Binnenlands nieuws

gevegt

Well-known member
Na zijn idiote uitspraken wil Jack van Gelderen even niet meer op tv.
Dat dat even een jaar of 30 mag duren.
 

Max

Administrator
Forumleiding

Wordt leuk in Amsterdam zo.. :) De Ring gaat nog meer overbelast worden.

Hoezo? Welke dwars door routes zijn per se sneller dan de Ring. M.a.w. welke route pakt men nu i.p.v. de Ring. Je kunt de Ring aardig afsteken via de Hoofdweg en de Amstelveenseweg, maar dan ben je echt niet sneller dan via de A10. Je hebt slechts een enkele doorgaansroute die echt doorrijdt, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het meeste redelijk bestemmingsverkeer is. Waar je echt volkomen stupide mensen tussen hebt zitten. Wandel maar eens zaterdagmiddag over Damrak en Rokin richting Muntplein. Dan maak je kennis met de Bijenkorf file. Die staat echt zo goed als stil, geen beweging in te krijgen. Alleen is OV ook gewoon vaak waardeloos. Sinds de Noord-Zuidlijn hebben ze een hoop verbindingen geschapt. Zeker binnen Amsterdam OV pakken is daardoor omslachtig en tijdrovend. Vanuit elders met OV naar een bestemming in Amsterdam valt nog mee. Zijn wel bestemmingen waar ik mijn vrouw maar even een lift geeft, omdat het met OV echt slecht te doen is. Die is straks vanuit Hoorn nauwelijks langer onderweg met OV dan vanuit ons huis.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

De Wolf

Well-known member
Ik rij bijna nooit over de ring. Vroeger wel eens door de Coentunnel en A5 naar Den Haag maar nu de Afsluitdijk onbetrouwbaar is ga ik via Lelystad en door de tunnel onder Zuidoost.
Amsterdam zelf kom ik nooit. Weet niet wat daar moet en heb een hekel aan toeristen.
 

Joost

Well-known member
Vanaf zaterdag zit er ook statiegeld op blikjes.

Zouden we die maatregel over 5 jaar ook evalueren en eventueel weer afschaffen als het geen enkel effect heeft gehad?
 
Bovenaan