Binnenlands nieuws

erka

Well-known member
Krikke....dat die burgemeester geworden is, is een wonder. Die werkt ver boven haar macht.

Wat de stikstof betreft. De 50% veestapelreductie van D66 is natuurlijk een vooropgezet plan. Iedereen boos. Dan komt er over een paar weken een 20% reductie uit de koker, en dan valt het toch allemaal mee. Zo'n bekende taktiek.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mooie beelden vandaag. Ik heb het met behoorlijke belangstelling gevolgd. Ik vind het uitstekend dat hardwerkende mensen voor zichzelf opkomen als ze dreigen te worden geraakt in hun portemonnee en mbt hun imago. Belangrijke voorwaarde is dan wel dat het zonder geweld en ander gedoe gebeurt en dat is op die paar omver gereden hekken ook het geval.

Ik ben het ook met de boeren eens dat het veel beter is om ons voedsel zoveel als mogelijk op een goede manier door Nederlandse bedrijven te laten produceren, dan het uit het buitenland te moeten importeren. En het klimaatdebat erbij betrekken vind ik al helemaal idioot. Blijf wat dat betreft van de agrarische sector af. Zeker zolang er niet fatsoenlijke maatregelen zijn getroffen bij de ?chte vervuilers.
 

erka

Well-known member
Het probleem is dat we alles willen in Nederland. Een heleboel natuurgebieden, sterke agrarische sector (2e exporteur van de wereld in minilandje) maar ook groeiende steden en goede wegen, spoorwegen en niet te vergeten Schiphol. Tja, en zolang we niet bereid zijn in hoge Hongkong achtige woontorens te gaan wonen of te zeggen stik maar in de stikstofregels dan gaat dat dus niet. Dat zegt Remkes in andere woorden ook.

Ik vind het vooral jammer dat vliegen wordt ontzien. Begin bv. nou eens vluchten <600 km van Schiphol naar plaatsen over land te verbieden. Naar Parijs of Berlijn ga je maar met de trein.
 

JMD

Well-known member
Het probleem is dat we alles willen in Nederland. Een heleboel natuurgebieden, sterke agrarische sector (2e exporteur van de wereld in minilandje) maar ook groeiende steden en goede wegen, spoorwegen en niet te vergeten Schiphol. Tja, en zolang we niet bereid zijn in hoge Hongkong achtige woontorens te gaan wonen of te zeggen stik maar in de stikstofregels dan gaat dat dus niet. Dat zegt Remkes in andere woorden ook.

Ik vind het vooral jammer dat vliegen wordt ontzien. Begin bv. nou eens vluchten <600 km van Schiphol naar plaatsen over land te verbieden. Naar Parijs of Berlijn ga je maar met de trein.
Of leg daar flinke milieubelasting op.

Het is idd zoals je zegt: inmiddels wonen we met 17 miljoen op hetzelfde stuk land als 40 jaar terug met een miljoen of 10-12. Dan is het logisch dat er minder groen is en meer weg nodig is enz.
 

JMD

Well-known member
Men is er eindelijk achter dat biomassa ook niet de oplossing is. Althans, de experts zeiden dit al langer, maar nu wordt daar eindelijk naar geluisterd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar administratief nog steeds een goed idee, dus we gaan er nog wel even mee door?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlands nieuws

Het kan altijd gekker.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1204463358/illegaal-vlogt-en-feest-op-kosten-gemeente

Lekker Max, mochten er tekorten komen kan elke Amsterdammer met iets meer dan een uitkering natuurlijk wel wat extra betalen.

Uiteraard.

Er is ook geld nodig voor het achterstallig onderhoud van de grachtenwallen en bruggen en het oplossen van het lerarentekort. De gemeentelijke lasten waren dit jaar al met 29% gestegen en zullen volgend jaar wel verder stijgen.
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Men is er eindelijk achter dat biomassa ook niet de oplossing is. Althans, de experts zeiden dit al langer, maar nu wordt daar eindelijk naar geluisterd.

Dat had een klein kind kunnen bedenken.

Kunnen we niet ergens een Greta vandaan trekken die protesteert v??r kernenergie? Anders schaffen we het niet qua CO2 reductie.
 

JMD

Well-known member
Dat had een klein kind kunnen bedenken.
Klopt. Punt is alleen dat de klimaatfanatici alleen naar wetenschappers luisteren als het hun uitkomt. Ze verketteren (terecht) iedereen die niet in bewezen klimaatverandering gelooft, maar als de wetenschap dan kernenergie propageert of zegt dat biomassa niet de oplossing is dan telt dat ineens niet.
 

Atreides

Well-known member
Klopt. Punt is alleen dat de klimaatfanatici alleen naar wetenschappers luisteren als het hun uitkomt. Ze verketteren (terecht) iedereen die niet in bewezen klimaatverandering gelooft, maar als de wetenschap dan kernenergie propageert of zegt dat biomassa niet de oplossing is dan telt dat ineens niet.

Ja, dat blijft fascinerend. Zelfde punt een beetje met gentech.

Zonder waterstof, kernenergie i.c.m. zonne- en windenergie redden we het gewoon niet. Of in elk geval niet tegen acceptabele kosten (uiteraard met de huidige stand van de technologie).
 

De Wolf

Well-known member
Biomassa ben ik nooit fan van geweest. Je bespaart op CO2 maar het levert nog meer fijnstof op dan kolen.

Hetzelfde is eigenlijk met elektrische auto's. Hoe goed is die accuproductie voor het milieu?
 
Bovenaan