Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

ALenstra

Well-known member
Kleding voor me zelf koop ik nooit online. Ook niet in Nederland maar in het buitenland tijdens vakanties. Met name in VS waar ik elk jaar kom.
 

zwammy

Well-known member
Gaastra heeft bijkans geen winkels meer, ze hebben nog eentje in Amsterdam maar die heeft alleen kleding, schoenen niet, je hebt winkels die soms nog wel 2 schappen Gaastra hebben maar daar is de keuze te beperkt.

Bij Gaastra en McGregor ben je steeds meer op online aangewezen.

Arnhem had bv Gaastra nog wel bij de Bijenkorf maar daar zit nu Primark in, en als wij iets vermijden dan is het wel Primark.

Je hebt een grote McGregor in Roermond, is niet zo ver van jou af toch?
 

De Wolf

Well-known member
Gaastra heeft bijkans geen winkels meer, ze hebben nog eentje in Amsterdam maar die heeft alleen kleding, schoenen niet, je hebt winkels die soms nog wel 2 schappen Gaastra hebben maar daar is de keuze te beperkt.

Bij Gaastra en McGregor ben je steeds meer op online aangewezen.

Arnhem had bv Gaastra nog wel bij de Bijenkorf maar daar zit nu Primark in, en als wij iets vermijden dan is het wel Primark.

Hier heb je nog heleboel winkels waar ze Gaastra verkopen. Maar ze komen dan oorspronkelijk ook uit Sneek en het is een merk voor de watersport.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Misschien over een tijdje weer wel. Dit is overigens de salepagina.

Ik heb gekeken op Brooks op de gehele pagina. Ik blijf sowieso wel gewoon mijn hardloopschoenen kopen in de hardloopwinkel. Niet iedere versie van het model is even goed. Verder ook nog even een check qua slijtage en of het nieuwe model ook goed past bij mijn loopstijl. Ik gun verder die man zijn omzet. Die man ken ik al nog ver voordat ik zelf ging hardlopen in 2005. Ik krijg ook standaard de korting die hij geeft aan leden van hardloop- of atletiekverenigingen die hij sponsort.
 
Laatst bewerkt:

Ska P 187

Well-known member
Zo zit ik ook in elkaar, alleen niet altijd.
Ik heb over het algemeen liever dat mijn geld naar een kleine middenstander gaat.
Met ketens als V&D heb ik dan weer niets.
 

Fabian

Active member
Schoenen bestel ik echt nooit online. Dat is zo maatgevoelig. Voor kleding ga ik overigens toch wel de stad in.

Alleen Nikes bestel ik op die manier, omdat ik daarvan precies de maat weet. Verder ga ik naar de winkel toe.

Ik heb overigens een collega waarvan ik heb vernomen dat hij bij de webshop van V&D een horloge van 400 euries heeft gekocht. Een dag later was het gekkenhuis en werd de webshop gesloten.

Nu heeft hij zijn geld uitgegeven en geen horloge... slim ook.
 
Laatst bewerkt:

leo1949

Well-known member
Zo zit ik ook in elkaar, alleen niet altijd.
Ik heb over het algemeen liever dat mijn geld naar een kleine middenstander gaat.
Met ketens als V&D heb ik dan weer niets.

Voor V&D is het gewoon afgelopen en uit dankzij KKR.
Het geld is eruit gehaald en belastingvrij naar de VS gebracht.
Het enigste wat je nog kan doen is La Place verzelfstandigen en laten doorstarten.
De rest van wat er overblijft van V&D kan misschien nog in een hoekje naast TNT-post in de Albert Hein.
 

Fabian

Active member
Voor V&D is het gewoon afgelopen en uit dankzij KKR.
Het geld is eruit gehaald en belastingvrij naar de VS gebracht.
Het enigste wat je nog kan doen is La Place verzelfstandigen en laten doorstarten.
De rest van wat er overblijft van V&D kan misschien nog in een hoekje naast TNT-post in de Albert Hein.

Er zijn verschillende partijen in de markt die een deel van de boedel over willen nemen. Dat is wat makkelijker na een uitgesproken faillissement. Nog alle kans op een doorstart (wel met minder vestigingen).

Hoezo is het dan afgelopen en uit?
 

leo1949

Well-known member
La Place heeft wel goede kansen in een doorstart die is KKR waarschijnlijk vergeten te verkopen.
En van het lijk wat KKR achtergelaten heeft kan je misschien nog een webwinkel maken met een afhaal depot in de AH zoals ik al eerder schreef.
Meer mogelijkheden zijn er niet. Het enigste wat V&D zelf nog heeft is de niet betaalde winkelvoorraad.
 

Fabian

Active member
La Place heeft wel goede kansen in een doorstart die is KKR waarschijnlijk vergeten te verkopen.
En van het lijk wat KKR achtergelaten heeft kan je misschien nog een webwinkel maken met een afhaal depot in de AH zoals ik al eerder schreef.
Meer mogelijkheden zijn er niet. Het enigste wat V&D zelf nog heeft is de niet betaalde winkelvoorraad.

Er kan een koper komen die de grotere vestigingen overneemt en de kleintjes sluit. Dat is althans de intentie m.b.t. dit faillissement.
Ze blijven ook niet voor niets open.
 

leo1949

Well-known member
Die vestigingen van V&D zijn niet van V&D.
Alle vestigingen zijn verkocht en worden terug gehuurd, ze hebben alleen nog maar handelsvoorraad.
Ik denk dat als je door gaat dat je dat met die kleintjes moet doen die kan je weer opbouwen naar de hedendaagse tijd.
De grote vestigingen staan op dure AA++ locaties waar een enorme huur word gevraagd en daar zijn ze nu op stukgelopen.
 

leo1949

Well-known member
Heb jij iets tegen KKR, leo?

Ja dat heb ik inderdaad en niet zo'n klein beetje ook.
Weet je nog niet zo lang geleden 29 april 2015 het artikel in het AD Private equity blaast aftocht bij afvalreus
Van Gansewinkel is toen nog maar net de dans ontsprongen want die was het zelfde lot beschoren.
Er moet met fikse belastingmaatregelen dit soort dingen een halt toegeroepen worden zodat het niet meer lonend is.
Ik vraag mij af waarom de VVD het steeds maar goed vind dat ons geld op deze manier belastingvrij naar de Bobo's in de VS mag gaan.
 
Laatst bewerkt:

Keyser S?ze

New member
De VVD heeft volgens mij nog steeds niet de absolute meerderheid in Nederland en dat hebben ze ook de afgelopen decennia niet gehad dus je kunt moeilijk deze partij alleen hier de schuld van geven.
 

leo1949

Well-known member
De VVD heeft volgens mij nog steeds niet de absolute meerderheid in Nederland en dat hebben ze ook de afgelopen decennia niet gehad dus je kunt moeilijk deze partij alleen hier de schuld van geven.
Het is inderdaad niet de VVD alleen maar ook van de rechts geworden PvdA die naar de pijpen van de VVD danst.
We hebben het afgelopen jaar diverse keren gezien hoe de VVD weggekomen is met al hun streken dus ze kunnen veel doen en laten.

Ik vraag mij af waarom de VVD het steeds maar goed vind dat ons geld op deze manier belastingvrij naar de Bobo's in de VS mag gaan.

Maar er is nog steeds geen antwoord waarom dit dan door de regering goed gevonden word.
Zelfs pensioenfonds APG werkte tot 2011 nog samen met KKR.
De rozenteler Afriflora is in 2015 overgenomen door KKR en er word door de regering nog steeds niets ondernomen om Nederlandse bedrijven te beschermen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan