Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
Hudson's Bay gaat eind dit jaar al zijn vestigingen in Nederland sluiten. Hiermee heeft de opvolger van V&D het slechts twee jaar volgehouden. Ruim 1400 mensen verliezen hun baan.

De enige reden dat ik nog wel eens in Hudson's Bay kwam was omdat dat in Haarlem in een ontzettend mooi pand zit (voormalig V&D dus), en ik in dat pand al kom sinds ik klein ben, en het dus jeugdsentiment is. :p
O ja, en ze hebben op de 7e verdieping een restaurant met dakterras, waar je een prachtig uitzicht hebt over de mooiste stad van Nederland, en tevens de duinen, Hoogovens, Amsterdam en andere zaken kunt zien liggen.
 

Mario

Well-known member
Hudson's Bay gaat eind dit jaar al zijn vestigingen in Nederland sluiten. Hiermee heeft de opvolger van V&D het slechts twee jaar volgehouden. Ruim 1400 mensen verliezen hun baan.

Waarschijnlijk om dezelfde reden dat V&D failliet is gegaan? Ik ben er nog nooit geweest, en dat zal dus ook zo blijven. Wel lullig voor die mensen die hun baan kwijt raken natuurlijk. Zit daar ook nog oud V&D personeel tussen?


Zijn er nog mensen naar het democratiefestival geweest? :p
Was op zoek naar een rustig plekje en plotseling had ik een heel festivalterrein voor mijzelf. Heerlijk.:heinz:


Waren er nog atleten of acteurs aanwezig die drugs aan het verhandelen waren?
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Waren er nog atleten of acteurs aanwezig die drugs aan het verhandelen waren?

Volgens De Gelderlander vooral scholieren die er verplicht van school heen moesten en ambtenaren die er gratis naartoe konden.

Laten we kort zijn: het is niet echt een succes geworden...

(Al vind ik eerlijk gezegd ook dat er niet zo moeilijk gedaan moet worden over de kosten van 1 miljoen euro, dat is 7 cent per Nederlander, waar hebben we het in hemelsnaam over. Je mag het een flop noemen, dat is het ook, maar om de kosten erbij te halen is onzin)
 

Pascallovic

Well-known member
(Al vind ik eerlijk gezegd ook dat er niet zo moeilijk gedaan moet worden over de kosten van 1 miljoen euro, dat is 7 cent per Nederlander, waar hebben we het in hemelsnaam over. Je mag het een flop noemen, dat is het ook, maar om de kosten erbij te halen is onzin)
Het is maar net welk getal je neemt natuurlijk. Ik vind het terecht dat men over de kosten begint als de overheid een 'gratis' nepfeest organiseert wat per deelnemer tussen de 110 en 150 euro kost. Een feest waar niemand in is ge?nteresseerd en waar om een totale flop te voorkomen ambtenaren onder werktijd naar toe worden gestuurd om het aantal aanwezigen op te krikken. Die mensen worden betaald om daar te zijn en die kosten zijn nog niet eens meegerekend. Scholieren die er verplicht naartoe moeten. Er liepen dus op zijn hoogst een paar 100 man rond die uit zichzelf geinteresseerd waren. Nou voor die paar 100 man vind ik 1 miljoen een belachelijke investering.

Laat men met dit soort bijeenkomsten gewoon eerlijk zijn dat ze een feest organiseren voor hun incestkliek van lobbyisten, ambtenaren, politici, bestuurders en hoger opgeleiden. Maar verkoop het niet als democratiefestival voor de alle burgers, want anders had je wel een voor hun aansprekend programma neergezet en dat naar buiten uit te dragen. Nee, nu heeft men vooral gekoketteerd met Maarten van Rossum, Annemarie van Gaal, Ozcan Akyol en Danny Vera. Daar ga je weinig mensen mee trekken.
 

JMD

Well-known member
Het Amsterdam Museum doet de term
'Gouden Eeuw' met onmiddellijke ingang
in de ban.Op zijn website schrijft het
museum dat de stap een mogelijkheid is
om andere perspectieven op die tijd
mogelijk te maken.

Nederland was in de 17e eeuw een
wereldmacht,zowel economisch als
militair.Vandaar de aanduiding 'Gouden
Eeuw'.Maar volgens conservator Tom van
der Molen "negeert de term negatieve
kanten als armoede,oorlog,dwangarbeid
en mensenhandel".

In de permanente tentoonstelling over
Hollanders in de 17e eeuw is voortaan
de term 'Gouden Eeuw' taboe.
(Bron: TT)

Newspeak in optima forma...
 

Pascallovic

Well-known member
Zo kunnen we alles wel een andere naam gaan geven, want uiteindelijk kun je toch niet alle goede en slechte zaken in slechts enkele woorden omvatten.
 
Bovenaan