Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lord Flash

New member
Gaat volgens mij specifiek om het verdrag dat er nu ligt om Oekra?ne een 'voorlopig lidmaatschap' (weet niet precies hoe het heet) toe te kennen.

Het associatieverdrag is in de verste verte geen vervroegd lidmaatschap. Ik vind de gedachte achter deze actie (meer inspraak van burgers mbt de EU) prima en terecht, maar het is jammer dat er zoveel onzin over de directe aanleiding wordt geroepen.
 

SanMark.

Well-known member
Ik lees in de metro dat de Nederlandse energie maatschappij klanten een dubbele factuur willen laten betalen omdat de wanbetalers niet betalen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat debiteurenrisico zit toch normaal gesproken voldoende in de prijs verwerkt of hadden ze verwacht niet zoveel paupers aan te trekken met hun verschrikkelijke reclame's?

Een beetje misleidende kop:

http://www.metronieuws.nl/binnenland/2015/08/wanbetalers-zorgen-voor-dubbele-stroomrekening

Van achteraf naar vooraf betalen.

Als ze verder de wanbetalers van het begin niet aanpakken, dan schieten ze er nog niet veel mee op. Je kan naar die mensen nog zoveel facturen sturen, maar als ze niet betalen en je wel blijft leveren dan blijf je schade oplopen. Dan heb je een rente voordeel van de goedbetalende klanten, maar dat lijkt dan ook niet echt fair.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Ah kijk zit het verhaal toch heel anders in elkaar. Dit lijkt me een logische stap.

Artikel in de Metro was op deze manier wel zeer misleidend.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Ik snapte de heisa die er van de week er over was ook al niet, volgens mij betaal ik mijn energie (maar ook hypotheek) ook de maand van tevoren. Lijkt mij niks mis mee.
 

Ska P 187

Well-known member
? Eerst (energie) leveren en dan pas betalen toch?
Nu zitten hier de meters aan de buitenkant van de woning, dus je betaald, wat je gebruikt. Wordt 2 maandelijks opgenomen. Soms sneaken ze er een schatting tussendoor, maar dat is eigenlijk illegaal. Staat overigens wel op de factuur, lectura real of een estimado.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In Nederland betaal je maandelijks een voorschot voor je geschatte gebruik. Het Spaanse systeem zou in Nederland helemaal problematisch zijn. Dan betaal je je in de wintermaanden blauw. Dat zou voor de minima tot grote problemen leiden.
 

JMD

Well-known member
In de winkel, theater, voetbalstadion, etc. betaal je ook altijd vooraf. Je moet het gewoon zien als stroom inkopen wat je daarna gaat gebruiken.

Precies. En verder maken die stroommaatschappijen natuurlijk al flink wat kosten voordat het bij jou als klant komt.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik zit ook bij de NEM maar ik heb toch wel mijn bedenkingen over dit verhaal, ik heb serieus zitten denken om hier voor over te stappen maar je kunt de klok er op gelijk zetten dat andere maatschappijen ook gaan volgen.
Verder heb ik even de tijd niet om me er in te verdiepen.
 

inhethoekje

Active member
Daarom blijf ik bij de NUON, door al die snelle nieuwe energiemaatschappijen zijn wanbetalers die bij NUON op het punt stonden afgesloten te worden snel overgestapt.
NUON geeft waar je voor betaald en voor de rest geen poespas.
 

leo1949

Well-known member
Nou ik zit elk jaar bij een andere leverancier, ik ben wat je noemt een hopper en incasseer daardoor elk jaar gemiddeld zo'n 200 euro.
 

leo1949

Well-known member
Ik wil eigenlijk naar een andere netbeheerder.
Nu zit ik er bij eentje met een heel hoge Graaicultuur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan