Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shayman

New member
4 mei blijft altijd een bijzondere dag en heb ik nog meer mee als met 5 mei. Het Wilhelmus na de stilte is prachtig.
 

De Wolf

Well-known member
Ik vind dat klokken luiden op de Waalsdorpervlakte bijzonders. Overigens deze editie naar die in Leeuwarden gekeken. Kom je een hoop bekenden tegen.
 

gevegt

Well-known member
5 mei vier ik als een echte bevrijding. Niet in de laatste plaats omdat het de sterfdag van vader gevegt is, die na een lang ziekbed deze dag had uitgekozen om zichzelf en ons te bevrijden van een zware last.
 

Jozsef

New member
Ik krijg altijd een brok in m'n keel bij het zien van die dappere oude mannetjes in uniform. Onnoemelijk diep respect voor die mannen.

@gevegt: Mooi gesproken... Sterkte!
 

gevegt

Well-known member
Ik krijg altijd een brok in m'n keel bij het zien van die dappere oude mannetjes in uniform. Onnoemelijk diep respect voor die mannen.

@gevegt: Mooi gesproken... Sterkte!
Dank je. Sterkte is mooi, maar niet nodig. We vieren het echt als bevrijding en vieren het natuurlijk met drank en mooie verhalen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voor het derde jaar op rij meegedaan aan de stille tocht van het Museumplein naar de Dam en aansluitend de Damherdenking (waar je dan vooraan instroomt). Blijft indrukwekkend met voorafgaande een goede speech van de burgemeester Van der Laan (wat ziet hij er slecht/ziek uit) en na de herdenking een goede speech van Rutte. Nu het defil? en daarna de vrijheid vieren in een biercaf?.
 

inhethoekje

Active member
Nachtdienst gedraaid, net thuis, zo mijn nest in (even mijn biertje opdrinken), tegen 3 uur weer wakker dus dan is de bevrijdingsdag alweer bijkans voorbij.

Maar wel vrij tot maandagmiddag!
 

inhethoekje

Active member
Waarom komt dat Marokkaanse tuig wat elk jaar op 4 mei de dodenherdenking ergens verziekt nooit eens langs op de militaire begraafplaats in Oosterbeek.?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hier zijn twee 14 jarige sukkeltjes, die op maandagnacht (!) op een scooter (!!) een gesloten (!!!) spoorboom omzeilden en door een trein gegrepen werden, nieuws. Het spijt me voor de familie, maar we gaan deze swag-boyz echt niet missen. Het zullen vast wel weer lieve jongens zijn die niemand kwaad deden, maar dat weten ze vaak goed te verbergen. Laten we zeggen dat er zelfs voor hun 'rip facebookpagina' geen enkele fatsoenlijke foto gevonden kon worden.
 

erka

Well-known member
14 jaar...dat zit in principe op de grens van 'jammer dan, eigen schuld hele dikke bult' en 'het zijn nog kinderen die niet de gevolgen goed kunnen inschatten'. Maar als je als 14jarige op een scooter gaat zitten op maandagnacht. Dan ben je inderdaad twee sukkeltjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan