Binnenlands nieuws

Max

Administrator
Forumleiding
Dit soort cultuurclashes bestaan en blijf je houden. Ik kan mij voorstellen dat een groep hockeymeiden bij een hospiteeravond niet de vrome moslima of christen eruit pikken. Op het werk zie je soms ook wel een soort van indirecte uitsluiting. Borrels en feestjes van het werk draaien deels om drank en dat schrikt een bepaald deel dan af om te participeren. Anderzijds sluit men zichzelf ook buiten door alleen met andere Moslima’s te gaan lunchen in plaats van met de rest van het team. Op het HBO was ik er na een paar weken ook wel klaarmee dat je een praatje maakt en dat men vervolgens een andere Marokkaanse Nederlander van de studie treft en men van taal switcht. Op die manier raak je ook steeds minder met elkaar in gesprek.

De vraag is wat nou precies inclusiever moet worden of waar men zelf gewoon meer moet participeren. Over het algemeen past iedereen zich in zekere zin aan aan de omgeving buitenshuis. Op de Universiteit zag ik dat overigens ook veel meer mengen.
 

Jef400

Well-known member
Het verschilt ook per opleiding en per instelling inderdaad. Mijn ervaring is dat het een verhaal van geven en van nemen is. De mensen zoeken wel hun huisgenoten uit, waar ze een hele lange tijd mee op zitten gescheept. In dat huis heerst een bepaalde cultuur en daar horen gebruiken bij. Het moet niet zo zijn dat die gebruiken maar om moeten worden gegooid omdat iemand van een andere religieuze achtergrond ergens komt wonen en dat dat regels meebrengt omdat iemand dan niet meer volgens zijn/haar religie kan leven. Dat wordt vaak vergeten door de mensen die overal maar 'discriminatie' roepen. In een moskee hoef je ook geen varkensschnitzel te gaan eten..
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zeker, zeer serieus. Alleen is niet duidelijk wat precies de rol van Jumbo/Van Eerd is. Daarnaast is de inval van de FIOD altijd groot nieuws en is de verdere afloop vaak vrij geruisloos.
 

erka

Well-known member
Mooie woordspeling gelezen zojuist: Pechtold wordt genoemd als opvolger van Benschop op Schiphol: Kaagbaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Mooie woordspeling gelezen zojuist: Pechtold wordt genoemd als opvolger van Benschop op Schiphol: Kaagbaan.
Inderdaad...

Maar even los daarvan. Pechtold verkloot het helemaal bij het CBR. Normale mensen zouden dan nooit meer aan eenzelfde baan komen, maar voor oud-politici van VVD/PvdA/CDA/D66 staat er altijd weer een nieuwe baan klaar. Maar gelukkig is er geen baantjeskartel...
 

Maasveld

Well-known member
Inderdaad...

Maar even los daarvan. Pechtold verkloot het helemaal bij het CBR. Normale mensen zouden dan nooit meer aan eenzelfde baan komen, maar voor oud-politici van VVD/PvdA/CDA/D66 staat er altijd weer een nieuwe baan klaar. Maar gelukkig is er geen baantjeskartel...
Frank de Boer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

erka

Well-known member
Toch mooi dat na een paar jaar overlast in Ter Apel ook de gemeente Utrecht door heeft dat veiligelanders doorgaans gespuis is. Nu kan er vast wel van alles.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
De opvang in Utrecht zal wel gesloten worden en verplaatst naar de provincie. Hebben al die GL en D66 stemmers er ook geen last meer van… ;)
 

Max

Administrator
Forumleiding
De opvang in Utrecht zal wel gesloten worden en verplaatst naar de provincie. Hebben al die GL en D66 stemmers er ook geen last meer van… ;)

Hup naar Meppel!

Je zou zeggen dat het gespuis niet opvalt in Overvecht of Kanaleneiland.
 

zwammy

Well-known member
Alsof er in Utrecht al geen last is van de ouders en broers van de veilig landigers. In ieder geval hebben de pinautomaten daar al jarenlang last van.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Alsof er in Utrecht al geen last is van de ouders en broers van de veilig landigers. In ieder geval hebben de pinautomaten daar al jarenlang last van.

Daar is een grootstedelijke oplossing voor door alle pinautomaten te verwijderen. Binnen 500 meter had je toen ik hier kwam wonen ik denk iets van vier tot zes pinautomaten. Dat zijn er nu nul. De dichtstbijzijnde is nu 650 meter en als je dan eens cashgeld nodig hebt heeft die storing en mag je de andere kant op lopen en zit je dus aan ruim het dubbele aan gelopen meters. Je kan dus beter de fiets pakken met de zoektocht naar een pinautomaat die het ook doet.
 
Bovenaan