Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maasveld

Well-known member
Er is vanmorgen weer een UVA-pand bezet. De 'studenten' eisen een vrije dag op de Dag van de Arbeid (morgen dus). Inmiddels hebben ze al eieren voor hun geld gekozen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een student kun je toch nauwelijks een arbeider noemen. Ook een bijbaantje op zaterdag en in de vakanties in de fabriek maakt je nog geen arbeider. Na hun studie krijgt men over het algemeen ook niet echt een arbeiders leven. Ik moet zeggen dat ik het erg vreemd vond toen de colleges op de UvA niet doorgingen vanwege de Dag van de Arbeid. Maarja, de UvA is over het algemeen een vrije rooie universiteit. Goed dat ze de nonsens eindelijk hebben afgeschaft.
 

Maasveld

Well-known member
Een student kun je toch nauwelijks een arbeider noemen. Ook een bijbaantje op zaterdag en in de vakanties in de fabriek maakt je nog geen arbeider. Na hun studie krijgt men over het algemeen ook niet echt een arbeiders leven.

De UVA heeft dat schijnbaar als enige wel altijd gehad, maar door de verplaatsing van de nationale feestdag is dat afgeschaft. UVA-medewerkers hebben ter compensatie wel een andere dag vrij. Het slaat dus echt helemaal nergens op.
 

erka

Well-known member
Er is vanmorgen weer een UVA-pand bezet. De 'studenten' eisen een vrije dag op de Dag van de Arbeid (morgen dus). Inmiddels hebben ze al eieren voor hun geld gekozen.

:D ik vind die protesterende studenten aan de UVA hoe langer hoe sukkeliger worden.
 

Eresd?g?

Banned
Nederland is wel ??n van de weinige landen waar nauwelijks wordt stilgestaan bij de dag van de arbeid. In meeste landen is t gewoon een vrije dag. Schaf dan die 5 mei af en compenseer t zo.
 

de waan

Well-known member
Die boeven in Den Haag zorgen er wel voor dat die dan meestal in het weekend valt. Volgens mij heb ik dit jaar voor het eerst vrij op 5 mei.
 

Shayman

New member
Die boeven in Den Haag zorgen er wel voor dat die dan meestal in het weekend valt. Volgens mij heb ik dit jaar voor het eerst vrij op 5 mei.
5 mei zou toch ook om de 5 jaar gevierd worden sinds de oorlog? Daar is later voor de meesten een jaarlijkse vrije dag van gemaakt wat later weer is afgeschaft (behalve voor ambtenaren zelf uiteraard).
 

JFK

Well-known member
Nederland is wel ??n van de weinige landen waar nauwelijks wordt stilgestaan bij de dag van de arbeid. In meeste landen is t gewoon een vrije dag. Schaf dan die 5 mei af en compenseer t zo.

Ik vind die 1 mei echt de grootste flauwekul die er bestaat.
Wel vind ik dat 5 mei gewoon elk jaar een vrije dag moet zijn.
 

zwammy

Well-known member
Hoe kun je nou op de dag van de arbeid vrij zijn :confused:

je bent al met Koningsdag vrij, flauwekul allemaal.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Toen we nog Koninginnedag vierde kan ik me wel voorstellen dat het wel lekker is om de volgende dag uit te brakken. Nu maakt het weinig sense meer om op 1 mei vrij te zijn. Ik ben het volledig met JFK eens dat 5 mei ieder jaar een feestdag zou moeten zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
5 mei zou toch ook om de 5 jaar gevierd worden sinds de oorlog? Daar is later voor de meesten een jaarlijkse vrije dag van gemaakt wat later weer is afgeschaft (behalve voor ambtenaren zelf uiteraard).

Volgens mij is het na jaren afgeschaft geweest dit jaar (of vorig jaar) voor het eerst weer een vrije dag.

Maar goed, kutambtenaren.
 

SanMark.

Well-known member
Ach, die luie kutambtenaren (rijksoverheid) moeten het al 5 jaar zonder nieuwe COA doen.

Ach ze doen toch geen ene flikker behalve het handje ophouden. En daarnaast zijn ze gigantisch veel vrij en hebben een prima sociaal plan mochten ze eruit vliegen.

Stelletje luie wezens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan