gezegd?
 

zwammy

Well-known member
Dat is echt zo. Gemeenten krijgen allemaal taken erbij waar ze geen verstand van hebben. Maar goed, de echte problemen dienen zich natuurlijk al maanden aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan