Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

leo1949

Well-known member
In de VS is het natuurlijk ook alleen mogelijk doordat de overheid er zoveel geld in pompt in ontwikkeling en niet doordat de marktwerking zulke operaties redelijk lucratief maakt.

Sterker nog marktwerking is totaal niet lucratief het sloopt juist de gezondheidszorg.
Ik zie net 1 ??n reclameblok 2 reclames van de zorgverzekeraars daar is wel geld voor.
 

Joost

Well-known member
Sterker nog marktwerking is totaal niet lucratief het sloopt juist de gezondheidszorg.
Ik zie net 1 ??n reclameblok 2 reclames van de zorgverzekeraars daar is wel geld voor.

Ik doel natuurlijk op de marktwerking in de zorg in de VS die er voor zorgt dat ze daar wel dit soort operaties kunnen doen.
 

leo1949

Well-known member
In de oude zorgsituatie kreeg je altijd een blanco cheque mee voor behandelingen in de VS?

Geen ziekenfonds zoals vroeger maar een Nationaal ZorgFonds dat ten dienste staat van de gehele bevolking en zorgverleners, en zonder commerci?le belangen.
Premiegeld gaat dan naar de zorg via ??n organisatie, en niet naar marketing, winstuitkeringen en de bureaucratie van -tig verzekeraars.
Zo kan je van het uitgespaarde geld in Europa zelf die technieken ontwikkelen en hoef je niet naar de VS.
Neuroblastoom waar dat jochie aan lijdt is geen zeldzame ziekte maar komt heel vaak voor.
Waarom gaan we er dan zelf niet iets aan doen desnoods samen met de VS dat is goedkoper dan elk afzonderlijk een wiel uitvinden.

Met het vet gedrukte is Max zijn vraag beantwoord
 

Pascallovic

Well-known member
Ja lachen he, jullie lijken het prima te vinden dat dat ventje dood gaat. Komen met niets in ieder geval.
Waar blijkt dat uit? Ik zie vooral dat men het een lastige discussie vindt. Zomaar dat kind laten sterven daar is niemand voor. Aan de andere kant kun je niet voor iedereen 2.3 miljoen uitgeven voor een behandeling die schijnbaar ook nog eens niet helemaal bewezen is. Iemand die denkt dat dit probleem zomaar even in een handomdraai op te lossen is. Ja, dat is lachwekkend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan