Binnenlands nieuws

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik krijg uit wat ik gelezen heb het idee dat vader dacht dat hij foto's van zijn dochter maakte terwijl de dove man een appje stuurde naar iemand waar hij motorracen zou gaan kijken maar die nog niet thuis was. Vader heeft de man aangesproken, die schrok en wilde wegfietsen, maar werd tegen gehouden, worsteling, beide tegen de vlakte en vader kreeg assistentie van buurtbewoners. Ik vrees dat die iets te hardhandig zijn geweest bij het vasthouden van de man. Wat meespeelt is dat vorig jaar in dezelfde speeltuin een geestelijk beperkte man kinderen uitnodigde om bij hem wat te gaan drinken. Politie heeft toen geadviseerd om bij verdachte omstandigheden gelijk de politie te bellen. En een dove man klinkt een beetje als een geestelijk gehandicapte, 1+1=2, dus dachten ze waarschijnlijk dat het de pervert van een jaar daarvoor was. Man was groot van postuur, dus zijn ze er met zijn allen opgedoken. Uit alle verhalen bij elkaar die ik lees maak ik op dat de kans groot is dat de omgekomen man 0,0 kwaad in de zin had.

Als dit allemaal klopt dan is het wel echt zeer triest voor alle betrokkenen.
 

Abubakari

Well-known member
Ja, beeld wat door iedereen geschetst wordt is dat van een ontzettend lieve goeiige man, nu weet je nooit wat iemand voor geheim leven heeft, maar ik denk na alles wat ik er over gelezen heb eerder dat het een onschuldige man is geweest die geen kwaad in de zin had. Zaterdag werden de vijf nog geprezen, zondag was de tendens al dat de overleden man waarschijnlijk op de verkeerde tijd op de verkeerde plek was. Er wijst tussen de zinnen doorlezend wel erg veel op dat er een onschuldige man gestorven is.
 

JMD

Well-known member
Ik krijg uit wat ik gelezen heb het idee dat vader dacht dat hij foto's van zijn dochter maakte terwijl de dove man een appje stuurde naar iemand waar hij motorracen zou gaan kijken maar die nog niet thuis was. Vader heeft de man aangesproken, die schrok en wilde wegfietsen, maar werd tegen gehouden, worsteling, beide tegen de vlakte en vader kreeg assistentie van buurtbewoners. Ik vrees dat die iets te hardhandig zijn geweest bij het vasthouden van de man. Wat meespeelt is dat vorig jaar in dezelfde speeltuin een geestelijk beperkte man kinderen uitnodigde om bij hem wat te gaan drinken. Politie heeft toen geadviseerd om bij verdachte omstandigheden gelijk de politie te bellen. En een dove man klinkt een beetje als een geestelijk gehandicapte, 1+1=2, dus dachten ze waarschijnlijk dat het de pervert van een jaar daarvoor was. Man was groot van postuur, dus zijn ze er met zijn allen opgedoken. Uit alle verhalen bij elkaar die ik lees maak ik op dat de kans groot is dat de omgekomen man 0,0 kwaad in de zin had.
Als dit idd zo blijkt te zijn als je schetst dan is dit idd vooral een heel vervelende samenloop van omstandigheden, en gaan de 'daders' (die dan in dat geval te goeder trouw handelden, alleen te overdreven reageerden door er met zijn 5-en op te gaan liggen) misschien dan geen straf krijgen, maar die zullen dit dan levenslang met zich meedragen. Poe, dat wordt een hel, hoe ga je daar mee om...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja, beeld wat door iedereen geschetst wordt is dat van een ontzettend lieve goeiige man, nu weet je nooit wat iemand voor geheim leven heeft, maar ik denk na alles wat ik er over gelezen heb eerder dat het een onschuldige man is geweest die geen kwaad in de zin had. Zaterdag werden de vijf nog geprezen, zondag was de tendens al dat de overleden man waarschijnlijk op de verkeerde tijd op de verkeerde plek was. Er wijst tussen de zinnen doorlezend wel erg veel op dat er een onschuldige man gestorven is.

Vreselijk... Maar als het waar is wat jij zegt dat een jaar geleden een geestelijk beperkte man precies daar kinderen benaderde, dan is het ook wel logisch dat die vader op z'n hoede is. En dan is het precies een dove man, waar dus erg lastig mee te communiceren is. Arme mensen...
 

Eef de Kip

Well-known member
Als dit allemaal klopt dan is het wel echt zeer triest voor alle betrokkenen.

Triest? Voor 5 man die naar alle waarschijnlijkheid de dood van een onschuldige op hun geweten hebben? Lijkt me wat mild. Hier mag je wat mij betreft net zo keihard tegen optreden als tegen iemand die daadwerkelijk zedendelinquent is.
 

Eef de Kip

Well-known member
Overigens ben ik nog wel benieuwd wat de precieze doodsoorzaak is maar ik geloof niet dat hij is overleden omdat ze gevraagd hebben of hij wilde wachten op de politie.
 

Pascallovic

Well-known member
Overigens ben ik nog wel benieuwd wat de precieze doodsoorzaak is maar ik geloof niet dat hij is overleden omdat ze gevraagd hebben of hij wilde wachten op de politie.
Aan de andere kant zal de politie deze heren niet zomaar vrijlaten als ze excessieve verwondingen op de man gevonden hadden. Het zal wel een combinatie van verschillende factoren geweest zijn, waarin de 5 mannen ook hun aandeel hadden.
 

JMD

Well-known member
Overigens ben ik nog wel benieuwd wat de precieze doodsoorzaak is maar ik geloof niet dat hij is overleden omdat ze gevraagd hebben of hij wilde wachten op de politie.
Ik ook ja, en daar zit wat mij betreft dan ook wel een verschil in hoe er berecht moet worden. Het is 'dood door schuld', maar of dat is door mishandeling of doordat ze 'op hem zijn gaan zitten' en ze niet door hadden dat hij stikte is wel een groot verschil
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Politie vindt voldoende aanwijzingen voor zedenmisdrijf in speeltuin Assen

De politie heeft voldoende aanwijzingen om te spreken van een zedenmisdrijf in een speeltuin in Assen waar zaterdag een 32-jarige man bij betrokken was.

De inmiddels overleden man was volgens de politie betrokken bij een zedendelict met een vierjarig meisje. Toen de vader van het meisje hem wilde aanspreken, probeerde de man weg te fietsen. Zowel de vader als de 32-jarige man viel, waarna de verdachte door vier omstanders in bedwang werd gehouden.

Toen de politie was gearriveerd, bleek de man te zijn overleden. Op basis van de eerste bevindingen van de sectie op het lichaam is geen directe doodsoorzaak vast te stellen, meldt het Openbaar Ministerie (OM) dinsdag.

Het OM laat weten dat er verder nog geen details bekend zijn en dat het onderzoek nog enige tijd zal duren. Als deze onderzoeksresultaten bekend zijn, zal justitie beslissen of de vijf mannen vervolgd zullen worden. Zij blijven tot die tijd nog verdacht van betrokkenheid bij de dood van de man.

In verband met de privacy van de verdachten en de nabestaanden van de overleden man doet het OM verder geen mededelingen over de zaak.

---------------------------

En zo is het weer allemaal anders...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlands nieuws

Maar dat zeden deel blijft nog onduidelijk. Als iemand echt iets met je vierjarig dochtertje doet, dan kan ik mij voorstellen dan je dan helemaal Jozsef gaat. Aanspreken zie ik dan niet echt voor mij. Het blijft een opmerkelijke zaak. De politie stelt dit echter.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik luistee net de column van Van Roosmalen, maar ik begrijp dat Van Vollenhoven dit een mooi voorbeeld van een burgerarrest noemt. Als je deze uitspraak ergens ziet staan zou je er eerder Fred Teeven opplakken.
 

Pascallovic

Well-known member
Van een intelligent persoon als van Vollenhoven had ik toch wel iets zinnigere teksten verwacht. Juist gezien zijn rol in de OVV zou hij toch moeten weten dat een dergelijke conclusie zeer voorbarig is met de informatie die tot nog toe bekend is. Als het echt zo'n mooi voorbeeld was, dan was ie levend aan de politie overgedragen of ze hadden tenminste zijn fysieke toestand in de gaten gehouden. Ik kom voorlopig alleen maar tot verliezers in deze zaak, dat lijkt mij geen gewenst voorbeeld van burgerarrest.
 

Eef de Kip

Well-known member
Oh ik sta er sinds ik vader ben ook wel iets extremer tegenover maar ik heb toch nog steeds liever dat we dit aan ons rechtssysteem overlaten.
 

delmaestro

Well-known member
Oh ik sta er sinds ik vader ben ook wel iets extremer tegenover maar ik heb toch nog steeds liever dat we dit aan ons rechtssysteem overlaten.

Klopt. Een zedenzaak is een vette rode lap bij mij. En natuurlijk dient het rechtssysteem dit op te lossen, want als mensen als ik er over beslissen loopt het uit de hand...
 
Bovenaan