Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
Dat er iets minder hysterisch gereageerd zou worden.
Eens, maar je weet toch hoe dat tegenwoordig gaat? Ik snap de verbazing van haar gewoon niet, je wist dat dit ging gebeuren, en zeker als het mensen van het 'instituut' Studio Sport betreft.
 

JMD

Well-known member

Ik wist al van het verschil tussen Turkse en Marokkaanse moslims inzake het vaststellen van datum Suikerfeest. Maar wat ik wel apart vind is dat als er bewolking is er gewoon geen Suikerfeest is... Het zal 3 dagen op rij bewolkt zijn...
 

gevegt

Well-known member

Ik wist al van het verschil tussen Turkse en Marokkaanse moslims inzake het vaststellen van datum Suikerfeest. Maar wat ik wel apart vind is dat als er bewolking is er gewoon geen Suikerfeest is... Het zal 3 dagen op rij bewolkt zijn...
In S-A?
 

De Wolf

Well-known member
Ik heb wel eens gevraagd hoe moslims vasten op spitsbergen. Komende jaren zal het wel makkelijker worden maar lijkt mij onmogelijk in de zomer.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik heb wel eens gevraagd hoe moslims vasten op spitsbergen. Komende jaren zal het wel makkelijker worden maar lijkt mij onmogelijk in de zomer.
Volgens mij volgen ze bij hoge breedtegraden Mekka qua zonsopkomst/ondergang. Maar dat zou dan weer lastig zijn als je moslim bent en in Noord Canada woont, dan is dat bijna 12 uur eerder/later dan Mekka.
 

erka

Well-known member
Verder is het zo dat het nooit langer dan een dag later wordt, dus als het vandaag geen einde ramadan is doordat de maan niet zichtbaar is, is het dat morgen sowieso.
 

JMD

Well-known member
Verder is het zo dat het nooit langer dan een dag later wordt, dus als het vandaag geen einde ramadan is doordat de maan niet zichtbaar is, is het dat morgen sowieso.
Dat weet ik. Maar in het artikel staat ook dat als de maan achter de wolken zit men gewoon niks zeker weet en dan nog weer een dag wacht. Dus stel (en ja, het is SA, dus de kans is klein) dat dat 3 dagen op rij is dan zou het Suikerfeest 3 dagen moeten wachten.
 

erka

Well-known member
Dat weet ik. Maar in het artikel staat ook dat als de maan achter de wolken zit men gewoon niks zeker weet en dan nog weer een dag wacht. Dus stel (en ja, het is SA, dus de kans is klein) dat dat 3 dagen op rij is dan zou het Suikerfeest 3 dagen moeten wachten.

Dat is dus niet zo. Als het morgen ook bewolkt is, dan is het desondanks wel afgelopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Inez Weski (die advocaat) is opgepakt. Zou doorgeefluik zijn richting Taghi.

Ergens verbaast mij dit echt helemaal niks.
 

Joost

Well-known member
Inez Weski (die advocaat) is opgepakt. Zou doorgeefluik zijn richting Taghi.

Ergens verbaast mij dit echt helemaal niks.
Voordat Youusef Taghi in beeld kwam had het OM Weski ook al op de korrel dus nee, het is geen grote verrassing.
 

JMD

Well-known member
Station Groningen is ontruimd vanwege
een man die in een bouwkraan bij het
station is geklommen.Het treinverkeer
van en naar Groningen ligt daarom stil.
Waarom de man naar de cabine van de
kraanmachinist is geklommen is volgens
RTV Noord onbekend.De politie probeert
hem naar beneden te krijgen. (Bron: TT)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Heeft het één met het ander te maken?


 
Bovenaan