Lekker zo voor die vader. Door zo'n mank fossiel op de weg.
Sorry maar hier heb ik echt 0,0 respect voor. Ik zie ze vaak genoeg rijden met de neus zowat op het stuur en dan standaard 40 kilometer langzamer dan de toegestane snelheid. Kan gewoon niet.
Eens.
Die test als je 70 bent moet echt scherper. Vroeger was die vrij streng las ik net ergens, maar tegenwoordig is het ogen/oren en gezondheid meten en dat is het. Je hoeft geen klachten meer te melden als je op de herkeuring komt. Vroeger was je dat verplicht te doen. Ze zouden eigenlijk mensen ouder dan 70 moeten laten rijden in hun eigen auto en dan een 'examinator' mee. En die moet ook kunnen zeggen dat dingen niet meer veilig zijn. Las ook dat je alleen zelf kan zeggen dat je het niet meer veilig vindt om te rijden. Als man/vrouw/zoon/dochter kan je niet het rijbewijs van je man/vrouw/vader/moeder laten intrekken. En zelf doe je dat denk ik niet zo snel, je geeft toch een flink stuk vrijheid op.
Ik ben zelf van de week geschrokken. Mijn vader reed vroeger 60.000 km per jaar, en reed zeer veilig. Heeft iets van 2x een ongeluk gehad, waar het dan nog maar 1x zijn eigen schuld was. Van de week waren we op vakantie in Limburg en zat ik weer eens in de auto terwijl mijn vader reed, hij is inmiddels 65. Ik schrok verschrikkelijk... Reed veel te langzaam (50 waar je 80 mocht), en als je dat zei, zei hij: 'o ja'. Reed echt op de automatische piloot, en had dus meerdere malen compleet het bord gemist van een snelheidswijziging. En waar hij vroeger heel zeker was in het verkeer vond ik hem nu zo verschrikkelijk onzeker rijden. Op snelwegen viel het mee, daar reed hij gewoon keurig 120, en zat ook niet met neus op het stuur. Maar als je dit alles extrapoleert, dan is hij dus als ie 70 wordt een potentieel gevaar op de weg inderdaad.