Als het lukt dan gaat er een lange tijd overheen. Daar kunnen de werkgevers niet op wachten, ze willen personeel dat direct inzetbaar is.In hoeverre is het gelukt om bovenstaanden en anderen weer de arbeidsmarkt op te krijgen?
Ik wou dat ik het kon. Echt, dat ik voor mijn kinderen iets leuks kon halen bijv. Of een rijbewijs halen.Je eigen broek op houden en je een waardevol lid van de samenleving voelen dat is goed voor je zelfvertrouwen. Het draait niet alleen om het geld.
Die ramen staan continu bij mij open... Altijd al gedaan.Zelfs de leraren krijgen een CO2 meter in hun lokaal.
Dan weten ze wanneer ze een raampje moeten openzetten. Tenminste wanneer je als leraar snapt wat die getallen betekenen.
Goed bezig (geweest)! Lijkt me ook wel mooi om het resultaat van je werk op zulke wijze te kunnen zien. Zijn ze nadat ze bij jullie zijn geweest wel opgepakt door andere coaches om uitendelijk in trap 5 of 6 te komen?Dat was heel wisselend. Eigenlijk was dat ook onze opdracht niet. Onze opdracht was om onze deelnemers tenminste één stap te laten klimmen op de participatieladder (zie plaatje hieronder). Ik heb heel veel intakegesprekken gevoerd en tijdens die gesprekken bepaalde ik samen met de deelnemer waar de leerdoelen liggen, op basis van de huidige situatie. En die koppelde ik dan naderhand aan waar iemand zich op de participatieladder bevond. Ons volledige traject was vier trainingen, met elk zes bijeenkomsten. Maar het verschilde ook per deelnemer hoeveel trainingen iemand bij ons volgde. Je kunt je voorstellen dat je in 24 sessies over het algemeen meer bereikt met iemand dan in 6 sessies. Uiteindelijk durf ik wel te zeggen dat we bij het gros van de deelnemers resultaten hebben bereikt. Maar dat varieerde per deelnemer van contactherstel met anderen, van de bank af komen, vrijwilligerswerk gaan doen en inderdaad ook veel mensen die uiteindelijk een opleiding of betaald werk zijn gaan doen. Maar we hebben ook mensen kunnen bewegen om in therapie te gaan, bijvoorbeeld. Terwijl ze dat al jaren uit de weg gingen.
Dankje! Was inderdaad heel mooi om een paar jaar te mogen doen. Een aantal van de deelnemers kom ik later nog weleens tegen. Zijn mooie momenten. Er zijn er zelfs diversen uiteindelijk bij ons in dienst gekomen, dus die zijn nu mijn collega. Dat is helemaal leuk.Goed bezig (geweest)! Lijkt me ook wel mooi om het resultaat van je werk op zulke wijze te kunnen zien. Zijn ze nadat ze bij jullie zijn geweest wel opgepakt door andere coaches om uitendelijk in trap 5 of 6 te komen?
Ik weet dat ik (soms) een domme boer ben en lomp uit de hoek kom.Ik wou dat ik het kon. Echt, dat ik voor mijn kinderen iets leuks kon halen bijv. Of een rijbewijs halen.
Dit wisten ze voor de verkiezingen al. Je ziet het nu ook met de windmolen discussie's in de diverse gemeenteraden. Partijen die in de raad zitten en voor de windmolens hebben gestemd zeggen nu in hun praatjes dat ze tegen zijn.Nogal wiedes, de VVD is gelukkig geen alleenheerser maar zal ook compromissen hebben moeten sluiten in dit regeerakkoord. Vind het niet heel opzienbarend.
Dat is niet anders bij regeringspartijen. Een oppositiepartij kan het nog wel roepen want die hoeven toch geen verantwoording af te leggen.Even los van de compromissen (die er natuurlijk moeten zijn), maar dit doet de VVD voor elke landelijke verkiezing. Grote praatjes om de PVV wind uit de zeilen te nemen en na de verkiezingen zijn ze die belofte als eerste vergeten.
En ik maar denken dat Rutte een dictator is.Nogal wiedes, de VVD is gelukkig geen alleenheerser maar zal ook compromissen hebben moeten sluiten in dit regeerakkoord. Vind het niet heel opzienbarend.
Bedankt voor de toelichting 👍Dankje! Was inderdaad heel mooi om een paar jaar te mogen doen. Een aantal van de deelnemers kom ik later nog weleens tegen. Zijn mooie momenten. Er zijn er zelfs diversen uiteindelijk bij ons in dienst gekomen, dus die zijn nu mijn collega. Dat is helemaal leuk.
Hoe het vervolg in algemene zin is gegaan, dat weet ik niet precies. Er was een paar jaar terug wel een nieuwe aanbesteding vanuit de gemeente Rotterdam om verder te gaan met dit traject en daar hebben wij toen ook een plan bijgevoegd om onze afdeling Werkt erbij te betrekken, om deelnemers vanuit deze basistrainingen een traject naar werk met ondersteuning te kunnen bieden. Maar die aanbesteding wonnen we helaas niet. Dat was één van die momenten dat ik het verrotte van het systeem ondervond. In plaats van de kijken naar resultaten uit het verleden, gaat de gemeente geheel blanco zo'n nieuw aanbestedingstraject in. Ze stellen een hele lijst met criteria op en daar kan iedereen dan een plan op indienen. Wij zijn een grote organisatie, met alle beperkingen van dien, dus konden geen luchtkastelen beloven. De aanbesteding ging uiteindelijk naar een veel kleinere aanbieder, die van A tot Z beloofde om aan alle criteria te voldoen. Of ze dat uiteindelijk gelukt is, geen idee. Ben me daarna met andere dingen bezig gaan houden.
Diverse van onze deelnemers hebben hun ervaringen gedeeld, maar kan die artikelen helaas niet meer vinden. Vond alleen deze, wat op zich wel een mooi verhaal is. Maar er staat niet echt in wat ze na ons traject heeft gedaan. Desalniettemin geeft het wel een mooi beeld vanuit het perspectief van een deelnemer: https://www.werkcafe.nl/mijn-ervaring-de-mentale-trainingen-van-pameijer/
Vanwaar deze belangstelling?Bedankt voor de toelichting 👍
Toch wel heel apart hoe dat dan schijnbaar moet werken inderdaad. Je zou zeggen dat je zoveel mogelijk mensen in trap 5 of 6 moet krijgen. Wanneer je mensen van 1 naar 2 weet te krijgen, hebben ze vaak ook vertrouwen in jou als hulpverlener en zou het niet meer dan logisch zijn dat jij (als organisatie zijnde) die volgende trappen met een cliënt ook gaat bedwingen. Of ben ik dan heel kort door de bocht?