Binnenlands nieuws

Mario

Well-known member
Tsja dat krijg je met een burgermeester die een wapenhandelaar als partner heeft en een zoon die roofovervallen pleegt …
 

JMD

Well-known member
Wiskunde klopt natuurlijk niet omdat dat feiten aan het licht brengt. Dat is eng, want die kan je niet naar je eigen waarheid toebuigen.
 

zwammy

Well-known member
Na het verwijderen van de IAmsterdam-letters, het snoeien van de bosjes om verkrachtingen tegen te gaan en de eiwit-transitie dus nu de dekolonisatie van wiskunde. Blij dat men in Amsterdam de prioriteiten heel duidelijk stelt.
 

JMD

Well-known member
Na het verwijderen van de IAmsterdam-letters, het snoeien van de bosjes om verkrachtingen tegen te gaan en de eiwit-transitie dus nu de dekolonisatie van wiskunde. Blij dat men in Amsterdam de prioriteiten heel duidelijk stelt.
Vanochtend weer een kogel door de ruit bij een huisartsenpraktijk in Amsterdam Noord...

Wat is eiwit-transitie???

@SanMark: oke, die wordt dus beveiligd door de politie/leger?
 

SanMark.

Well-known member
Speciale eenheid is dat . Die onderbezet is en steeds meer werk erbij krijgt.
Een soort swat als het van de politie is.

Leger, kmar en marine heeft ook zulke eenheden.
 

Atreides

Well-known member
Krijgen we nu ook een vrouwen quotum bij de vuilnisdienst en andere vuile en/of gevaarlijke laagbetaalde baantjes?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kijk naar de verhoudingen van mensen die de tijd en energie in hun carri?re stoppen. In begin loopt het allemaal redelijk gelijk op, maar op een bepaald moment kiest men ervoor om deeltijd te gaan werken en hun aandacht te verdelen. Dat heeft gevolgen voor de kansen om door te stoten. Over het algemeen zie ik de vrouwen die zich wel in dezelfde mate focussen op hun carri?re opstormen. Als de verhouding van die mensen 8 op 2 is of 9 op 1, dan is het niet gek of oneerlijk dat dit ook bovenin resulteert in een verhouding 8 op 2 of 9 op 1. 50/50 is erg ongezond.

Wat betreft migratie achtergrond zie je overigens bij overheidsinstellingen verhoudingen ontstaan die ook niet de maatschappij reflecteren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zie net de beelden van de motie van Simons, was wel benieuwd wat ze als voorbeelden gaf van dat wiskunde gekoloniseerd is, maar ze geeft niet eens uitleg van haar beschuldiging. Wel wijst ze naar curriculum.nu, die hebben nu al idiote voorstellen gegeven, dus daar past dat verzoek van Simons wel bij.

Op GeenStijl linkt iemand naar dit verhaal: http://m.starnieuws.com/index.php/welcome/index/nieuwsitem/27383

Is iig een onderbouwing. Wat we met die flauwekul moeten mag Sylvana Simons mij als burger van Amsterdam best uitleggen.
 

Atreides

Well-known member
Grappig dat een periode die zo ontzettend kort heeft geduurd (de kolonisatie) zo'n ontzettend grote rol speelt in het hoofdje van mevrouw Simons. Een periode die ook nog eens voor veel vooruitgang heeft gezorgd (denk alleen al aan het voedsel dat we vandaag eten en hoeveel daarvan uit Latijns Amerika komt).

Ik ben trouwens heel benieuwd hoe een wetenschap die op het oog nogal veel invloeden heeft gehad uit het Midden-Oosten, de Arabische wereld, het Indische subcontinent maar ook China 'gedekoloniseerd' k?n worden.
 

JMD

Well-known member
Op GeenStijl linkt iemand naar dit verhaal: http://m.starnieuws.com/index.php/welcome/index/nieuwsitem/27383

Is iig een onderbouwing. Wat we met die flauwekul moeten mag Sylvana Simons mij als burger van Amsterdam best uitleggen.

Dank. Mijn hemel wat een bullshit. Dat geneuzel over wortel 2, kom op zeg: elke student wiskunde aan een Universiteit kent die truc ook, en ja, die is al oud inderdaad. Maar wordt dat verzwegen, nee... In menig wiskundeboek staat steeds geschreven waar de bakermat ligt van de wiskunde. Griekenland, Arabi? en India. In de moderne tijd is het meer richting West Europa opgeschoven.
 
Bovenaan