Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
Ik kwam via twitter op deze link: https://www.youtube.com/watch?v=C9SiRNibD14&feature=youtu.be

Dit is toch doodeng... Wetenschap moet verdwijnen... Voor deze mensen snap ik dat wel, omdat de wetenschap hen dingen vertelt die waar zijn en die zij dan toch willen veranderen. In sociale wetenschappen kan je over stellingen discussi?ren, in de exacte wetenschap liggen de stellingen vast... Tsja, waar moet je dan naartoe met je geneuzel.
 

Miramar

Well-known member
4 mannetjes tussen de 12 en 15 zitten vast ivm de dood van een 71 jarige meneer.

Van mij mogen ze de gaskamer in.
 

Max

Administrator
Forumleiding
4 mannetjes tussen de 12 en 15 zitten vast ivm de dood van een 71 jarige meneer.

Van mij mogen ze de gaskamer in.

We moeten van het gas af hoor ik steeds. In de middeleeuwen hadden ze toch ook oplossingen zonder gas?
 

Batigoal

Well-known member
Wat betreft migratie achtergrond zie je overigens bij overheidsinstellingen verhoudingen ontstaan die ook niet de maatschappij reflecteren.

Ik werk in overheidsland en kan je vertellen dat bij de gemeente Rotterdam 90% van de ambtenaren blank (en hoogopgeleid, maar dat hou je met dat werk) is. En wellicht heb ik dat nog laag ingeschat. Ik kan me best voorstellen dat ze dat wat gekleurder willen krijgen.
 

erka

Well-known member
Ik werk in overheidsland en kan je vertellen dat bij de gemeente Rotterdam 90% van de ambtenaren blank (en hoogopgeleid, maar dat hou je met dat werk) is. En wellicht heb ik dat nog laag ingeschat. Ik kan me best voorstellen dat ze dat wat gekleurder willen krijgen.

Hoogopgeleid deels, er werken heel veel ambtenaren bij gemeenten in de buitendienst of in ondersteunende banen. Maar blank is de overheid zeker.
 

SanMark.

Well-known member
Ik werk in overheidsland en kan je vertellen dat bij de gemeente Rotterdam 90% van de ambtenaren blank (en hoogopgeleid, maar dat hou je met dat werk) is. En wellicht heb ik dat nog laag ingeschat. Ik kan me best voorstellen dat ze dat wat gekleurder willen krijgen.

dus moet er denk ik iets aan de opleiding gebeuren. Want als je de skills niet hebt kun je ook niet op zo'n functie geplaatst worden.
 

Miramar

Well-known member
De ouders bedoel je?
Misschien hadden de ouders geen tijd voor de opvoeding ivm hun carri?re. Dus hun treft geen blaam. Misschien zijn de ouders nog niet helemaal ge?ntegreerd qua normen en waarden. Geen blaam dus. Dus ja, deze verrotte jeugd dan maar opruimen.
 

Abubakari

Well-known member
Miramar beklaagt zich over het gebrek aan beschaving en nagelt zonder ook maar enig idee te hebben wat er gebeurd is de ouders ook maar direct aan de schandpaal.
Wat mij betreft ook direct vergassen, dat soort mensen die gelijk klaar staan met hun oordeel zijn een gevaar voor de samenleving.
 

JMD

Well-known member
dus moet er denk ik iets aan de opleiding gebeuren. Want als je de skills niet hebt kun je ook niet op zo'n functie geplaatst worden.

Wat zou er dan aan de opleiding moeten gebeuren? Het is niet zo dat 'niet-blank' geweerd wordt aan de poort van opleidingen. Je ziet langzamerhand de uni's/HBO's ook steeds gekleurder worden, dus dat groeit echt wel door naar de banen.
 

SanMark.

Well-known member
Wat zou er dan aan de opleiding moeten gebeuren? Het is niet zo dat 'niet-blank' geweerd wordt aan de poort van opleidingen. Je ziet langzamerhand de uni's/HBO's ook steeds gekleurder worden, dus dat groeit echt wel door naar de banen.

Ik bedoel dat anders gekleurden dus meer hoger onderwijs moeten volgen want als je geen opleiding hebt gehad kun je ook niet in bepaalde functies komen..

Wil je dus de Sylvana Simons look a likes banen geven op een bepaald niveau dan zal je ze eerst moeten opleiden.
 

Hankie

Well-known member
:eek:mg:

Weer belangrijk nieuws uit Den Haag vandaag. Vrouwen zitten vast in parttime banen, omdat ze teveel met poppen hebben gespeeld in hun jeugd ...

https://www.ad.nl/politiek/minister-weg-met-seksistisch-speelgoed~a414f596/

Dit is zo'n grote onzin en wordt weer bepaald door een kleine groep. Ik heb dochters en een zoon en zij hebben alle soorten speelgoed, maar de meisjes trekken toch echt zelf naar de poppen en verzorgende rol. Dit is gewoon genetisch bepaald en natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar laat iedereen vooral kiezen ipv het opleggen. Er zijn nu eenmaal jongens en meisjes op deze aarde en genderneutraal bestaat niet.
 
Bovenaan