Bedankt voor de toelichting 👍
Toch wel heel apart hoe dat dan schijnbaar moet werken inderdaad. Je zou zeggen dat je zoveel mogelijk mensen in trap 5 of 6 moet krijgen. Wanneer je mensen van 1 naar 2 weet te krijgen, hebben ze vaak ook vertrouwen in jou als hulpverlener en zou het niet meer dan logisch zijn dat jij (als organisatie zijnde) die volgende trappen met een cliënt ook gaat bedwingen. Of ben ik dan heel kort door de bocht?
Graag gedaan! Bedankt voor de belangstelling. Dat waardeer ik zeer.
Ja wat ik er nog niet bij verteld heb, is dat wij ook veel hebben geïnvesteerd in voorlichting bij de gemeente. Collega's van mij schoven daar om de paar weken aan bij overleg. En we hebben regelmatig presentaties gegeven. Uiteraard namen we altijd deelnemers mee, die vanuit hun eigen ervaring konden vertellen.
Er waren inderdaad wel mensen bij wie een zorgtraject een noodzakelijke vervolgstap is. En inderdaad, als jij de hulpverlener bent die het open breekt, dan brengt dat ook een verantwoordelijkheid mee om te zorgen dat die mensen goed terecht komen. Bij een aantal heb ik op persoonlijke titel een nazorgtraject verzorgd. Maar bij de meesten heb ik er zorg voor gedragen dat ze bij een hulpverlener terecht kwamen die ik vertrouw. Zowel binnen mijn eigen organisatie als ook daar buiten. Voordeel van een groot netwerk.