Zijn motief was toch hij in dat caf? uitgescholden werd voor stomme Turk?Tot op de dag van vandaag is niet duidelijk waarom Yilmaz tot zijn daad overging.
Vroeger was levenslang inderdaad niet echt levenslang, dit is veranderd en vanaf nu is dit wel gewoon echt levenslang.
Ik heb het even nagelezen.Cevdet Yılmaz
Was verantwoordelijk voor een zesvoudige moord in het Delftse caf? 't Koetsiertje, op 5 april 1983. Tot op de dag van vandaag is niet duidelijk waarom Yilmaz tot zijn daad overging. Hij werd in maart 1984 tot levenslang veroordeeld. In 2009 bleek dat hij al vanaf 31 augustus 2001 in de tbs-kliniek Dr. Henri van der Hoeven zat, vanwaaruit hij sinds september 2002 op verlof mocht om bij zijn gezin te zijn.
Hardnekkig misverstand. Levenslang is in Nederland altijd al (sinds afschaffing doodstraf 1870) levenslang geweest.
Vroeger werd er nog wel eens gratie verleend. Maar dat gebeurt ook bijna niet meer.
Nederland is enige land in Europa waar levenslang echt levenslang is. In het UK kan het ook, maar Nederland is nog strenger.
Voor sommige delicten is levenslang in NL te zwaar, maar het eerstvolgende alternatief (20 jaar) te licht. Daarom is dat nu opgetrokken naar maximaal 30 jaar.
Zijn motief was toch hij in dat caf? uitgescholden werd voor stomme Turk?
Ik heb het even nagelezen.
Dit was dus een foutje van vadertje Staat met grote gevolgen. Normaal gesproken krijgt iemand die levenslang heeft niet zo snel tbs, laat staan zo'n soepele regeling.
Dan ga ik gewoon toegeven dat ik er langs zit.Hardnekkig misverstand. Levenslang is in Nederland altijd al (sinds afschaffing doodstraf 1870) levenslang geweest.
Vroeger werd er nog wel eens gratie verleend. Maar dat gebeurt ook bijna niet meer.
Nederland is enige land in Europa waar levenslang echt levenslang is. In het UK kan het ook, maar Nederland is nog strenger.
Voor sommige delicten is levenslang in NL te zwaar, maar het eerstvolgende alternatief (20 jaar) te licht. Daarom is dat nu opgetrokken naar maximaal 30 jaar.
Ja daar ben ik sinds vorige week ook achter na een discussie met mijn oude coach die advocaat is.
Waarom zou je iemand TBS geven als die toch niet meer vrij komt ?
Op de ??n of andere manier zou dat bij iedereen duidelijk moeten zijn, maar toch blijft hangen dat levenslang niet levenslang zou zijn. Die perceptie is eigenlijk best eigenaardig.
Ik wist het in eerste instantie ook niet, is misschien door wat je van andere hoort.
Daarnaast wist ik niet hoe dat nu zit met die 1/3e strafvermindering bij goed gedrag. Maar dat geldt dus blijkbaar niet voor levenslang.
Je weet natuurlijk nooit hoe oud iemand wordt, dus kun je bij levenslang ook niet bepalen wanneer iemand 2/3 van zijn straf erop heeft zitten.Ik wist het in eerste instantie ook niet, is misschien door wat je van andere hoort.
Daarnaast wist ik niet hoe dat nu zit met die 1/3e strafvermindering bij goed gedrag. Maar dat geldt dus blijkbaar niet voor levenslang.
Toch wel met aftrek van voorarrest?Hardnekkig misverstand. Levenslang is in Nederland altijd al (sinds afschaffing doodstraf 1870) levenslang geweest.
Anouar en Adil krijgen levenslang voor de liquidatie in de Staatsliedenbuurt.
Je weet natuurlijk nooit hoe oud iemand wordt, dus kun je bij levenslang ook niet bepalen wanneer iemand 2/3 van zijn straf erop heeft zitten.
Ze waren het er duidelijk niet mee eens gezien hun reacties als "bullshit" en "u maakt een grote fout" tegenover de rechter.